Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-11, 12:21   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Vet det finnes noen tråder om dette altså

Jeg vurderer å kjøpe meg en kjøkkenmaskin. Men hvilken da? Må si at jeg har mest lyst på en Kenwood. Men kom gjerne med innspill. Hvor mange watt trenger jeg f.eks.
Det er bare meg og gutta i husholdningen så det begrenser seg jo litt hvor mye jeg lager hver gang. Men tenker å lage til frysing når jeg først er i gang. Har hender som ikke helt lystrer, så litt tilbehør hadde ikke vært så dumt.

Siden det nå er salg over alt, så tenker jeg at jeg kanskje kan gjøre et lite "kupp". Noen som har tips om hvor de har gode tilbud?

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 30-12-11 kl 12:28.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 12:27   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Jeg elsker min Kenwood major ihvertfall. Baking fikk et nytt innhold etter den. Vi fikk den i gave fra foreldrene våre til jul et år og fikk med en del tilbehør, eltekrok, kjøttkvern, ekstra bolle, foodproseccor som du setter oppå etc. Mener de fikk den på tilbud til 3-4 tusen.
Sjekk Expert, Lefdal og Elkjøp, de pleier jo å ha tilbud på sånt før/etter jul.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 12:39   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg elsker min Kenwood major ihvertfall. Baking fikk et nytt innhold etter den. Vi fikk den i gave fra foreldrene våre til jul et år og fikk med en del tilbehør, eltekrok, kjøttkvern, ekstra bolle, foodproseccor som du setter oppå etc. Mener de fikk den på tilbud til 3-4 tusen.
Sjekk Expert, Lefdal og Elkjøp, de pleier jo å ha tilbud på sånt før/etter jul.

Jeg skulle inn å skrive akkurat dette. Men det var allerede skrevet, så jeg bare signerer.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 13:34   #4
Olivia81
Aktiv
 
Olivia81 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 150
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg elsker min Kenwood major ihvertfall. Baking fikk et nytt innhold etter den. Vi fikk den i gave fra foreldrene våre til jul et år og fikk med en del tilbehør, eltekrok, kjøttkvern, ekstra bolle, foodproseccor som du setter oppå etc. Mener de fikk den på tilbud til 3-4 tusen.
Sjekk Expert, Lefdal og Elkjøp, de pleier jo å ha tilbud på sånt før/etter jul.

Fullstendig enig

Olivia81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 13:41   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Mintgrønn K.A.
Jeg fikk den til jul og synes den er fantastisk!


Vi har en godt brukt Kenwood major på jobb. Den er super den altså, eneste jeg har å utsette på den er at den bråker helt forferdelig. Mulig det er annerledes med nyere utgaver.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 18:50   #6
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Skal du ha en god kjøkkenmaskin som er så stor at du også kan bake flere brød i slengen på den, anbefaler jeg Kenwood Major. Jeg har hatt min i mange år og bruker den veldig mye - særlig etter at jeg fikk eget bakeskap med heisehylle til den da vi skiftet kjøkken.

Kitchen Aid maskina er definitivt finere å se på om du skal ha den fremme, men for meg ble den rett og slett for liten. Jeg hadde som krav at jeg må kunne sette stor brøddeig med maskina da jeg baker alt av brød selv.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:32   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Kenwood Major.

Jeg ville gått for en passe kraftig motor - 1200 eller 1500 W. Se for eksempel et passe utvalg her:

http://www.kelkoo.no/c-146901-mikser.../keyword/major

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:36   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Jeg signerer folket som sier Kenwood Major, dersom du vil ha en "arbeidsmaskin". Dersom design er viktig er kanskje Kitchen Aid løsningen, men den har mindre kapasitet enn Kenwood. Jeg har denne stående fremme med ett lekkert trekk over seg. Elsker den!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:14   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Henger meg på her, for jeg "trenger" noe. Har lyst til å begynne å bake brød, så da er altså Kenwood major tingen? Hva koster de ca?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:20   #10
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Sverger også til Kenwood major

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 19:44   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Henger meg på her, for jeg "trenger" noe. Har lyst til å begynne å bake brød, så da er altså Kenwood major tingen? Hva koster de ca?

Tjaaaa. Det finnes jo brødbakemaskiner, så hvis det kun er brød du skal lage, så hadde jeg vurdert noe slikt. Det finnes også eltemaskiner (i hvert fall har min mor en) som er ekstra gode på å elte deiger, og som har større kapasitet enn Kenwood Major.

Når det er sagt, så elter jeg ikke gjærdeig mer. Det gjør Kenwooden for meg. Den kan også hjelpe meg med å mekke aïoli. Og den er super til å vispe eggedosis, krem og så videre. Den er ikke spesielt pen å se på, men så var det heller ikke derfor jeg kjøpte den.

Man kan få en Kenwood Major til rundt 3000 kroner for 900W, men jeg vil anbefale å gå opp en tusenlapp (eller så) for å få 1200 W. Eventuelt kan du se om du får kjøpt en brukt? Finn har flere til salgs. Før jeg kjøpte den jeg har nå (samme type som denne), så hadde jeg en gammel Major som var kjøpt brukt. Jeg vil tippe den var fra 70-tallet en gang. Krute god!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 19:48   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tjaaaa. Det finnes jo brødbakemaskiner, så hvis det kun er brød du skal lage, så hadde jeg vurdert noe slikt. Det finnes også eltemaskiner (i hvert fall har min mor en) som er ekstra gode på å elte deiger, og som har større kapasitet enn Kenwood Major.

Når det er sagt, så elter jeg ikke gjærdeig mer. Det gjør Kenwooden for meg. Den kan også hjelpe meg med å mekke aïoli. Og den er super til å vispe eggedosis, krem og så videre. Den er ikke spesielt pen å se på, men så var det heller ikke derfor jeg kjøpte den.

Man kan få en Kenwood Major til rundt 3000 kroner for 900W, men jeg vil anbefale å gå opp en tusenlapp (eller så) for å få 1200 W. Eventuelt kan du se om du får kjøpt en brukt? Finn har flere til salgs. Før jeg kjøpte den jeg har nå (samme type som denne), så hadde jeg en gammel Major som var kjøpt brukt. Jeg vil tippe den var fra 70-tallet en gang. Krute god!

Takk for gode tips! Skal ha meg ny pc også nå, denne er utslitt etter 5 års bruk, så kanskje jeg kan spare litt om jeg kjøper begge deler samme sted?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:02   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Kenwood major. Jeg har en på 800w, det går fint, men jeg skulle helst hatt en sterkere motor på den. Du kjøper så stor motor og med såpass mye ekstrautstyr som du har råd til. Jeg anbefaler k-visp, ballongvisp, eltekrok og to bakeboller som et minimum. Og gjerne blender hvis du ikke har det utenom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:57   #14
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal ha meg ny pc også nå, denne er utslitt etter 5 års bruk, så kanskje jeg kan spare litt om jeg kjøper begge deler samme sted?

Det kan jo være, men sannsynligvis vil det ikke utgjøre alt for mange kronene. Det beste er å undersøke flere plasser. Eller kjøpe en brukt Kenwood og vente til du ser et godt tilbud på Kenwood Major. BTDT.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:05   #15
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Jeg kjøpte min Kenwood Major Titanium i sommer på delius.no til 4000,-. Det tror jeg er det rimeligste jeg har sett den. Hjalp mamma med å finne en før jul og da var selve maskina rimligst på flust.no og tilbehør (ismaskin og kjøttkvern) rimeligst på pixmania.com.

Slenger meg forøvrig på bølgen her og kan jo legge til at mamma bare byttet ut sin, den forrige hadde hun hatt i over 30 år! Ikke så dyrt lenger da...

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:37   #16
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Støtter også Kenwood Major (Titanium 1500w).

Kjøpte vår på tilbud til 4200.- (tror jeg det var) og er strålende godt fornøyd.

Av ekstrautstyr anbefaler jeg:
- den generiske foodprosessoren som kutter, skjærer, lager terninger o.l.( ca 1200.-)
- "Nøtteknuser". (lite 2-3 dl glass som monteres på toppen som lager støv av nøtter, urter og andre småting. Koster ca. 500-600 og det følger med 4 glass med lokk som kan fryses.
- Ekstra bolle (kjøp stål/aluminium og ikke plast).

Dett var dett!
TH

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 09:16   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Jeg har en KA, men hadde jeg valgt om igjen, ville jeg ha kjøpt en Kenwood Major. Jeg synes at den takler deiger på ca 1 kg mel ganske dårlig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 09:17   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken og hvor

Eller du kan spare pengene - og google oppskrifter på 'no knead bread'

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no