Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fra Mountain buggy til Brio go?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-13, 08:40   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Sittedelen på go er 100cm. Kun 4 cm mindre enn tfk og 10cm lenger enn emmaljunga city cross f.eks. men kansje den er lengre i ryggen og kortere i føttene? Min 16mnd gammle på 86 cm har forsatt god plass.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 09:31   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Sønnen min er veldig lang for alderen (ca 1 meter nå som han er 2,5), men han er lang i ryggen og kortere i beina, og han sov godt i Go for bare noen uker siden. Jeg har aldri tenkt på den som kort.

Jeg likte Go som sportsvogn mye bedre enn jeg likte den som bagvogn, men bagperioden er så kort, at det ikke gjør noe. Skulle jeg hatt ny vogn i dag til baby er jeg ikke i tvil om at jeg hadde valgt Go.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 09:45   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Om man ser på denne oversikten så er den heller ikke kort: http://shoppemamma.com/2012/05/hvor-...gde-er-det-pa/

Men om man har fotbrettet rett ut eller litt oppover så virker den kortere enn om man har den litt nedover. Vognen er også veldig stabil så kan man legge barnet litt bakover. Rumpen må ikke være helt fremme ved knekken til fotbrettet når barnet ligger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:08   #24
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Ah, så flott med mange gode erfaringer Vi skal ha Go og Simo, så Simo blir vel fortsatt hovedvogn. Han bruker bagen enda, og er snart 10 mndr. Tenker han kan bruke den til han er et år.
Vet jeg kommer til å bli fornøyd med Go, kanskje så fornøyd at jeg ikke trenger å kjøpe MB igjen. Planen er nemlig å ha Go nå en periode, og så kjøpe MB igjen når han nærmer seg 2,5 år.
Femåringen vår bruker fortsatt MB på langtur, men han er jo for stor da. Uansett er den ok å trille med den svære ungen oppi, det er en fordel.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 21:57   #25
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Yngstesønnen min er kortere enn din, Input, med sine 96-98 cm. Men han har vært for lang for vognen i liggestilling i godt over et halvt år (om ikke snart ett) siden føttene stikker langt utfor fotbrettet selv om jeg har det ett hakk nedover, og hodet er heeelt oppi kalesjen. Men dette er i liggestilling altså. I Sittestilling synes jeg også at fotbrettet blir for kort, men min er nok kanskje lang i beina. Han sitter i alle fall mye bedre i TFK'en, men sitter fint og godt nok i Go'en til at den er fullt brukbar til trilling (men altså ikke hviling) for hans del.

Bagen til Govogna brukte vi også til han var rundt 8 mnd, men mine babyer har alltid vært nokså små siden de har vært premature (og ikke har anlegg for å bli store som babyer) så jeg synes jo at bagen var god og romslig (og større enn tvillingbagene til TFK som vi ikke hadde problemer med å få tvillingene til å passe i til de var 9,5 mnd ).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 01:00   #26
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Veiet og målt minsten idag: straks 9 mnd, 9,9 kg og 70 cm - og fortsatt fin plass i Go bagen, og med Voksi Classic oppi

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 01:06   #27
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Du endte på kjøret alikevel ja, hehe

Brio go er kuuul, eneste jeg har å bidra med

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 08:38   #28
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Ja søren 2ne. Jeg som ikke skulle begynne med dette. Må bare prøve Go før jeg gir meg. Uff, så slitsomt egentlig

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 19:13   #29
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Jeg syns forresten de vognene ligger utrolig lavt i bruktpris. Er det en grunn til det? Den jeg skal kjøpe er en 2011 mot, og hun skulle ha 2000 for den. En annen som ligger ute er en nesten ny 2012 mod, til 2900. Jeg tenkte eeegentlig jeg skulle kjøpe en ny, men når de faller så fort i pris, er jo det bare dumt.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 19:52   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Nå var nok minsten utpreget smal, men han satt virkelig ikke godt i Go. Den er så bred i sittedelen at han nærmest kunne ligge på tvers og hele tiden skled til en side. Han satt veldig mye bedre i Bugabooen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 19:56   #31
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Uffda Niobe. Han minste her er ikke spesielt smal, men han er liten for alderen. Kort og stutt. Han drukner nok litt i den, men jeg har vårpose som bygger litt rundt. Han kan ikke bruke Simo sportsdel enda, for den er enorm. Han sitter og dingler oppi den.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 00:29   #32
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Ja søren 2ne. Jeg som ikke skulle begynne med dette. Må bare prøve Go før jeg gir meg. Uff, så slitsomt egentlig

Hvilken farge endte du opp med? Noe du ermisfornøyd med? Noe ekstrautstyr jeg bør ha? Handlekurvbag? Solskjerm?

Må innrømme at du inspirerte meg litt med denne tråden, hatt lyst til å prøve en lenge men fikk liksom ikke ut fingern før jeg leste alle de flotte svarene du har fått her. Så takk folkens

Jeg skal hente en grå med sort understell til uka, veldig spent på om jeg blir in løøøv

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 10:28   #33
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Oioi, har du fått vogna? Jeg er ekstremt fornøyd med den. Lett å trille, stor i sittedelen, og den tar liten plass i bilen (ikke at det er så veldig viktig med den bilen vi har nå).
Har ikke noe ekstrautstyr til den, bare sånn Tinkafu koppholder. Må ha en til hver vogn, for orker ikke drive å bytte om hele tiden.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 10:29   #34
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Og det ble svart svart. Syns både grå og svart er fint. Og den blå

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 10:33   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Jeg lurer også litt på denne, men er skeptisk til hjulene. Dere får rapportere i vei når dere får trilla litt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 13:15   #36
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Ikke fått hentet den enda, så venter i spenning

Ja en koppholder til hver vogn er et must, ser brio har noen ulike former for solskjerming også som jeg er litt nysgjerrig på... Men den handlekurv bagen slo jeg raskt fra meg, 599kr da eller :shock: Den blir bare kjøpt inn om behovet er stort!

Har trillet masse på den i butikken, men er veldig spent på trillekomforten på grusvei og slikt. Har solgt min simo duo, så dette blir hovedvogna nå i sommer ihvertfall. Har en babyjogger city mini gt også, men trivdes ikke med lillemor vendt fra meg -så den pakker vi bort og tar frem igjen når hun blir litt større.

Trives godt med denne vogngalskapen assa

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:05   #37
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Du kommer til å elske Go'n. Den er helt suveren å trille, og selv om det er humpete og grusete, så er den stødig og fin. Lett er den også, og rommer mye i handlekurven under. Den bagen under er absolutt ikke nødvendig.

Det er nesten blitt hovedvogna her. Bruker den like mye som Simo'n.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:21   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Den store fordelen med Go er jo den utrolig fine fjæringen selv om den har svinghjul forran. Har ikke opplevd det på noen andre vogner av den typen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 11:37   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Blir nesten overbevist, og var inne på finn for å se på brukte. Da kom jeg på at jeg jo egentlig ikke liker utseendet på den så godt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 14:16   #40
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Jeg har aldri likt utseende på den, og de var derfor jeg ikke kjøpte en ny en da lille ble født. Valgte heller MB og Simo.
Man venner seg til at den ser ut som en struts.. Eller en rullestol. Jeg liker den bedre og bedre.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no