Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Storebror skeivgår sko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-13, 19:01   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror skeivgår sko

Storebror (8 år) skeivgår skoene sine noe helt grasalt. Jeg har nevnt det hos HS og hun var ikke bekymret - noe jeg nok heller ikke er-men er det noen som har tips om sko som er stabile/holdbare/osv?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 19:11   #2
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Ortopeden "vår" anbefaler sko med forholdsvis stiv såle og støtte på siden.
Hvis han skeivgår skoene veldig kan det jo også hende han trenger såler eller fotsenger for å hjelpe foten til en riktigere stilling.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 19:21   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Er dette legemat eller helsesøstermat da? Vurderer å kjøpe høye sko nå til skolestart. Storebror har sko i skinn. Forrige "sommersko" var asics joggesko. De ble og slitt, men kanskje ikke like mye?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 20:38   #4
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Vi var en runde både hos lege og fysioterapeut først, uten at de fant noe galt. Så trooor jeg at legen bare anbefalte å ringe til ortopeden - ingen henvisning. Der fant de ut av problemet og ordnet med søknad til NAV om fotsenger. Vi ringte hvertfall nettopp og fikk time til minstemann uten henvisning, men det kan jo være fordi vi er inne i systemet allerede.

(Vi har ascics joggesko - de ble godkjent av ortopeden.)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 22:50   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Min gjør det. Hun får fotsenger fra ortoped. Har ikke hatt de lenge nok til å si om de virker.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 23:24   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Jeg er tante til ei som er 18 som skeivgår sko fortsatt. Jeg synes det er lite pent og det ser jo vondt ut.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 23:27   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Vi gikk via fastlegen som henviste til ortoped.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 01:24   #8
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Be om time till ortoped, vi fikk henvisning fra fastlegen. Både fysioterapeut på helsestasjonen mente det ikke var noe galt når hun var mindre men problemet ble værre jo eldre hun ble. Nå har hun innleggsåler å vi bruker asics joggesko som passer bra till henne

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 10:00   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Jeg skal ta kontakt med ortopedisk verksted. Vet at de tar imot folk uten henvisning. Det kan jo være jeg overdriver hva mye skeivgåing er, men når han sliter hull i skåla på innsiden av skoene på 2,5 mnd, så er det jo ganske mye?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 10:19   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Jeg skeivgikk sko noe helt absurd hele barndommen. Jeg mener jeg fortsatt gjorde det i ungdomskolen også. Det gikk over av seg selv, og det er ikke noe feil på føttene eller ryggen min i dag. (Men jeg hadde stygge sko hele oppveksten da. Og en frustrert mamma.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 10:20   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg skal ta kontakt med ortopedisk verksted. Vet at de tar imot folk uten henvisning. Det kan jo være jeg overdriver hva mye skeivgåing er, men når han sliter hull i skåla på innsiden av skoene på 2,5 mnd, så er det jo ganske mye?

Sånn var jeg og.

Ikke dermed sagt at ikke en form for innlegg eller såle er lurt altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 10:28   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Frøkna var slik før hun fikk fotsenger av ortopeden. Vi fikk beskjed av fastlegen at dette ville rette seg opp. Så da dro vi til ortopediske siden vi ikke var fornøyd med svaret og folk her inne rådet oss til Ortoped. Hun hadde mye vondt i bena og knærne, tiltross for gode og dyre sko. Vi visste fint lite om overpronasjon før vi kom til ortopedisk. Ortopeden mente at det ikke kom til å rette seg opp, så de lærde strides tydligvis.

Sko som kan hjelpe er sko med stiv hælkappe og beregnet for overpronasjon, på joggesko er har de gjerne ett grått felt på hælen på skoene, dvs. de er stivere bak. Men det hjalp ikke på frøkna før hun fikk fotsenger somsagt. Hun er såpass ille så vi får dekket ett par fotsenger pr år igjennom NAV, for de er dyre, fotsengene.

Vi betalte 2.400,- for første konsultasjon og avstøpninger og kr 900,- mener jeg for hennes første par. Hun har to typer, det ene paret er beregne for håndball/trening og det andre for hverdagssko.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 31-07-13 kl 10:35.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 10:29   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sånn var jeg og.

Ikke dermed sagt at ikke en form for innlegg eller såle er lurt altså.

Jeg vet jo av mange som skeivgår sko i barndommen og det går kanskje over. Det se innmari ubehagelig ut. Nå skal det jo sies at i min tid har jeg vært betatt av menn og minsket interesse når jeg har sett at de skeivgår sko - så det er sikkert jeg som trenger behandling

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 19:32   #14
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skeivgikk sko noe helt absurd hele barndommen. Jeg mener jeg fortsatt gjorde det i ungdomskolen også. Det gikk over av seg selv, og det er ikke noe feil på føttene eller ryggen min i dag. (Men jeg hadde stygge sko hele oppveksten da. Og en frustrert mamma.)

Jeg er 37 og gjør det enda. *Derfor jeg henger i denne tråden*

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 22:52   #15
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Kan man bruke fotsenger i alle slags sko?

Jeg har egentlig aldri tenkt på å ta jentungen til legen, men hun ødelegger alt av sko rimelig kjapt pga at hun skeivgår de. Etter en liten stund går siden av skoen ned i bakken.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 23:07   #16
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Mine syns det blir trangt i sko som f.eks. pensko, fotballsko, skisko og i Sorelsko, men ellers går det greit.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:26   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storebror skeivgår sko

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Kan man bruke fotsenger i alle slags sko?

Jeg har egentlig aldri tenkt på å ta jentungen til legen, men hun ødelegger alt av sko rimelig kjapt pga at hun skeivgår de. Etter en liten stund går siden av skoen ned i bakken.

Nei, i små/pen sandaler, ballerinasko o.l. får de ikke plass. Men dette er strengt tatt sko man ikke anbefaler til folk med overpronasjon fordi de ikke har støtte i skoene i det hele tatt.

Men sko som er beregnet til daglig bruk/"slite" skoene fungerer veldig fint. Frøkna får plass i f.eks. Converse, det er selvfølgelig ikke drømmeskoene til en ortoped, men til en 14 åring, så ja, hun får upraktiske ungdomssko også. Kjøp skoene en halv/hel
størrelse større.

Ortopeden til Frøkna skjønner heldigvis greia med hva som er hot or not og gjør det beste ut av situasjonen. Frøkna og ortopeden har kommet frem til ett slags kompromiss, så hun bruker Toms og Uggs av og til i kortere perioder ad gangen. Og hun har ett par tilpassede fotsenger til disse. Han slipte ett av de eldste parene hennes helt ned så de gir i hvertfall litt støtte, hvilket er bedre enn ingenting og skoene varer litt lengre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no