Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en oppvaskmaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-16, 09:27   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg en oppvaskmaskin

Min har bestemt seg for å bli miljøvennlig og bare vaske med kaldt vann, og det går jo ikke.

Mulig det kan fikses, men mens jeg researcher det: Kan noen anbefale meg en bra maskin? Som det er lett å stable i og som er stille?

Navn, modell, og hva du liker og ikke liker med den!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:37   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Jeg saaaaaaavner Miele XXL! Det var plass til så mye i den, og den vasket rent uten å bruke altfor lang tid.

Nå har jeg en maskin fra IKEA, innredningen er så håpløs at vi egentlig må kjøre to maskiner hver dag, da er det kjempepraktisk at den bruker over 3 timer på normalprogram og at alt er vått når den er ferdig.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:39   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Jeg har en fra Whirlpool som jeg virkelig IKKE anbefaler.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:40   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Avbefalinger er også greit.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:44   #5
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Jeg avbefaler min også. Husker ikke merket i farten. :hjelpsom:

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:45   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Ok, DET er kanskje ikke så nyttig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:46   #7
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ok, DET er kanskje ikke så nyttig.

Men jeg lover å finne det ut for deg, for den er virkelig så ubrukelig at jeg unner ingen å kjøpe den.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:47   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Jeg har en Miele jeg ikke er spesiellt fornøyd med. Altså, den er helt grei - men ikke verdt prisen tror jeg. Den tørker ikke spesiellt bra, og bruker 100 år på å bli ferdig. Vi hadde en gammel ASKO før, den fungerte bedre.

Jeg liker at den har bestikkskuff, det er gull. Det er litt for lite plass mellom bestikkskuffen og skuff nr to syns jeg, ellers er innredningen grei.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:51   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Jeg har en Siemens i mellomprisklassen, som jeg er så godt fornøyd med at jeg skal kjøpe identisk når jeg skal bytte til innebygget over jul.

Pro:
- Stillegående
- Mulighet for hurtigprogram
- God tørk
- God kapasitet

Con
- Ikke 100 % fornøyd med stablingsmuligheter, men har sett at jeg nesten må doble prisen for å få en som er bedre, så jeg lever godt med dagens løsning.

Jeg skal sjekke modell om en liten stund.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:52   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Følger med på tråden, har en Electrolux som bråker som et hel....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:52   #11
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har en Miele jeg ikke er spesiellt fornøyd med. Altså, den er helt grei - men ikke verdt prisen tror jeg. Den tørker ikke spesiellt bra, og bruker 100 år på å bli ferdig. Vi hadde en gammel ASKO før, den fungerte bedre.

Jeg liker at den har bestikkskuff, det er gull. Det er litt for lite plass mellom bestikkskuffen og skuff nr to syns jeg, ellers er innredningen grei.

Jeg kunne justere overkurven opp og ned, i tillegg til å trekke til side en del av bestikkskuffen (3D-bestikkskuff, tror jeg) slik at jeg fikk plass til vinglass jeg ikke har sjans til å vaske i maskina nå.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:54   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Jeg kunne justere overkurven opp og ned, i tillegg til å trekke til side en del av bestikkskuffen (3D-bestikkskuff, tror jeg) slik at jeg fikk plass til vinglass jeg ikke har sjans til å vaske i maskina nå.

Det høres jo genialt ut. Går ikke på min.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:55   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Miele XXl. Vasker bra, tørker bra, er veldig stillegående og har god plass og mye fleksibilitet. Og det aller, aller beste er at når den er ferdig, så lager den ikke verdens mest irriterende lyd, den bare åpner døra på gløtt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:57   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Miele produktvelger anbefaler meg en maskin til 22 000.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 10:01   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Dette er den maskinen vi har.

Med din kjøkkenløsning, ville jeg prioritert en maskin med maks 44 dB lydnivå. Alt annet er nice to have, tenker jeg, men jeg for min del syns i alle fall det er et poeng å ikke høre oppvaskmaskinen fra stuen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 10:01   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Miele produktvelger anbefaler meg en maskin til 22 000.

Klart de gjør.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 10:07   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

XXL fra Miele! Den hadde jeg før, og jeg elsket den. Nå har jeg den som er litt rimeligere og er ikke like fornøyd. Jeg angrer skikkelig på at jeg ikke bare skar igjennom og sa til mannen at de 4000 ekstra virkelig er verdt det (den kan reguleres mye mer innvendig enn det den jeg har kan, hvis du lurer på forskjellen. Begge er XXL, men den jeg har linket til er rett og slett mye mer fleksibel).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 10:09   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Asko xxl

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 10:10   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Hatt Whirlpool, var ikke fornøyd.

Sist valgte jeg en som hadde blitt best i test, tror jeg? La særlig vekt på lavt lydnivå og at det skulle være mulig å velge et program med høy temperatur (det er et program på 70 grader på min, nå). Lurer på om det ikke er Siemens.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 10:13   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Glemte å si: Vi har full innebygging, altså at maskinen ikke synes i det hele tatt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no