Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips for å øke næringstettheten i mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-17, 12:29   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Tips for å øke næringstettheten i mat?

evt. for å "fete opp" en litt for tynn femåring, som i tillegg er kresen?

Han drikker allerede H-melk, og er glad i pålegg som leverpostei, makrell i tomat og peanøttsmør. Han er allergisk mot andre nøtter enn peanøtter, brekker seg av ren fisk, og foretrekker brødskiver, pasta og ris framfor proteinholdige matvarer. Han liker heller ikke egg i noen form, unntatt i pannekaker.

Så hva kan vi gjøre? Smoothie med tilsatt olje og egg er forsøkt, og forkastet. I barnehagen smaker han på det meste, men cluet er nok at han er over gjennomsnittet aktiv, og har ikke tid til å spise mer enn akkurat det som skal til for å ikke sulte ihjel.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 12:34   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.802
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Den greske eller tyrkiske yoghurten har mye høyere fettinnhold en de vanlige typene, verdt å prøve kanskje? Med litt honning, syltetøy og frokostblanding, eller den kan brukes i smoothie.

Ville kanskje prøvd med en lite fløteskvett i smoothien i stedet for olje, hvis olje blir forkastet.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 12:35   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.375
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Jeg følger med her. Utfordringen for min er at han ikke er så glad i alt for fete eller alt for søte ting.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 12:38   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg følger med her. Utfordringen for min er at han ikke er så glad i alt for fete eller alt for søte ting.

Nei, det er akkurat det. Han liker tanken, men ikke i praksis. Og til og med lørdagsgodtet, som ikke er i stor mengde, blir spart opp og gjemt av den karen. Han er egentlig aller mest lykkelig om han kan få spise brødskiver til alle måltider, men jeg har ikke sett ham spise mer enn 1-1 1/2 skive til samme måltid noen gang, for da er han lei.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 12:44   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.375
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Min spiser bra, han er veldig glad i kjøtt og laks, pasta og pizza og alle slike ting. Han er laktoseintolerant, men det er ofte ikke et stort problem bortsett at han har litt aversjon mot visse ting som yoghurt osv ettersom han forknipper det med magevondt. Risengrynsgrøt elsker han og det går bra nå, men pannekaker hopper han helst over også om det er laktosefritt. Han er ikke så veldig god på å spise frukt og grønnsaker om vi ikke pusher på.

Kanskje risengrynsgrøt er næringstett så at man kan ha det tilgjengelig hjemme etter skolen?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 22:11   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Kan det gå an å innføre en vane som de fleste andre på avskaffe: å spise et og annet måltid foran skjerm? Grunnen til at det ikke anbefales er jo nettopp at man glemmer at man spiser, og spiser mer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 22:26   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Min spiste svært lite som liten. Tips fra ernæringsfysiolog på sykehuset var å blande fløte eller olje i maten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 22:40   #8
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Tykkere brødskiver med mer smør og mer pålegg?
Eventuelt forsøke ernæringsdrikker, det finnes mange ulike. Eller smoothie med en dæsj iskrem i, nesten litt milkshake? Bruk større tallerken enn vanlig, da ser det ut som mindre mat og hjernen kan bli lurt til å spise mer. Ta ham med på å lese i kokebøker/se på nett, handle og lage mat?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 22:46   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Smør og ikke margarin. Spise foran skjerm/lese mens han spiser, fet melk og ost, mye pålegg på skiva, egg og bacon til frokost når det er tid, ferdigstekte pannekaker til frokost når dagen krever mye. Bli skikkelig sulten fremfor masse småspising. Han får også energibar i tillegg til polarbrød i matpakka. Masse kameler men det er greit.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 08:14   #10
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Pannekaker/vafler kan inneholde mye bra!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 09:08   #11
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Spise foran skjerm er forsøkt, men det motsatte skjer; han glemmer helt å spise uansett hvor mye vi maser. Pannekaker er populært, men han spiser bare en pannekake. Nå, i desperasjonen etter sykdom og rusk, har vi tydd til å gi litt O'Boy i helmelk til frokost, og heldigvis liker han peanøttsmør på brødskivene. Grøt har han aldri likt, dessverre.

Gud, nå føler jeg meg vrang her, men jeg har vridd hjernen selv tidligere. Det virker nesten som om jeg må svelge litt kameler når det gjelder ting som sjokoladepålegg, som egentlig er lørdagspålegg, og da kun på én enkelt brødskive. Tykkere brødskiver kan vi definitvt bli flinkere til å gi ham. Smoothie maser søsteren om, også, så det kan jeg nok forsøke.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 09:22   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Dette er ikke gjort i en håndvending, og hvis det ikke var vanskelig så hadde du ikke trengt å spørre. Det er helt naturlig at 99 av de tingene du får foreslått her er ting du har prøvd, men kanskje en er nyttig.

Det finnes næringsdrikker fra apoteket (og noen nevnte et annet merke i en annen tråd). De er veldig energitette, men smaker ikke spesielt godt... Men kan has i smoothie eller vafler.

Annen drikke enn vann til alle måltider hjelper overraskende mye på energiregnskapet.

Og variasjon! Ikke tro at "nå har jeg funnet den magiske greia". Er han matlei av seg så er et stort repertoar viktig.

Ost: Terninger, feta, drysset på stekt mat, smeltet som ostesmørbrød - veldig energitett.

Ordentlig smør på skiva (vi bruker bremykt, for det er lett å smøre).

Ferdig oppskjært ost har større og tykkere skiver.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 09:24   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Smoothie er fint, men normalt sett ikke veldig energitett i forhold til volumet. For min lette unge så fyller det voldsomt opp i magen.

Jeg kaloriøker hennes med: Søt yoghurt, vaniljesaus i nøden, banan, honning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 09:44   #14
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Tipset om honning slår nok an, men hvordan bruker du det? Han elsker selvsagt honning, men jeg har alltid holdt igjen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 09:47   #15
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Det viktigste å huske på er at en liten mengde mat skal ha stor næringstetthet, så å skjære tykkere brødskiver er faktisk ikke så lurt, det er veldig romoppfyllende i magen, og gir lite næring ifht volum.
Da er det bedre med tynne brødskiver eller gode, næringsrike knekkebrød med masse smør og 2-3 sorter pålegg.
Smoothies er også litt av det samme, så det bør være energitette råvarer i en smoothie (avocado, banan, fløte, egg/eggeplomme)

Sauser eller smeltet smør til middagen.

Fete meieriprodukter

Rør inn ekstra olje i peanøttsmøret

Middagsgratenger og stuinger med med h-melk eller fløte

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 09:55   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Jeg har flytende honning i smoothie, i hvert fall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:00   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Jeg ser du skriver at han ikke liker egg i noen form, men våger meg frempå med et par eggetips likevel, egg er så proppfull av alt man trenger.

Egg i gratenger

Matmuffins (jeg lager en tykk røre av havregryn, litt mel av foretrukken sort, et par egg, litt melk, cottage cheese eller creme fraiche, revet ost, skinke, litt pizzasaus og gjerne løk og pakrika om det blir aksepter. Og et par ts bakepulver, has i muffinsformer og stekes).

Min lille bestevenn digger å få egg stekt i pepperkakeformer, men det er kanskje ikke noe for han.

Min erfaring er også at små barn liker små ting. Minipizza, minipaier, jeg lager kanapeer til bestevennen, hun digger det. Har på minipølser, ostebit, tomat, ei sammenrullet spekepølse osv.

Fryse yogurt som is, ha i litt olje og eggeplomme

(Jeg blir liksom litt ustoppelig når jeg kommer over sånne tråder).

Ostesmørbrød, vendt i lettpisket egg og stekt på panna i godt smør.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:10   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.375
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg ser du skriver at han ikke liker egg i noen form, men våger meg frempå med et par eggetips likevel, egg er så proppfull av alt man trenger.

Egg i gratenger

Matmuffins (jeg lager en tykk røre av havregryn, litt mel av foretrukken sort, et par egg, litt melk, cottage cheese eller creme fraiche, revet ost, skinke, litt pizzasaus og gjerne løk og pakrika om det blir aksepter. Og et par ts bakepulver, has i muffinsformer og stekes).

Gode tips til meg som har en som er glad i egg og som har egne høner i hagen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:16   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Å, pai er genial mat! Superkaloririkt og godt og lettspist. Paibunn er mel og smør, man kan lage fyllet energirikt og ost øverst!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:07   #20
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips for å øke næringstettheten i mat?

Hvis han liker pannekaker men spiser liten mengde (kun en), så kan det brukes fløte i røra i stedet for melk, og ha også i en god dæsj smeltet smør i. Stek en litt tykkere og større pannekake om det er slik at han spiser opp den ene selv om den er stor. Server med bacon ved siden av. Da blir det en del kalorier i den ene pannekaka.

Samme kan du gjøre med vafler. Og milkshake - liker han det da? Fløte, litt is, bær - ikke så sunt som smoothie, men flere kalorier.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no