Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tv på barnerom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 22:33   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tv på barnerom

Synes det er litt deiligt innimellom når junior har flere på besøk at de kan være på rommet hans og spille eller se film når feks, nyhetene er.

Vi har bare en tv som er koblet på parabolen og den står i stuen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:35   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv på barnerom

Nå synes jeg jo at spillemaskiner er en uting generelt, og kanskje det er derfor jeg ikke ser noen behov? *oldis*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:37   #23
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tv på barnerom

Tja, en gammel Supernintendo ifra 1990 er jo ikke veldig avansert i forhold til de som er rundt i de tusen hjem i dag.

Og alt med måte som alt mulig annet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:43   #24
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Joda, men jeg forstår ikke hva man trenger en tv på barnerommet til. Unger kan vel få se tv i stua?

Trenger? Hvem trenger tørketrommel, mikrobølgeovn eller brødrister? Hvem trenger TV i det hele tatt?

Skal man tenke sånn bør man røske ut en del luksus av heimen, og heller samle seg rundt bålet og prate litt. Selv om TV-en står på rommet, står den ikke alltid på. Det er fullt mulig å begrense tv-tittinga uavhengig av hvor TV-en måtte befinne seg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:45   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Ingen av våre har TV på rommet, selv om det står på ønskelisten til jul. Den har de skrevet for lenge siden. Jeg ser rett og slett ikke poenget med det. Vi har tre TV-apparater fra før (det er ikke min skyld!) og det lille de ser på TV kan de fint klare med det utstyret vi allerede har.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:45   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Trenger? Hvem trenger tørketrommel, mikrobølgeovn eller brødrister? Hvem trenger TV i det hele tatt?

Skal man tenke sånn bør man røske ut en del luksus av heimen, og heller samle seg rundt bålet og prate litt. Selv om TV-en står på rommet, står den ikke alltid på. Det er fullt mulig å begrense tv-tittinga uavhengig av hvor TV-en måtte befinne seg.

Næmmen så hissig!

Jeg lurer bare på hva som er årsaken til at man lar små barn og eldre barn ha tv på rommet sitt. Det var det jeg ønsket et svar på siden jeg selv ikke evner å se en eneste grunn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:46   #27
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tv på barnerom

Nei, det har de ikke og det får de ikke heller. Men vi har hatt og skal ha eget lekerom for barna med tv i.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:49   #28
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tv på barnerom

Mine 11åringer har TV på rommet, men antennen til kanalene har vi kontroll over fra stua. Så når kvelden kommer, drar vi den ut. Greit for da vet vi at de ikke smug-titter på ting som ikke passer for en 11åring å se..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:51   #29
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv på barnerom

De to eldste har TV på rommene sine, men vi har helt klare regler for hvor mye de får se på tv/spille hver dag. Som Skremmern sier; det finnes en AV-knapp og TV'en trenger ikke stå på selv om den finnes.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:03   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tv på barnerom

Eldste mann hadde engang tv på rommet, før mellomste plutselig fant ut at det ville han også ha. I tillegg leide vi ut i underetasjen da.
Nå er kjellerstua blitt et alt mulig rom for ungene, men leker, tv og tv-spill.

Veldig greit når de har besøk, spesielt siden de ikke har så store soverom.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:04   #31
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tv på barnerom

Ingen TV på rommene her heller.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:05   #32
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Næmmen så hissig!

Jeg lurer bare på hva som er årsaken til at man lar små barn og eldre barn ha tv på rommet sitt. Det var det jeg ønsket et svar på siden jeg selv ikke evner å se en eneste grunn.

Næmmen så usaklig. Hvem er det som er hissig? Jeg argumenterer ganske enkelt for TV på rommet. Og tro meg, det er langt i fra opphissende.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:13   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Storesøster på 6 har en PC på rommet sitt som hun kan se DVD på hvis hun vil. Da må hun ha hjelp til å sette den på, og det synes jeg er greitt. TV får hun bare se på i stuen eller på kjøkkenet - liker å ha kontroll med hva hun ser på. (Hun har akkurat fått smaken på nyhetssendinger; til min forferdelse kom hun løpende inn til meg idag og forkynte sjokkert at "Det har vært 8 innbrudd i kiosken!" Hvor ante hun ikke; på reaksjonen hennes skulle man tro at den var lokalisert i skolesekken hennes omtrent.)

Vi er veldig restrektive med hvor mye TV/film hun får se på i løpet av uken. Av rene egoistiske grunner, for nå er hun så sulteforet at hun glatt ser 4-5 timer sammenhengende i bilen/på flyturer uten å blunke omtrent - og vi voksne har meget behagelige reiser

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 00:56   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå synes jeg jo at spillemaskiner er en uting generelt, og kanskje det er derfor jeg ikke ser noen behov? *oldis*

Xbox er jo en total nødvendighet da, hvor ellers skal jeg se mine sårt trengte nedlastede filmer?

Ellers er jeg enig med Skremmern. Treåringen min har ikke tv på rommet, men jeg har lenge lurt på om hun skal få sånnen skikkelig rååsa prinsessetv med innebygget DVD som de har på Toys 'r us.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 01:32   #35
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Tv på barnerom

5 åringen og 3 åringen har ikke tv på rommene sine, og jeg ser virkelig ikke behovet for det heller. Hvis 5 åringen kunne velge ville han ha sett masse på TV, både før og etter barnehagen, så det prøver vi å begerense. Jeg liker også å følge ltt med på det de ser så her i huset er det enten TV i stuen eller i kjellerstuen under mors eller fars godkjenning.

Det kan godt være at barna får TV på rommet når de blir større, men den tid den sorg.

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 06:57   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Næmmen så usaklig. Hvem er det som er hissig? Jeg argumenterer ganske enkelt for TV på rommet. Og tro meg, det er langt i fra opphissende.

Bevares. Du må gjerne være for. Jeg lurte bare hvorfor du var for.

Og usakelig er vel den av oss som må ty til røde prikker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:06   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Joda, men jeg forstår ikke hva man trenger en tv på barnerommet til. Unger kan vel få se tv i stua?

Jeg har aldri hatt tv på rommet til småbarn, men tror kanskje behovet kan være et litt annet når man har flere store barn.
Ihvertfall hvis man ikke har mange tilgjengelige tv-stuer.
Det er ikke alltid alle har lyst til å se det samme programmet, og kanskje har de venner på besøk og vil se en film eller spille playstation. Det kan av og til være godt å ha stua som en roligere sone.

Jeg kan lett se for meg mange andfre scenarier enn en treåring som sitter ensom på rommet sitt og ser tegnefilm. Og at det fins tv på rommet er ikike det samme som at den står på hele tiden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:20   #38
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Herremannen, 3,5 har en, til og med en flatskjerm Pelen-mannen elsker slike ting og han var "nødt" å kjøpe en ny til soverommet og da ble den visst til overs så da fikk Herremannen den. Favoritten akkurat nå er å se på Animal Planet og selvsagt filmer. Han er langt i fra TV-slave så det går bra og er under kontroll.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:37   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Joda, men jeg forstår ikke hva man trenger en tv på barnerommet til. Unger kan vel få se tv i stua?

Vi har ikke TV på rommet til jentene (de deler rom). Men jeg kan se "behovet" for en TV på rommet. Vi har TVen vår i stua som er oppholdsrommet, så hvis vi har besøk av både voksne og barn er det umulig å føre en samtale hvis ungene skal se på TV samtidig. Jeg synes ikke det er så gøy å sitte og se på barne TV når vi har besøk.

Hvis jeg hadde fått det slik jeg mener er perfekt hadde vi hatt det som følger:
a) Mye større bolig (Det er her hovedutfordringen ligger )
b) Eget lekerom med "plombert" TV og DVD spiller. TVen skulle også vært flatskjerm og mulig å "lukke inne". TVer er usedvanlig lite dekorative.
c) Flatskjerm i stua. Skulle hatt en jeg kunne ha kjørt skjermsparer på slik at den kunne ha blitt et dekorativt element. DVD, opptaker eventuelt et spillekonsoll. Mulighet for å koble på PC.
d) En miniatyrTV på kjøkken slik at jeg kunne ha sett det samme som jentene ser når jeg lager mat. (Vi lager mat mens de ser på barneTV og spiser middag rett etterpå.) Synes det er greit å følge med fordi det har en del med felles referanser ol å gjøre. Jeg ser på TV sammen med ungene når jeg har anledning.

Konklusjonen er vel at jeg må rane en bank før jeg får det som jeg vil ... Per i dag kommer det ikke TV på rommet. Det er først og fremst behov for plassen til andre ting som er hovedårsaken.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 08:33   #40
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Tv på barnerom

Nå er jo storebror her i huset ni år. Vi har ikke fått klart tvkroken, som vi skal ha i 1 etasje. Når den er klar, regner jeg med at TVen hans blir flyttet dit. Når storebror har tre kamerater på besøk, og det skal spilles litt, så er det greit at dem ikke sitter i stuen.

Tror forresten TVen hans, var sist i bruk i mai, så den er ikke flittig brukt.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no