Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Soverom, hvem skal sove hvor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 11:34   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

For oss var det et must å ikke ha ungene i samme etasje som oss. Og med must mener jeg ønskelig. Vi har kjøpt nytt hus med fire soverom+bad+stue på loftet, og der skal alle barna bo, mens jeg og mannen har soverom i etasjen under. Vi har seriekoblede brannvarslere, brannslukkere og maske på vårt rom.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:16   #22
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Og dette er grunnen til at jeg ikke kjøper hus hvor soverommene til familien er på forskjellig plan.

Her hvor vi bor er det veldig begrenset hva vi har råd til, og hva som finnes i vårt prissjikt. Når man ikke har råd til så stor kvm-flate, så blir det jo lett slik om man skal ha 3 soverom.

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg ville aldri i verden lagt en toåring alene i kjelleren. Det er jo ikke så lenge til hun skal ut av den sprinkelsenga, vil jeg tro? Og skal hun da måtte vandre opp to etasjer for å finne dere foreldre, da?

....

Har du spurt barna om de har lyst til å dele rom?

Hun er foreløpig svært komfortabel i den senga, så hadde ikke tenkt til å bytte den ut før hun er 2,5-3 år. Men sant nok, at hun må vandre huset igjennom for å komme til oss. Likevel - er det så ille? Hun bor jo der og blir husvarm. Vi skal jo også ha babycall. Blir hun syk kan vi både sove på rommet hennes og på sovesofa i rommet ved siden av.

Har ikke spurt om de vil dele rom, siden mannen ikke ønsker den løsningen. Litt dumt å da sette Junior på tanken. For min del kunne de nok delt i starten.

Huset vårt er jo kjøpt i et 20-årsperspektiv, og det er jo kun få år de er så små at dette er et "problem". Men ideelt sett skulle jeg gjerne hatt dem i nærheten av oss. Men slik ble det ikke.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:34   #23
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg ville latt barna ha vært sitt rom på loftet og selv sovet i underetasjen. Hvis dere har en sovesofa oppe er det lett å selv legge seg der ved behov. I tillegg har de trygghet i hverandre og ingen av dem blir helt alene i en etasje.

Vi har selv flyttet en etasje vekk fra barna. Fireåringen kommer til oss omtrent annenhver natt. Hun har ingen problemer med å ta turen opp trappa om natten.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:52   #24
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Alle i 2.etg i starten, og sett hvordan det gikk derfra. Man kan jo ellers sove et sted og leke et annet sted.
Vi har alle rom på samme flate nå, og selv da vil lillebror gjerne sove på flatseng hos storesøster og motsatt i perioder. Natt er natt.

(tror verken barn eller voksne her hadde sovet greit i hver sin etg., så vi hadde ikke kunnet satset på en slik bolig rett og slett, og hadde vi måttet hadde vi nok samlet oss i en haug et sted.)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 23:20   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg hadde ihvertfall syntes det var for langt å ha toåringen to etasjer unna resten av familien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 23:32   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg hadde ihvertfall syntes det var for langt å ha toåringen to etasjer unna resten av familien.

Veldig enig i det! Jeg ville forsøkt å fått alle i samme etasje, om de så må dele rom en stund.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:10   #27
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg har barn på 16 og 23, og håndterer ennå ikke tanken på at man skal sove i ulike etasjer.
Jeg ville nok søkt en løsning der alle var i samma etasje, og kunne selv ofret mye space og komfort for å få det til.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 08:23   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Vi er seks i familien og sover i tre etasjer. Jeg har aldri tenkt at det skulle være dumt. Dog er de fleste av ungene 10 år pluss. Det spiller jo inn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:55   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har barn på 16 og 23, og håndterer ennå ikke tanken på at man skal sove i ulike etasjer.
Jeg ville nok søkt en løsning der alle var i samma etasje, og kunne selv ofret mye space og komfort for å få det til.

Når de er så store syns jeg faktisk det er en fordel å ikke ha soverommene så nær hverandre. Mer privatliv for alle.

Når de er 23 kan de jo sove i en annen by eller et annet land for den saks skyld, uten at jeg kan passe på dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:59   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg ville latt barna dele rom,sånn at dere er alle i samme etasje.

Jeg ønsker ikke å ha barnet mitt i en annen etasje før han er minst 10 år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:03   #31
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Når de er så store syns jeg faktisk det er en fordel å ikke ha soverommene så nær hverandre. Mer privatliv for alle.

Når de er 23 kan de jo sove i en annen by eller et annet land for den saks skyld, uten at jeg kan passe på dem.

Hun på 23 sover i en annen by, men når hun er jeg vil jeg helst ha henne i samme etasje.

Vi har såpass stort hus at privatlivet blir ivaretatt selv om vi har 3 soverom på samme plan, heldig med planløsningen, gitt

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:40   #32
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg hadde nok også latt barna dele rom først - og på sikt hadde vi foreldre flyttet ned i kjelleretasjen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:18   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Vårt hus er jo så lite at OM det hadde vært 3 soverom på samme plan, så hadde det definitivt ikke blitt noe privatliv for noen. På sikt synes jeg ulike etasjer er helt uproblematisk.

Det blir mest sannsynlig Junior alene nederst, så får vi ta det derifra.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:21   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Da jeg var 23 hadde jeg mann, barn og stasjonsvogn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:39   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg fikk soveromm i en annen etasje enn resten av familien da jeg var 7 (vi flyttet inn i et hus hvor somerommene var fordlt på to etasjer et halvt år tidliere, men mine foreldre ville ikke helt la meg sove i kjelleren, så jeg delte rom med min bror i et halvt år, og etter sigende var kommentaren da jeg bestemte meg for å flytte til mitt eget rom at "dere kan passe ungen deres selv", så mye tyder på at jeg ble fortalt at det var for at han skulle slippe å sove alene...

Uansett, vi har soverom i kjeller og på loft. 2 i hver av disse etasjene, men det er bare enkelt og greit ikke aktuelt at noen av ungene sover på loftet på noen år enda, så når Mikro etterhvert skal ut av vårt rom, blir det å dele med Knerten, dersom vi fortsatt bor her.

Minst tre soverom i samme etasje er såpass høyt på prioriteringslista mi at det innsnevrer kraftig hvilke steder som kan være aktuelle da. Men det er meg, som er oppvokst med brannøvelse (dvs, rømning via branntau eller stige) fra hver hytte vi var på ferie på (min far arbeidet i forsikring, og dette var firmahytter, så de hadde branntau og stiger ja.)

Dere har jo et hus som er fordelt sånn, og må da finne en løsning. For min del hadde da noen måttet dele rom, helt eller halvt (altså sånn delvis avdelt) i noen år, særlig når du sier at han kommer inn til dere på nettene, og er mørkeredd, ville jeg ikke lagt storebror i en annen etasje i et nytt hus. Og jeg hadde ikke hatt magefølelse for å gjøre det med babyen heller. Men, det er jo deres hus, og deres magefølelser som teller.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:40   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg sov forresten finfint i annen by i flere år før jeg var 23. Mann og barnevogn hadde jeg ikke, men samboer (med han jeg nå er gift og har barn med) var jeg. Ikke at det på noe vis endret på at jeg var, og er, "mammas lille jente" når jeg kommer hjem, selv om jeg altså er blitt voksen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:44   #37
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Vi har to etasjer, hvorav 2 soverom oppe og et nede. Knotten er nede, alene, vi andre sover oppe.
Så lenge det er tilgang fra bakkeplan hadde jeg ikke vært så bekymret, egentlig.
Vi har tre mulige adkomster til Knottens rom, og bedre kan det knapt bli. Og med 6 år i aldersforskjell blir det ikke noe deling av rom.

Jeg tror jeg ville gått for begge ungene i samme etasje i deres tilfelle, Pelle.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:46   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Da jeg var 23 bodde jeg hjemme, i en annen etasje enn resten, men da jeg var 22 og igjen da jeg var 24 bodde jeg utenlands og sov ikke veldig mye alene ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:50   #39
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg tror nok jeg ville hatt soveplass til alle i samme etasje hvis det hadde vært mitt hus. I så fall måtte barna dele rom om natten, men på dagen kunne rommet oppe være minstens. Rommet nede skulle vært eldstemanns, med leker, seng og alt som hører med.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:29   #40
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soverom, hvem skal sove hvor?

Jeg hadde gjort et forsøk med begge to på samme rom, selv om det kanskje skjærer seg, og så heller tatt det derfra. På det andre loftsrommet hadde jeg lagt de voksne. Jeg har selv en -07 og en -10, og det hadde vært uaktuelt å lagt den ene 2 etasjer under resten. -01'ern har nettopp flyttet på rom i 3.etg hos oss, og jeg er fortsatt noe ambivalent til det, men det er vel en vanesak. Hun har nettopp fylt 10. Vi voksne, 1-åringen og 4-åringen ligger i 2.etg.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no