Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om Color Fantasy

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-15, 19:57   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Fortell meg om Color Fantasy

Jeg og gutta skal visst på båttur. Jeg er helt novise når det gjelder slike båter så tar gjerne imot tips.

Hva koster det å komme inn for å bade?
Hva med internett? Gratis? Evt pris?
Priser i butikkene i forhold til hjemme?
Hva gjør vi i Kiel?

Alle råd og tips mottas med takk!

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 20:35   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg og gutta skal visst på båttur. Jeg er helt novise når det gjelder slike båter så tar gjerne imot tips.

Hva koster det å komme inn for å bade?
Hva med internett? Gratis? Evt pris?
Priser i butikkene i forhold til hjemme?
Hva gjør vi i Kiel?

Alle råd og tips mottas med takk!

Info om badeland ombord på båten her: http://www.colorline.no/om_bord/aqualand

Internett, njet. Svindyrt satelitt(?)nett ombord på båten, man har mobildekning et stykke utover kvelden, men når man "mister" kontakt med land, forsvinner nettet, og man er på skipets nett, og det koster mye. Når man kommer til Kiel, er det prisen for utenlandssurfing på mobilen som gjelder.

Butikkene på båten har snille priser på det de har i butikkene, vi har handlet tøy til både mannen, jentene og meg der, i tillegg til vanlig taxfree.

Ta ut euro på forhånd, mange kafeer og isbutikker i Kiel tar ikke kort. Kjipt å ha lovet ungene is, og ikke ha cash.

I Kiel er ikke prisene så mye lavere enn her, men jeg synes de har bedre utvalg på bl.a sko både til meg og ungene.

Vi har bare rusla bort på det store senteret, tittet litt i butikker, spist en is, og gått tidlig tilbake på båten igjen, og gått i vannland før alle andre er tilbake på båten.

God tur!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 20:41   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Vi har forøvrig også gått rett i den italienske restauranten når vi kommer ombord, og gått opp i lugaren når vi har spist. Da slipper vi køen som kommer når alle har satt fra seg bagasjen.

Buffet har vært helt ok, burgerbaren har ikke jentene likt (men de spiser ikke burgere, og nuggetsene der falt ikke i smak). Men pizza og pasta i den italienske er godkjent, og vi voksne har testet a la carte restauranten, helt ok det og. (Vi er ikke noe matkjennere da, skal sies)

Ungene har også likt å se showet, vi voksne har vel vært mer lunkne der.

Ellers er vel et besøk i spillrommet et must.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 22:33   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Internett ville jeg droppet. Dyrt for så dårlig nett at det ikke er noe poeng.
Vi har prøvd lunsjbuffet og pizzarestauranten ombord og var fornøyde med begge deler.
Butikkene ombord er ok og har greie priser, men allverdens utvalg er det ikke. Jeg liker gourmetbutikken godt.

I Kiel ville jeg vandret litt på kjøpesenteret som ligger like ved ferga. Jeg ville ikke tatt ut mye euro. Det er evt kun til kioskbruk. Vi var to dager i Tyskland i sommer før vi fikk behov for cash. Euroen er dyr nå så prisene er ikke så ulike her, men du får tak i litt andre ting.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 09:04   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg ville ikke tatt ut mye euro. Det er evt kun til kioskbruk.

Enig, altså, du trenger ikke mye penger i euro, men overraskende mange (kiosker, is, baker, ølkneiper) tok ikke kort.

Jeg kan dog bare prate om de som ligger i løypa fra båten og opp på senteret.

Det siste stedet vi havnet, tok heller ikke kort (fant vi ut når vi skulle betale), men de tok norske sedler. Jeg risikerte å stå igjen med oppvasken, for jeg har sjelden penger på meg, men var heldig, og hadde en seddel i lommeboka denne gangen.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 10:07   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Vi dro til Kiel i sommer, skulle videre med bil da så vi var ikke på det senteret i land.

Vi satt ute til båten hadde kjørt forbi Drøbak. Da gikk gutta og badet. Så glante vi i handlegaten, shoppet litt, spiste mat og is. Så film i kinoen. Vi så showet. Gutta gadd ikke å se hele men jeg ble igjen og så. Synes det var fint. Så var vi på lugaren etter det og spilte kort og yatzy.

Ta med en bok eller kort, yatzy osv. Nettet er brukt opp på en svosj og dyrt om du fortsetter å være på det etter advarselen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 10:13   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Vi reiste i november. Husker ikke om det var Fantasy eller Magic, men de er like?

Vi likte ikke noe særlig av maten der. Vi burde sikkert prøvde gourmetrestauranten, men siden guttungen er så kresen i matveien, var det ingen vits.

Det ene showet var så latterlig dårlig at vi bare gikk. Mann og sønn prøvde seg på showet på tilbakeveien, og det hadde vært mye bedre.

Spillrommet var visstnok fint, men dyrt. Vi badet ikke, for det var så dyrt.

Vi var i Kiel en søndag, så da var ingenting åpent. Vi hadde heldigvis blitt tipset om et fint spisested utenfor allfarvei, så vi dro dit.

Jeg var ikke imponert over shoppingmulighetene ombord, egentlig.

Det beste med turen var spabehandlingen jeg hadde kjøpt, som også ga meg fri tilgang til treningsstudiet. Det føltes litt eksklusivt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 13:39   #8
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Jeg husker heller ikke hvilken av de to båtene vi tok, men det var i hvert fall jacuzzier ute på dekk (dekk 10 tror jeg). Ungene syntes det var rasende festlig å bade ute mens det småsnødde og blåste vilt rundt oss.

Istemmer vel ellers resten; ta med en god bok eller tre.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 13:42   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Tror du har litt høyere krav enn meg Divine.

Jeg har likt både butikker, mat og show. Pizzaen vi kjøpte i sommer ombord var en av de bedre jeg har spist faktisk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 14:27   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Tar gjerne tips om spisested, Divine

Vi får ta med kort, bøker, DS'er og hekletøy.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 15:44   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Ungene mine likte seg veldig godt i det rommet ved siden av burgersjappa, hvor det var barnedisco, klovneshow, dansing og ulike aktiviteter for unger som er for store for lekerommet men for små til å henge rundt alene. De elsket også showene begge to. Vi kjøpte en lego-eske til de hver på taxfree, og brukte omtrent ikke medbragte spill. Det gikk mye tid når vi skulle både spise, bade, spise litt igjen, danse, se på show, handle, osv.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 18:36   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Noen som har tips sånn i siste innspurt?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 11:03   #13
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Jeg er blant de som synes du trenger å ta ut litt euro. Det er overraskende mange dagligvarebutikker og andre spisesteder i Tyskland som ikke godtar utenlandske kort. Ang. bading: de som jobber der har full oversikt over belegg på barn på båten både ned til Kiel og opp igjen. Vi har pleid å dra dit rett etter at vi har gått om bord båten og enten badet med engang eller spurt hvor fullt de regner med at det blir. Vi har opplevd å få beskjed om at "i dag reiser få barnefamilier, kom når som helst, men i morgen blir det veldig fullt".

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 12:42   #14
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Om du skal handle - husk mulighet for momsrefusjon. Du får med deg bilaget fra butikken og får det stemplet ved disken rett ved inngangen til båten - da må du vise passet også, så det er lurt å ta med seg. Pengene får du igjen på båten.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 12:50   #15
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Og ta med billetten når du du går av i Kiel, den vises når du skal "Sjekke ombord igjen" Hverfall var det sånn da vi reiste.

EDIT: Dette er kanskje en selvfølge, men vet at det var tur/retur passasjerer som hadde lagt igjen billetten på lugaren. De fikk i alle fall litt styr med å komme om bord igjen.. God tur, Star :-)


Sist redigert av Nima : 06-10-15 kl 12:59.
Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 19:38   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

God tur!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 22:12   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Drar opp denne igjen. Er det noen forskjell på båtene? Jeg har kjørt begge, men det er så lenge siden. Hvis jeg kan velge båt, hvilken tar jeg?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 01:07   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Ingen store forskjeller. Den største forskjellen er vel at det er tapas-bar på den ene og ikke den andre?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 01:09   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Tapas-bar høres ut som noe for meg og minsten. Hvilken av båtene har det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 01:19   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Color Fantasy

Var noe tapas greier på Fantasy hvert fall.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no