Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-16, 11:09   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Ungene blir jo bare større og større, og det er stadig mer av mine "egne" ting jeg kan dytte over på Poden også, men det er jo også flott med tips fra andre - både på ring som er skrevet som ungdomsbøker og ting som deres ungdommer har likt. Særlig morsomme bøker føler jeg at vi kan trenge litt input på. (Bortsett fra Pratchett; der er Poden i god gang fra starten av.)

Noen bøker vår egen snart-fjortenåring har likt det siste året:

Erebos (Ursula Poznanski)
Demon-trilogien - The Demon's Lexicon, The Demon's Covenant og The Demon's Surrender (Sarah Rees Brennan)
Lynburn Legacy-trilogien - Unspoken, Untold og Unmade (Sarah Rees Brennan)
Ready Player One (Ernest Cline)
The Martian (Andy Weir)
Tintentherz- (Blekkhjerte-)trilogien (Cornelia Funke)
Good Omens (Terry Pratchett og Neil Gaiman)
Space Case og Spaced Out (Stuart Gibbs)
Magnus Chase-serien (Rick Riordan)
Discworld-serien (Terry Pratchett)
I morgen er alt mørkt + oppfølger (Sigbjørn Mostue)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 11:14   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Åh, så fin tråd! Den kan bli nyttig fremover mot jul. Jeg synes særlig det er vanskelig å finne gode, engelske bøker med fengende innhold til 15- og 17-åringen. (de leser ikke norsk lenger, plutselig). Jeg følger spent med!

Foreløpig har jeg bare en anbefaling å komme med og det er Paul Hoffmann - "The left hand of God-trology". Fantasy.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 11:18   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Ok min er ikke ungdom men smaken hans er med på det stadiet.

Han elsker "en mann ved navn Ove"

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 11:34   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Ikke akkurat ungdomsbok, men 14-åringen liker den bedre enn hun vil innrømme: Demon Denstist av David Walliams. Jeg leser den egentlig for 10-åringen, men eldste sniker seg med hun også. Jeg har kjøpt et sett med en haug bøker av han, kan melde tilbake når vi har lest resten. De er ganske lettleste, så kan være fint for noen som trenger å øve litt på å lese engelsk.

Jeg har kjøpt dette settet:

https://www.amazon.co.uk/World-David...david+walliams

Eldste leser mest sånne fjasete tenåringsserier, er ikke å anbefale altså.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 22:31   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Dytter opp denne. Tips til jente på 13 som er glad i å lese? Tror nok det godt kan være engelsk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 23:09   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Trettenåringen min ble akkurat fullstendig oppslukt av The Curious Incident of the Dog in the Night-Time.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 23:13   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Trettenåringen min ble akkurat fullstendig oppslukt av The Curious Incident of the Dog in the Night-Time.

Supert, tusen takk! Da bestiller jeg den.

Tar gjerne i mot flere tips også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 11:36   #8
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ikke akkurat ungdomsbok, men 14-åringen liker den bedre enn hun vil innrømme: Demon Denstist av David Walliams. Jeg leser den egentlig for 10-åringen, men eldste sniker seg med hun også. Jeg har kjøpt et sett med en haug bøker av han, kan melde tilbake når vi har lest resten. De er ganske lettleste, så kan være fint for noen som trenger å øve litt på å lese engelsk.

Walliams er fin, vi leser dem i norsk oversettelse og har vært igjennom flesteparten av dem i løpet av det siste året.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 16:46   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ungene blir jo bare større og større, og det er stadig mer av mine "egne" ting jeg kan dytte over på Poden også, men det er jo også flott med tips fra andre - både på ring som er skrevet som ungdomsbøker og ting som deres ungdommer har likt. Særlig morsomme bøker føler jeg at vi kan trenge litt input på. (Bortsett fra Pratchett; der er Poden i god gang fra starten av.)

Noen bøker vår egen snart-fjortenåring har likt det siste året:

Erebos (Ursula Poznanski)
Demon-trilogien - The Demon's Lexicon, The Demon's Covenant og The Demon's Surrender (Sarah Rees Brennan)
Lynburn Legacy-trilogien - Unspoken, Untold og Unmade (Sarah Rees Brennan)
Ready Player One (Ernest Cline)
The Martian (Andy Weir)
Tintentherz- (Blekkhjerte-)trilogien (Cornelia Funke)
Good Omens (Terry Pratchett og Neil Gaiman)
Space Case og Spaced Out (Stuart Gibbs)
Magnus Chase-serien (Rick Riordan)
Discworld-serien (Terry Pratchett)
I morgen er alt mørkt + oppfølger (Sigbjørn Mostue)

Gammel tråd, men læll: 12-åringen er enig i at hun bør lese flere bøker på engelsk. Husker du Space Case og Spaced Out, Skilpadda? Er det noe vi kan laste ned til kindelen nå, eller er det litt tidlig?

Hun leste sin første Terry Pratchett i sommer, forresten! Ikke discworld, men en bok med kortere historier som er tidligere publisert i en avis. Hysterisk morsomt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 16:53   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Jeg leste ikke de Space-bøkene selv, men ut fra omtalen jeg kjøpte dem på, burde de funke for 12-åringer. Handlingen, altså; engelsknivået varierer jo. Men hovedpersonen er visst tolv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 16:56   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

14 åringen sluker for tiden alt av Neil Gaman.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 17:00   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Og vår femtenåring har nå snart lest alle Peter Grant-bøkene til Ben Aaronovitch. (Som vi voksne også liker veldig godt.)

Jeg har anbefalt ham å begynne på Jasper Fforde neste gang han er ferdig med en bok. Men han har fortsatt masse Discworld igjen, da (holder på med Carpe Jugulum).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 17:03   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Mazerunner-serien av James Dashner. Min eldste (riktignok ikke ungdom, men han leser ungdomsbøker) holder på med siste boken og synes de er veldig spennende. De tre første er også filmatisert.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 17:29   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Jasper Fforde, var det han med Thursday Next bøkene mange av oss slukte for ti år siden eller så?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 17:51   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Takk. Jeg følger interessert med.

Ungene mine er veldig forskjellige på dette. Eldste (13 år) er dyslektiker med middels leselyst, men liker sånt som andre liker. I sommer har hun lest Dødslekene og er i gang med oppfølgeren. Hun leser bare på norsk.

Knerten (10 år) leser alt han kommer over og gjerne på engelsk. Utfordringen med ham er at leseferdighetene langt overgår hva han følelsesmessig er klar for å lese. Han har lest alt av Rick Riordan, og lurer litt på hvor han skal gå videre. Vi bor nå 150 meter fra et bibliotek og han fryder seg over hvilke muligheter det gir.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 21:09   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Gammel tråd, men læll: 12-åringen er enig i at hun bør lese flere bøker på engelsk. Husker du Space Case og Spaced Out, Skilpadda? Er det noe vi kan laste ned til kindelen nå, eller er det litt tidlig?

Hun leste sin første Terry Pratchett i sommer, forresten! Ikke discworld, men en bok med kortere historier som er tidligere publisert i en avis. Hysterisk morsomt.

Min på 13 begynte å lese mest på engelsk da hun var 11. Usikker på hva, men kan ha vært Divergent.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 21:19   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Divergentserien og Mazerunnerserien har gått ned på høykant for eldste her, akkurat nå leser hun Odinsbarn og koser seg med den.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)

Sist redigert av Pamina : 03-09-18 kl 14:12.
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 21:28   #18
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

For unge ungdommer (eller oss som er litt barnslige av oss) er den engelske serien "Horrible histories" veldig morsom. Mine to har ikke lest noe særlig engelsk før, men de slukte flere bøker hver fra den serien i sommer.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 23:28   #19
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky.
Snart 17-åringen min har snakka om boka og filmen i flere år.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-18, 11:05   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalingstråd for ungdomsbøker

Thomas Engers "Killerinstinkt" som vant Uprisen i år. Fengende bok fra første side. Jeg har mange elever som vanligvis ikke er så glade i å lese som har likt den.

En noe eldre ungdomsbok, uten drap eller fantasytrekk er Maia Lundes "Battle" som straks kommer på film.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no