Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-18, 16:55   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Etter innkjøp av kurver tipset om i denne tråden, så er jeg litt rådvill. Jeg får ikke sugekoppene til å sitte skikkelig fast. Ikke engang litt fast

Vi har store, flate, glatte, matte fliser. Vasket de med Jif universalspray. Tok litt vann på sugekoppen (slik det stod jeg skulle på bruksanvisningen), men til ingen nytte. Forsøkte uten vann, med enda dårligere resultat.

Er det noe annet jeg kan vaske med? Det ligger nok langt bak i hodet mitt om aceton/neglelakkfjerner... Høres det plausibelt ut?

Dine beste tips tas i mot med takk

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 17:22   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Jeg har ikke gjort noe spesielt, og kurven fra Ikea henger godt den. Men den faller altså ned et par ganger i året.
Jeg har ikke matte fliser da, vet ikke om det kan ha noe å si.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 17:47   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Jeg får heller aldri sugekopper til å sitte, så jeg har gitt opp.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 18:12   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Jeg har samme kurven tror jeg, kjøpt på Clas. Sugemekanismen kommer ikke før du begynner å skru. Bruksanvisningen er helt idiotisk, for sugekoppene satt ikke hos oss heller før jeg hadde montert det sammen og skrudd til (noe jeg googlet meg til).
Men til gjengjeld sitter de godt nå virker det som.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 18:19   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har samme kurven tror jeg, kjøpt på Clas. Sugemekanismen kommer ikke før du begynner å skru. Bruksanvisningen er helt idiotisk, for sugekoppene satt ikke hos oss heller før jeg hadde montert det sammen og skrudd til (noe jeg googlet meg til).
Men til gjengjeld sitter de godt nå virker det som.

Ah! Fantastisk! Da er det enda håp! Jeg prøver ut med full iver

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 18:30   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Tror ikke nødvendigvis sugekopper fester seg på matte fliser. Det avhenger hvor matte de er og om det blir tett nok til å lage vakuum mellom koppen og veggen. Vi har matte fliser på badet, og her fester ikke sugekopper i det hele tatt.

Du kan jo sjekke om sugekoppene fester seg til et vindu, for eksempel. Hvis de gjør det, kan du anta at det er flisene som er problemet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 18:32   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Skruer. Evt superlim.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 19:13   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Vi har matte fliser og hyllene med sugekopper fra Clas sitter godt på de.
Er det de hyllene du har så må du skru for at de skal begynne suge seg fast

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 19:14   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Superlim.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 19:14   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Vask både sugekopp og vegg med rødsprit. Og vær forberedt på at det ramler ned et par ganger i året.

Tror også at matte fliser gjør det vanskelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 20:33   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Vi har også matte fliser, og det sitter foreløpig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 21:02   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Eg har og gitt opp.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 21:12   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har samme kurven tror jeg, kjøpt på Clas. Sugemekanismen kommer ikke før du begynner å skru. Bruksanvisningen er helt idiotisk, for sugekoppene satt ikke hos oss heller før jeg hadde montert det sammen og skrudd til (noe jeg googlet meg til).
Men til gjengjeld sitter de godt nå virker det som.

Det funket I hvert fall enn så lenge Den var ikke enkelt å skru de opp, da de ikke satt fast, men vips så satt de som støpt. Men selve kurvene er liksom løse i festene, sant?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 21:26   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Etter å ha hatt sugekoppknagger noen år, gikk jeg over til disse fra IKEA:

https://m2.ikea.com/no/no/p/skoghall...mmet-30207075/

De er enkle, nokså fine, kan fjernes uten å lage merker og sitter som støpt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 23:07   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Jeg vasker med zalo der de skal henge, så koker jeg selve sugekoppen, mar den tørke før jeg henger de opp. Sååååå venter jeg noen timer før jeg henger opp noe på de.
Henger godt og lenge.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 23:30   #16
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har og gitt opp.

Superlim...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-18, 00:36   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Skruer. Evt superlim.

Evt gaffateip.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 17:24   #18
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Limpistol...

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 23:38   #19
Cunniva
Nybegynner
 
Cunniva sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2018
Innlegg: 7
Cunniva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan få sugeknotter til å sitte bom fast på fliser?

Jeg har en ikeakurv, der ene sugekoppen sitter, den andre ikke....

Cunniva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no