Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ha på lue inne på restaurant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 10:01   #41
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Men hvorfor skal man ikke ha lue på inne?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:03   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg hadde gitt, og gir, beng.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:20   #43
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Det er vanlig folkeskikk.
Og noe jeg lærer storebror her.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:21   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Dette er en av de kampene jeg ikke hadde giddet å ta med en tenåring. Jeg tenker at slikt går seg til etterhvert, og da skjønner de det selv.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:21   #45
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Hvorfor er det vanlig folkeskikk? Det er jo ikke noen grunn?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:37   #46
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Helt enig med Kirsebær. Regler bare for å ha regler synes jeg er teit. Jeg kommer ikke på en eneste fornuftig grunn for at det ikke skulle være lov, annet enn at "slik er det bare."

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:39   #47
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hvorfor er det vanlig folkeskikk? Det er jo ikke noen grunn?

Det er vel ikke like gyldig i dag?
Mange rare "folkeskikker" er vel utdødd, selv om denne tydeligvis ikke er helt borte.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:46   #48
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er vel ikke like gyldig i dag?
Mange rare "folkeskikker" er vel utdødd, selv om denne tydeligvis ikke er helt borte.

Innlegget mitt var et spørsmål til de som mener at dette er vanlig folkeskikk, fordi det er sånn.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:49   #49
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Innlegget mitt var et spørsmål til de som mener at dette er vanlig folkeskikk, fordi det er sånn.

Ja, det var slik jeg leste det også.
Mente svaret mitt mer som en

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:49   #50
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg mener at når vi sitter å spiser mmiddag så kan storebror ta av hetta eller lua rett og slett for å se han.
Hvis de leker inne flere er det greit, men i matsammenheng synes jeg de bør ta hodeplagget av.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:52   #51
Kristin74
Nybegynner
 
Kristin74 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 12
Kristin74 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

ufint tenker jeg.

Kristin74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:58   #52
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg syns lue på restaurant er en ikke-sak og at folkeskikk måles på helt andre måter.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:59   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg har ikke spesielt problemer med lue inne. Ganske herdet etter noen år med fjortisgutter, og dette er definitivt ikke en av kampene jeg har giddet å ta. Det går over.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 11:01   #54
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Er det ingen av dere som synes at lue inne er så forferdelig som kan forklare meg hvorfor det er forferdelig?

Jeg skjønner det dersom det er store hetter e.l. som skjuler ansiktet etc. men å reagere på en lue bare fordi "det ikke er lov å ha noe på hodet" blir litt som å begrunne noe en treåring ikke får lov til med "fordi jeg sier det".

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 11:20   #55
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, det var slik jeg leste det også.
Mente svaret mitt mer som en

Ah. : opplyst:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 11:31   #56
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Er det ingen av dere som synes at lue inne er så forferdelig som kan forklare meg hvorfor det er forferdelig?

Jeg synes det ser merkelig ut med tanke på at det er et uteplagg. Jeg sitter ikke inne med ullkåpe, skjerf og vanter heller.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 11:56   #57
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Jeg synes det ser merkelig ut med tanke på at det er et uteplagg. Jeg sitter ikke inne med ullkåpe, skjerf og vanter heller.

Ja, enig.
Ungene kan gjerne gå inne med fullt vinterutstyr her hjemme for min del, men jeg synes det er forskjell på restaurant og hjemme liksom.
Selv om det er moderne og alt det der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:25   #58
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg har ofte på meg skjerf inne, og registrerer at lue slett ikke brukes kun ute lenger.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:27   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg kan observeres med caps inne. Eller cap da, for å i det minste være korrekt på et eller annet plan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:31   #60
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg bruker også skjerf inne. Til og med på restaurant.

Jeg tror forresten dette med å gå på restaurant var en sjelden affære tidligere og at man derfor måtte "se ordentlig ut". I dag er det ganske dagligdags og jeg kan ikke si at jeg pynter meg noe særlig for å gå ut å spise med familien om vi ikke feirer noe. De eldre i familien kan ikke vise seg i offentligheten uten å skifte, og det er nok endel av samme fenomenet. "Man går ikke til byen i shorts" for eksempel, og man må ta på en penere bukse enn den man går i hjemme om man skal handle. Dette er helt bortkastet bruk av tid og tanker for meg, men veldig viktig for eksempel for bestemødrene mine. Det med lue inne er nok endel av samme fenomenet, men som kanskje henger enda mer igjen siden lue regnes som uteplagg og pr. definisjon ikke kan brukes inne. Hvor dette med folkeskikken kommer inn i dagens samfunn kan jeg virkelig ikke se.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no