Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-20, 10:29   #181
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Hvis det er fint vær så drar vi på hytta, hvis ikke er vi nok hjemme. Har kort vei til hytta, 45 min, så vi kan dra litt frem og tilbake slik vi vil.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 13:20   #182
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Her snør og hagler det.
På jobb i barnehagen i full vinterklærbekledning! I mai....
Og ratt ryker 4 ukes solferie. Fy f***.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 13:56   #183
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

FHI sa i går at de ikke anbefaler å bo i samme hus som besteforeldre i risikosone i ferien, så nå har vi booket rekkehus i nærheten av min mor via airbnb. Feriens planer er dermed hjemme, en uke i Bergen, og hjemme igjen. Ikke superspenstig, men vi får møtt familien i Bergen, og vi får mye tid hjemme i den fine nye hagen. Da blir det heller ikke rundreise i år, akkurat det er litt godt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:00   #184
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

FHI sa i går at de ikke anbefaler å bo i samme hus som besteforeldre i risikosone i ferien, så nå har vi booket rekkehus i nærheten av min mor via airbnb. Feriens planer er dermed hjemme, en uke i Bergen, og hjemme igjen. Ikke superspenstig, men vi får møtt familien i Bergen, og vi får mye tid hjemme i den fine nye hagen. Da blir det heller ikke rundreise i år, akkurat det er litt godt.

Ahh, det fikk jeg ikke med meg, hvor og når?

Så spørs det om svigermor selv vil regne se som risiko sone da, hun er ikke med enn 60, men har høyt blodtrykk, regulert med medisin i sikkert minst 20 år

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:02   #185
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg så det ikke selv, men min mor hadde sett det på TV. En velger jo selv, men foreløpig føles dette som det sikreste alternativet. Skulle rådene endre seg, kan vi avbestille ganske tett opp til avreise.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:05   #186
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Det er jo egentlig innlysende, må bare muligens jobbe med å få svigermor til å ikke bli snurt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:22   #187
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Mine foreldre vil gjerne ha barnebarnbesøk. De er 68, men har ikke andre underliggende sykdommer som gjør dem utsatt. Snuppa har vært på hytta med bestemor (og bestemors samboer) flere ganger allerede. Men det er litt spesielt og har vært vurdert av lege som en fornuftig plassering, på grunn av helt andre problemstillinger.

Min far ringte umiddelbart da det ble åpnet for å treffe besteforeldre igjen, og knerten tilbragte helgen det nå.

Men dette er valg de har tatt helt selv. I dagens Aftenposten åpner Nakstad for at dette er greit nok når ingen har vist tegn på sykdom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:25   #188
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Aftenposten skriver nå at Hellas er i samtaler med Norge om å opprette en «reisekorridor». Hvis det blir en realitet, så drar jeg til Kreta mot slutten av sommeren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:30   #189
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mine foreldre vil gjerne ha barnebarnbesøk. De er 68, men har ikke andre underliggende sykdommer som gjør dem utsatt. Snuppa har vært på hytta med bestemor (og bestemors samboer) flere ganger allerede. Men det er litt spesielt og har vært vurdert av lege som en fornuftig plassering, på grunn av helt andre problemstillinger.

Min far ringte umiddelbart da det ble åpnet for å treffe besteforeldre igjen, og knerten tilbragte helgen det nå.

Men dette er valg de har tatt helt selv. I dagens Aftenposten åpner Nakstad for at dette er greit nok når ingen har vist tegn på sykdom.

Ja, det blir jo en vurdering alle må ta ut i fra en rekke omstendigheter, og så tenker jeg kanskje det er lettere med store barn som er flinke til å passe på avstand, ikke dele håndklær osv. selv. Det er ikke så lett med en hopp og sprett-sjuåring. Min mor er dessuten 77. Jeg kunne nok bodd hos henne og klart å ta alle forholdsregler, men med barn er det litt mer styr.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:31   #190
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi skal innom onkel og tante, de er begge over 65. Min onkel var veldig tydelig på at han er en voksen mann som klarer å ta sine egne bestemmelser ang. egen helserisiko, og at han derfor ville ha slekta på besøk i sommer. Så da gjør vi det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:38   #191
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi skal innom onkel og tante, de er begge over 65. Min onkel var veldig tydelig på at han er en voksen mann som klarer å ta sine egne bestemmelser ang. egen helserisiko, og at han derfor ville ha slekta på besøk i sommer. Så da gjør vi det.

Jeg tipper onkelen din er i slekt med mine foreldre 007.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 14:46   #192
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi skal innom onkel og tante, de er begge over 65. Min onkel var veldig tydelig på at han er en voksen mann som klarer å ta sine egne bestemmelser ang. egen helserisiko, og at han derfor ville ha slekta på besøk i sommer. Så da gjør vi det.

Sånn ser mine foreldre på det også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 16:17   #193
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Antar det er det svigermor også mener. Samt at hun ikke er risikogruppe etter sitt syn og svigerfar slett ikke og han har unger som går på skole uansett.

Men jeg vil begrense det og gjøre det annerledes enn vi pleier i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 16:17   #194
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Antar det er det svigermor også mener. Samt at hun ikke er risikogruppe etter sitt syn og svigerfar slett ikke og han har unger som går på skole uansett.

Men jeg vil begrense det og gjøre det annerledes enn vi pleier i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 16:25   #195
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi hadde nok valgt annerledes med litt større barn og/eller litt større hus. Avstand hjemme hos min mor er ikke veldig lett å få til. Men jeg mener ikke noe om hva andre gjør, altså. Innerst inne kjenner jeg at det er greit å ikke skulle kjøre full "turné" i år, med mange lange bilturer, frem og tilbake til Bergen er helt topp.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 17:05   #196
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Svigermor begynner å bli helt desperat etter å få komme på besøk. Jeg har sagt hun får komme etter 20.juni om alt er rolig, dama er 75!

Jeg så dette med Hellas, så må kanskje skynde meg å avbestille og be om refusjon fra forsikringen. Vi har Europeiske, men de endrer vel ordningen sin om reiserådene endres?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 17:35   #197
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg så dette med Hellas, så må kanskje skynde meg å avbestille og be om refusjon fra forsikringen. Vi har Europeiske, men de endrer vel ordningen sin om reiserådene endres?

I følge SMK er det fremdeles ingen åpning for utlandet i sommer. https://www.bt.no/article/bt-0n81Go.html
Med Europeiske kan en avbestille inntil 5 dager etter at reiserådene endres.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 17:51   #198
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Har bestemt 4 uker ferie. Vi blir nok hjemme. Blir maling av hus og gjerde/terrasserekkverk og dagsturer i området. Kommer nok til å spise noe ute. Mulig vi får besøk av min venninne og mann da de nok ikke får dratt på sin årlige 6ukers Spaniatur, tror ikke barna blir med, de er 17 og 21.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 19:14   #199
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

I følge SMK er det fremdeles ingen åpning for utlandet i sommer. https://www.bt.no/article/bt-0n81Go.html
Med Europeiske kan en avbestille inntil 5 dager etter at reiserådene endres.

Takk! Jeg vet ikke hvorfor, men det sitter litt inne å avbestille, men jeg har ikke noe lyst å reise til sør Europa i år likevel. #struts

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 19:14   #200
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Hvis vi kan bruke flybillettene våre til Wien så tror jeg kanskje vi gjør det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no