Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-20, 11:06   #261
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Ja, leste nettopp om at dette er et problem f.eks i Lofoten, der utenlandske turister som har bestilt overnatting ikke avbestiller, så selskapene får ikke leid ut til andre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 11:07   #262
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Ving har kansellert reisen vår nå, så da slapp jeg å gjøre det. Er i tenkeboksen ifht gavekort med + 20%.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 11:25   #263
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi hadde allerede planlagt ferie her hjemme, så vi får ingen endring i planene. Eneste er at havnene nok blir ganske fulle, men da får vi ligge på svai i stede. Planen er en langtur nedover mot Sørlandet, ellers drar vi dit vi har lyst akkurat da.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 12:17   #264
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg venter på at Norwegian og SAS skal kansellere flyavgangene, forsikringsselskapet vil ikke refundere de hvis de ikke må.

Airbnb har frem til 20. juni spandert avbestillingsgebyrene, hadde tenkt å vente på beskjed for resten av sommeren, men kanskje avbestille og la henne leie ut til andre?

Jeg har ikke fått tilbake fra IF, Norwegian eller AIG for en reise jeg hadde i Mai. Det er vel akkurat 8 uker siden jeg meldte skade. Jeg er spent på om Norwegian har likviditet til å betale tilbake alle reisende.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 13:32   #265
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har Turkish Airways og det ser ut som vi må vente til flyet blir kansellert. Regner ikke med å se noe til pengene før til høsten.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 13:40   #266
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi hadde jo billetter til Oslo, men denne reisen ble kansellert i dag, så jeg vet ikke hva vi skal finne på. Jeg var hjemme hele fjor sommer, så jeg har lyst å komme meg litt bort, men vet ikke hvor.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 13:45   #267
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi hadde jo billetter til Oslo, men denne reisen ble kansellert i dag, så jeg vet ikke hva vi skal finne på. Jeg var hjemme hele fjor sommer, så jeg har lyst å komme meg litt bort, men vet ikke hvor.

Husker ikke helt hvor du bor, men nå går det direktefly fra Bodø og Evenes til Kristiansand i sommer, Widerøe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 13:50   #268
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har billetter med Lufthansa fra Sverige til Kroatia. Jeg er spent på om det blir kansellert. Blir uansett lenge til vi ser de pengene.

Det blir Norge. Jeg kjenner jeg skulle ønske meg en liten tur til Danmark om det er mulig på en grei måte, men vi får se.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 13:54   #269
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Husker ikke helt hvor du bor, men nå går det direktefly fra Bodø og Evenes til Kristiansand i sommer, Widerøe.

Går direktefly herifra til Bergen også. Det er nok mulig å komme seg hvor som helst. Spørsmålet er om vi nok venter til neste år så vi kan gjøre det vi hadde planlagt i år. Og heller reiser i nærområdet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 13:58   #270
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Ja. Vi satser på hjemmeferie med sol, sommer og masse bading. Jeg og jentene hadde jo håpet på en shoppingtur til Oslo, men det føles litt som å dra inn til det mest risky området, og vi må ta tog. Så...mulig vi bør bare utsette det til vaksinen kommer, og heller spare penger til noe de har lyst til. Første sommer alene med barna, så jeg er litt i villrede uansett.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:00   #271
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ja. Vi satser på hjemmeferie med sol, sommer og masse bading. Jeg og jentene hadde jo håpet på en shoppingtur til Oslo, men det føles litt som å dra inn til det mest risky området, og vi må ta tog. Så...mulig vi bør bare utsette det til vaksinen kommer, og heller spare penger til noe de har lyst til. Første sommer alene med barna, så jeg er litt i villrede uansett.

Samme satser vi på bortsett fra en kort fjelltur. Det er jo så mye å finne på her at det skal bli fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:05   #272
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har bestilt hytte på Sørlandet en uke og jobber med å avbestille den kompliserte Italia-togferien (), men vi holder muligheten åpen for å kaste oss rundt og reise et morsomt sted seinere på sommeren om det viser seg å bli mulig. Drømmer fortsatt om både Island og Hellas.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:07   #273
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Apollo sendte mail i går om at de avlyste alt. Der har vi jo bare betalt depositum, og skal få det tilbake en gang.

Har ikke sett penger fra flyturen som ble avlyst i april.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:16   #274
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Har billetter til en Polentur, men ser ikke ut som den er avlyst enda. Dessverre har jeg bestilt via Travellink, så jeg tror det skal bli svært vanskelig å få noe penger igjen, men vi får nå se. Oppdaget også at kredittkortet de er kjøpt med ikke har reiseforsikring, så i verste fall må jeg prøve på Gjensidige. Det er ingen stor sum, så om jeg taper de pengene lever jeg greit med det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:26   #275
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Er det noen som har bett om å få pengene igjen från Norwegian grunnet kansellert fly? Hvor lang tid tok det før dere fikk pengene inn på konto?

Vi skulle til Bergen i påsken, og Norwegian prøvde seg først på å bytte oss over på en annen avgang uten å si i fra. Først når jeg logget meg inn fikk jeg beskjed om at jeg kunne kansellere den, men de ville vurdere om jeg hadde god nok grunn.

24. mars hadde de vurdert at ja, det hadde jeg, og 5. mai fikk jeg refundert pengene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 15:07   #276
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg har bestilt flybilletter og leiebil i Stavanger. Krysser fingrene for at det ikke regner i strekk de to ukene vi skal være der. Og for at ingen får feber når vi skal reise. Og alt annet som kan gå galt.

Det føltes uansett godt. Jeg trenger noe å se fram til.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-20, 14:51   #277
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Det regner ikke så mye i Stavanger, men det er heller ikke mye sol. Og så blåser det litt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-20, 15:41   #278
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det regner ikke så mye i Stavanger, men det er heller ikke mye sol. Og så blåser det litt.

Vi var i Stavanger i sommerferien for tre år siden, og det var strålende sol! 🌞

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-20, 16:30   #279
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Etter en prat med ungene har vi blitt enige om å bli her i området, og heller ta en spontantur til Tromsø eller noe om vi blir brakkesyke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 11:44   #280
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skulle til Bergen i påsken, og Norwegian prøvde seg først på å bytte oss over på en annen avgang uten å si i fra. Først når jeg logget meg inn fikk jeg beskjed om at jeg kunne kansellere den, men de ville vurdere om jeg hadde god nok grunn.

24. mars hadde de vurdert at ja, det hadde jeg, og 5. mai fikk jeg refundert pengene.

Oi, ja da skjønner jeg at det kommer ta tid. Hvis vi har god nok grunn etter at de kansellerte.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no