Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-20, 11:51   #61
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Nå blir det jo åpnet litt fra neste uke og evt info om ytterligere åpning om en uke.
Mener at det er ny info om videre åpning 15.juni?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 12:08   #62
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi bruker å være i norge på sommeren,men vi bruker å.være et par uker i oslo. Spørs om det utgår. Men vi har hytte og skal nok få en trivelig sommer uansett. Håper ferien ikke blir sju grader og regn bare.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 12:18   #63
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har ikke avbestilt turen til Kreta, men vi drar ikke så langt i år. Jeg håper Sverige blir mulig, vi har mye familie der og det er ofte fint vær. Ellers blir det Norgesferie, en tur til nord-Norge og svigerfamilien og kanskje leie noe ved havet i sør Norge, og håpe på fint vær.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 12:33   #64
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

De to planlagte ukene på Samos har jeg forent meg med at utgår. Har ingen plan b, men skjønner at det blir Norge.

Jeg ser med skrekk og gru på det hvis det blir regn- og skoddesommer på Sunnmøre, for da det tungt her. Hvis det er ok å reise litt rundt i landet så kan vi sikkert alltids pakke teltet (det enorme med mange soverom som vi aldri kom oss til å kaste) og ta en road trip sørover et sted.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 12:35   #65
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har egentlig ikke noen plan for sommerferien nå som Østerrike og Italia utgår.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 12:45   #66
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

I år var planen Norges-ferie også før koronaen kom, og jeg gleder meg til å vise ungene nord-Norge før de flytter hjemmefra!

Det er ikke ideelt at vi skal flytte oss fra sted til sted, for så å ende opp hos svigermor på nesten 91 den siste uka, så vi må vurdere hvordan det skal løses. Mulig vi leier noe, men det er ikke flust med utleiemuligheter i den lille bygda i Finnmark. Jeg har sagt at den avgjørelsen må mannen min og hans søsken ta.

Jeg håper bare det blir en strålende sommer i nord i slutten av juli i år Fjellene i Lofoten og kysten av Finnmark gjør seg så utrolig mye bedre i sol enn i tåke. Og min hjembygds Istindan må jeg bare få sett i midnattssol.

Skikkelig entusiastisk for å skulle nordover i år, kjenner jeg!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 12:47   #67
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har en 4 ukers tur til varmen, og jeg tror vi reiser hvis grensene åpner.
Vi har ingen plan b her hjemme, men det som er skummelt hvis vi reiser, er om det blir plutselig lock-down og vi er stuck nedi der. Nå er det jo ingen krise så lenge det er varmt, men kjipt å bli syk nedi der, liksom.

Vi var i Tyrkia under kupp-forsøket, og da ble det faktisk forbud mot å gå ut. Men vi var langt unna Istanbul og Ankara, og vi merket null og niks til det. Tyrkerne levde helt som før...

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 13:05   #68
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har flybillettar til Kreta. Vi avventer og ser kva råd som gjeld i juli (og om flyet går). Kjem vi oss for ha vi leigebil og eiga leiligheit.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 13:14   #69
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.013
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Billettene til New Zealand får jeg nok ikke avbestilt før mye nærmere juli, ville jeg tro. Kanskje blir dette året da jeg får endelig gått fra hytte til hytte? Eller i hvert fall noen gode fotturer. Det var det jeg skulle i New Zealand.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 13:19   #70
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg er glad for at jeg syntes prisforslaget var litt drøyt da jeg undersøkte priser i august. Da var tanken å gå Kilimanjaro, safari og Zanzibar. Så vi har ingen konkrete planer. Det blir Norgesferie. Jeg tipper det blir tur til svigers på Sunnmøre. Foreldrene mine har hytte på Hedmarksvidda hvor vi også kan være. Og så har vi jo hele Oslomarka som nærmeste nabo.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 13:19   #71
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har billetter til Frankrike i sommer. Vi avventer og ser hva som skjer, om flyet blir kansellert og hvordan rådene blir for sommerferien, men jeg regner ikke med det blir noe av. Aner ikke hva vi skal gjøre ellers. Det blir sikkert hjemmeferie med dagsturer/utflukter, forhåpentligvis er det parker og annet åpent i Norge om ikke annet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 13:35   #72
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi skulle på cruise i Karibien og feriere litt i USA før og etter. Det er avbestilt og erstattet med hyttene våre i Hallingdal og Stavanger. Annerledes, men tror det blir hyggelig likevel

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 14:22   #73
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Norgesferie. Vi hadde løse planer om Legoland og enda løsere planer om bilferie i England, men det er uaktuelt selv om grenser skulle åpne. Høye skuldre og fare for å bli syke i utlandet er ikke god feriefølelse for oss. Ferie skal være avslappende.

Vi har to hytter og bor i Oslo, så vi får finfin ferie selv om ikke vi kan reise utenlands.

Eldste har booket en uke på Airbnb i København i begynnelsen av juli, men tror ikke det blir aktuelt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 14:33   #74
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.789
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi hadde ikke planlagt noe ferie i år fordi jeg har ønsket meg tur til Island neste år istedenfor feiring av runddag. Mulig vi ser på om det får an å få leid en hytte ved sjøen en uke, men like mulig vi bare blir hjemme i 4 uker og tar noen utflukter etter innfallsmetoden. Om det blir mulig vil jeg gjerne besøke mine gamle foreldre.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 14:47   #75
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

For første gang på mange år hadde jeg plan om å ta ferie, og reise utenlands.

Jaja. Jeg kommer antageligvis til å ha en del fritid om ikke annet, og om grensene åpnes kommer jeg til å sette meg på mc-en og stikke av utenfor landegrensene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 15:10   #76
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Her har mannen og unga flybilletter med Norwegian til Andøya, og jeg skal kjøre strekningen med bikkja. Men nå er vi ikke sikre på hvordan det går med Norwegian, og svigermor har diabetes og sannelig om jeg vet hvordan dette blir egentlig.
Men om det blir hjemmeferie har vi garantert ett byggeprosjekt eller to vi kan kose oss med. Mulig det blir bygget pizzaovn i hagen.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 15:39   #77
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Ungene har billetter til Kanariøyene i høstferien, og det håper vi kanskje lar seg gjennomføre. Og hvis Kreta åpner, så tar jeg en uke dit i høst en gang. Der disponerer jeg et hus med wifi, så jeg håper at jeg kan få lov til å kalle det «hjemmekontor».

Sommerferien blir hovedsakelig i Norge. Hvis det blir lov, så tar vi en tur til Stockholm eller Gøteborg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 16:00   #78
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi skal overta svigers hytte på Helgelandskysten, så vi kommer nok til å være der et par uker. En passe miks av fiksing, ordning og feriesysler. Den planlagte uka i Kroatia kan vi nok se langt etter

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 17:28   #79
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Veldig greit å bo i Lofoten, så vi tar Lofotenferie i år.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 19:00   #80
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

I år var planen Norges-ferie også før koronaen kom, og jeg gleder meg til å vise ungene nord-Norge før de flytter hjemmefra!

Det er ikke ideelt at vi skal flytte oss fra sted til sted, for så å ende opp hos svigermor på nesten 91 den siste uka, så vi må vurdere hvordan det skal løses. Mulig vi leier noe, men det er ikke flust med utleiemuligheter i den lille bygda i Finnmark. Jeg har sagt at den avgjørelsen må mannen min og hans søsken ta.

Jeg håper bare det blir en strålende sommer i nord i slutten av juli i år Fjellene i Lofoten og kysten av Finnmark gjør seg så utrolig mye bedre i sol enn i tåke. Og min hjembygds Istindan må jeg bare få sett i midnattssol.

Skikkelig entusiastisk for å skulle nordover i år, kjenner jeg!

Høres ut som din hjembygd er ca min mormors hjembygd. Hennes kjære Istindan hang på et maleri på veggen i stua hennes i alle år, der hun bodde etter at hun giftet seg, 150 mil lenger sør. Den nydelige dialekta hadde hun med seg resten av livet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no