Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg om bobler!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-21, 12:39   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Lær meg om bobler!

Bobler er jo stas. Synes alle. Jeg drikker det på nyttårsaften og 17.mai, for da skal man jo liksom det. Men det smaker jo ikke noe godt. Joda. Neida. Kanskje av og til.

Hvis jeg må kjøpe selv så er jeg svært lite bevisst, og kjøper det som den første og beste personen jeg får slått kloa i på polet sier at jeg skal kjøpe, siden jeg rett og slett ikke har peiling. Andre ganger får jeg i gave, og åpner den i en spesiell anledning. Legger aldri merke til hva den heter. Har fått servert både Cava, Prosecco, Cremant, Champagne ... (vet at navnet avhenger av området/landet det er produsert i, og det er ikke nødvendigvis der forskjellen ligger), i ulike prisklasser, og som regel synes jeg ikke det er noe særlig. Andre ganger synes jeg det er helt ok, og en svært sjelden gang tenker jeg "Jøss Det her var jo faktisk godt, kan jeg få litt mer? ", men får da selvsagt aldri summet meg til å notere meg hva det het.

Så nå, med 17.mai under oppseiling, må jeg prøve å finne ut hva jeg egentlig liker, for nå er jeg for stor til å drikke ting jeg ikke liker bare for å være kul. Jeg har likevel veldig lyst til å lære meg å like bobler, for stasens skyld (og fordi det ofte serveres eller gis i gave), men trenger litt hjelp til hvor jeg skal begynne.

Så hva er det jeg må se etter, og hvor mye må jeg punge ut med tro? Hva bruker folk å like, som egentlig ikke liker boblevin noe særlig?

Jeg liker at det er friskt, men ikke, under noen omstendighet, søtt på noen måte. Jeg takler ikke søt alkohol. Ut over det trenger jeg å høre hva dere andre bobleentusiaster liker, og hva dere ser etter, litt om hva som er hva og som særpreger ulike typer. Eller bare hva du synes er skikkelig, skikkelig godt.

Anyone?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 12:44   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg er ikke spesielt begeistret for vin, men en halvtørr prosecco er veldig godt. Tørre er ikke så gode.
Har bare kjøpt billige varianter så jeg vet ikke om dyrere er bedre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 12:47   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg er spesielt begeistret for vin, og hvis den er hvit liker jeg den best veldig tørr. Så da liker vi kanskje ikke det samme?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 12:53   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Det kan godt hende.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 12:55   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg ELSKER champagne, men tar gjerne cremant som et alternativ. Da sparer man minst 50 %. Det finnes ulike cremant de Bourgogne som jeg liker veldig godt. F.eks. Delorme brut eller Clotilde Davenni Brut Extra. Når det gjelder cava, har jeg funnet en knusktørr jeg liker, men holder meg til cremant eller champagne. Jeg pleier ikke å like prosecco, synes de har en mer kunstig smak, muligens også for søt. Tysk sekt styrer jeg unna med høye kneløft. Så mitt tips er cremant. Og absolutt tørr/brut, ikke demi sec.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 12:57   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg er veldig glad i denne. Nydelig farge og deilig smak:

https://www.vinmonopolet.no/Producen...2019/p/9099801

Jeg har bare prøvesmakt meg frem. Kan ikke så mye om det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 12:59   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg er veldig glad i denne. Nydelig farge og deilig smak:

https://www.vinmonopolet.no/Producen...2019/p/9099801

Jeg har bare prøvesmakt meg frem. Kan ikke så mye om det.

Hint av kjeks? Kommer aldri til å skjønne meg på de karakteristikkene.

Takk for tips!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:01   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Den som Senora lenket til var en av mine to favoritt cremanter, også. :-D Har aldri kjent det med kjeksen. Hihi

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:03   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Den som Senora lenket til var en av mine to favoritt cremanter, også. :-D Har aldri kjent det med kjeksen. Hihi


Ikke jeg heller

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:06   #10
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.718
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg er på ingen måte ekspert, men har funnet ut at når jeg drikker Prosecco er jeg sjelden begeistret (den blir litt tam, på en måte) og at jeg ofte liker Crémant. Hvis du liker tørr vin må du kjøpe brut eller extra brut.

Disse liker jeg godt:
https://www.vinmonopolet.no/Land/Fra...Brut/p/1049101
https://www.vinmonopolet.no/Producen...2019/p/9099801

Edit: ser det har kommet flere svar mens jeg skrev, og vi er overraskende enige.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:07   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg kan på boblefest med Liefje! Akkurat samme preferansene. En god sommerlig frisk boble er Hattingley Rose. Britisk boble der altså. Jeg drakk faktisk en ganske god tørr cava i helga. Har lagt til meg litt dyre vaner på boblene og smaker meg litt igjennom rimeligere "hverdagsbobler"

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:07   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Når "alle" lenker til samme boblene

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:08   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg liker disse, type brut. Det er champagne fra Launois, og det smaker deretter. Bra vurderinger hvis du googler. Og fin pris.
Hvis ikke drikker jeg gjerne hvitviner som grüner veltliner.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:09   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg elsker tørr hvitvin og drikker endel bobler. Mitt stalltips er å gå for de med minimal sødme og mye friskhet på polet - eller å ta tak i en polansatt og fortell at du digger tørt, ikke søtt.

Jeg pleier å droppe prosecco, jeg synes ofte er de for snille, for søte og med for mye tropisk duft og smak, og det liker jeg ikke. Jeg synes man får mye mer for pengene ved å velge en god cava. Og skal man ha the real thing er det mye god champagne, men den koster en god del mer.

Jeg liker blanc de blancs-champagne, den er laget av bare hvite druer, og er ofte så tørr at det snurrer godt i munnen.

Men jeg drikker mest cava laget på den tradisjonelle champagne-metoden. Gjerne brut nature, fordi den er laget uten tilsatt sukker til gjæring nummer to - så den er skikkelig tørr og mineralsk, akkurat slik som god, tørr sjampis er.

Denne synes jeg er ganske god og til en veldig akseptabel pris.
https://www.solera.no/produkter/span...ic-brut-nature

Denne drakk jeg i Barcelona og syntes den var knallgod - har ikke testet den hjemme:https://www.vinmonopolet.no/Nettbuti...ture/p/5378801 Hvis den ikke er god, så skyld på at jeg satt på en fatastisk fortausrestaurant i deilig junivær i El Poblenou og spiste helt fantastiske tapas da jeg drakk den.

Min erfaring er at hvis man er så konkret man kan med bestillingen sin, så får man god hjelp av polpersonalet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:10   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Når "alle" lenker til samme boblene

Ja, det peker jo i en retning dette, det gjør jo valget enkelt.

Prisen er egentlig ikke så vesentlig, siden det er noe jeg kjøper maks to ganger i året. Men klart, hvis jeg først skal bruke veldig mye penger på en drikkevare så er det jo en fordel at jeg faktisk liker det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:11   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Haha, mens jeg skrev, har mange av dere andre skrevet om Cremant, som var mitt neste forslag. Måtte bare google litt først.

Har vært mest cava det siste året. Og jeg drikker bobler når jeg drikker vin. Og jeg drikker vin ca to ganer i uken.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:13   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg har forresten vær i Champagne flere ganger, og det er mange mindre produsenter der som lager helt fantastisk champagne. Sist vi var der, bodde vi i Aÿ, som er midt i smørøyet, og DÆVEN så mye god vin - og gode vinforslag man får på restaurantene i Champagne.

Nå vil jeg ut på tur.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:15   #18
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har forresten vær i Champagne flere ganger, og det er mange mindre produsenter der som lager helt fantastisk champagne. Sist vi var der, bodde vi i Aÿ, som er midt i smørøyet, og DÆVEN så mye god vin - og gode vinforslag man får på restaurantene i Champagne.

Nå vil jeg ut på tur.


Jeg fikk lyst å vinsykle i Champagnedisktriktet

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:15   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg elsker tørr hvitvin og drikker endel bobler. Mitt stalltips er å gå for de med minimal sødme og mye friskhet på polet - eller å ta tak i en polansatt og fortell at du digger tørt, ikke søtt.

Jeg pleier å droppe prosecco, jeg synes ofte er de for snille, for søte og med for mye tropisk duft og smak, og det liker jeg ikke. Jeg synes man får mye mer for pengene ved å velge en god cava. Og skal man ha the real thing er det mye god champagne, men den koster en god del mer.

Jeg liker blanc de blancs-champagne, den er laget av bare hvite druer, og er ofte så tørr at det snurrer godt i munnen.

Men jeg drikker mest cava laget på den tradisjonelle champagne-metoden. Gjerne brut nature, fordi den er laget uten tilsatt sukker til gjæring nummer to - så den er skikkelig tørr og mineralsk, akkurat slik som god, tørr sjampis er.

Denne synes jeg er ganske god og til en veldig akseptabel pris.
https://www.solera.no/produkter/span...ic-brut-nature

Denne drakk jeg i Barcelona og syntes den var knallgod - har ikke testet den hjemme:https://www.vinmonopolet.no/Nettbuti...ture/p/5378801 Hvis den ikke er god, så skyld på at jeg satt på en fatastisk fortausrestaurant i deilig junivær i El Poblenou og spiste helt fantastiske tapas da jeg drakk den.

Min erfaring er at hvis man er så konkret man kan med bestillingen sin, så får man god hjelp av polpersonalet.

Ja, altså alle sånne som "smakte fantastisk da jeg satt på en idyllisk fortauskafe i en solfylt idyllisk liten Sydeuropeisk by", eller "i solnedgangen på en hvit strand sammen med mitt livs store kjærlighet" må kanskje tas med en klype salt.

Ellers takk for flere gode tips i tråden, nå har jeg i det minste en liten pekepinn på hva jeg kanskje bør gå etter for å ha størst mulig sannsynlighet for å finne noe jeg liker. Snurre i munnen-tørr høres bra ut. Tar gjerne imot flere! Kan jo være at det blir en slags eliminasjonsprosess gjennom sommeren det her.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 13:18   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Boblefest

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no