Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Enkle strikkeoppskrifter?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-08, 09:18   #21
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

*abonnerer på denne tråden*

Takk for gode ideer! Fram med strikkepinnne her i huset.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 16:31   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Dytter på denne, keep 'em coming.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 16:52   #23
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Er du interessert kan jeg forklare hvordan disse er laget. De er veldig enkel, strikket på frihånd, men jeg tror jeg kan forklare de

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 19:04   #24
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Iset, på biblioteket finnes det en bra bok (husker ikke hva den heter... ) med strikkeoppskrifter på tøy til dukker. Det er kjempeartig og går kjapt å strikke luer, votter, bukser eller kjoler - og så har man en overlykkelig dukkemamma etterpå!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:59   #25
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Er du interessert kan jeg forklare hvordan disse er laget. De er veldig enkel, strikket på frihånd, men jeg tror jeg kan forklare de

Ja takk! Så fine de er

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 13:02   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Sundae: takk for tipset! Jenta mi leker ikke med dukker, men sønnen min begynner å vise interesser, så da kan jeg jo strikke til dukkene hans.

Imma: jaaa de var lekre! Nå sverget jeg på å aldri mer ta i et jækla strikketøy igjen i går, da jeg til og med klarte å ødelegge noe så enkelt som en bøff eller hva det heter (lue som er åpen i begge ender, bare strikket rundt og rundt glattstrikk). Den ble for stram for hodet til eldste, og jeg måtte sy igjen åpne masker og diverse. Jeg er helt talentløs. Men jeg gir ikke opp!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 13:25   #27
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Oppskrift på Imma- kjole.

Oppskriften gjelder størrelser som på bildet ca 4-5 år.

Legg opp 160 masker med Dale Freestyle garn på rundpinne 60 cm str 4.
Strikk først omgang vrang.
Strikk glattstrikk med de fargene du selv ønsker så langt som du ønsker at skjørtet skal være. ( Det vil krølle seg litt, men blir helt fint etter damping).

Fell av hver tredje maske og strikk to rett og to vrang så lang du vil toppen skal være.

Nest siste omgang feller du av ca hver tiende maske. For å hindre at den blir for vid oppe.
Nå er kjolen ferdig.
Så gjenstår selene. Finn ut hvor du vil plassere selene. Å plukk opp ca ti masker(alt etter hvor brede seler du vil ha) og strikk to rett , to vrang, til du har den lengden du vil på selene. Det er ikke nødvendig med knappehull, knappen bare sys på for kjolen er så tøyelig.
Pynten er heklet og litt verre å forklare.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 13:39   #28
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sundae: takk for tipset! Jenta mi leker ikke med dukker, men sønnen min begynner å vise interesser, så da kan jeg jo strikke til dukkene hans.

Imma: jaaa de var lekre! Nå sverget jeg på å aldri mer ta i et jækla strikketøy igjen i går, da jeg til og med klarte å ødelegge noe så enkelt som en bøff eller hva det heter (lue som er åpen i begge ender, bare strikket rundt og rundt glattstrikk). Den ble for stram for hodet til eldste, og jeg måtte sy igjen åpne masker og diverse. Jeg er helt talentløs. Men jeg gir ikke opp!

Jeg ser du er omtrent på mitt nivå Iset

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 14:00   #29
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Oppskrift på Imma- kjole.

Oppskriften gjelder størrelser som på bildet ca 4-5 år.

Legg opp 160 masker med Dale Freestyle garn på rundpinne 60 cm str 4.
Strikk først omgang vrang.
Strikk glattstrikk med de fargene du selv ønsker så langt som du ønsker at skjørtet skal være. ( Det vil krølle seg litt, men blir helt fint etter damping).

Fell av hver tredje maske og strikk to rett og to vrang så lang du vil toppen skal være.

Nest siste omgang feller du av ca hver tiende maske. For å hindre at den blir for vid oppe.
Nå er kjolen ferdig.
Så gjenstår selene. Finn ut hvor du vil plassere selene. Å plukk opp ca ti masker(alt etter hvor brede seler du vil ha) og strikk to rett , to vrang, til du har den lengden du vil på selene. Det er ikke nødvendig med knappehull, knappen bare sys på for kjolen er så tøyelig.
Pynten er heklet og litt verre å forklare.

Det skal felles hver 3 maske på alle omgangene til den er lang nok?

Tusen takk for oppskrift, den skal prøves ut

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 14:16   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Man skal ikke felle noen masker på selve skjørtet, bare toppen? Misforstår jeg nå, eller mener du "fell av hver tredje rad" på skjørtet? Det ser jo ut som det blir smalere oppover.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 01:20   #31
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Det skal felles hver 3 maske på alle omgangene til den er lang nok?

Tusen takk for oppskrift, den skal prøves ut

Nei. Når skjørtet er så lang som du vil ha det, feller du hver tredje maske på neste omgang.kun på den omgangen. Resten av omgangene feller du ikke , men bare strikker to rett to vrang.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 01:21   #32
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man skal ikke felle noen masker på selve skjørtet, bare toppen? Misforstår jeg nå, eller mener du "fell av hver tredje rad" på skjørtet? Det ser jo ut som det blir smalere oppover.

Nei , ikke fell av noen på skjørtet. Du feller ingenting før du skal begynne på toppen.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 01:51   #33
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Oi, denne tråden må jeg abonnere på.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 06:42   #34
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Her følte jeg meg hjemme, i strikkenoviseland ...
De kjolene var veldig fine! Skal jammen prøve meg på en sånn til trollungen.
lig takk for tips.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 10:30   #35
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Enkle strikkeoppskrifter?

Jeg henger meg på her for gode tips.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no