Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mammakveld (er jeg urimelig)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-14, 20:32   #261
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Får man vin til knappesyingen?

Isåfall hvitvin, for rødvinsflekker er ikke lett å få bort fra hvite kapper. Hvis uhellet er ute, kan pappaene ta en pappakveld med stamp og vaskebrett.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:35   #262
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 21:16   #263
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Det kommer vel an på den offisielle altervinfargen i den menigheten tenker jeg.

Hvorfor har de egentlig hvite kapper? Jeg synes det ser litt kjipt ut sånn egentlig, her har de pyntet seg i det fineste de har og så skal de dekke til klærne med en hvit kappe?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 21:21   #264
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kommer vel an på den offisielle altervinfargen i den menigheten tenker jeg.

Hvorfor har de egentlig hvite kapper? Jeg synes det ser litt kjipt ut sånn egentlig, her har de pyntet seg i det fineste de har og så skal de dekke til klærne med en hvit kappe?

Det er dåpskjole for fjortiser. Det virkelige spørsmålet er hvorfor dåpsbarn kles i hvite kjoler...

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 21:23   #265
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Men dåpskjoler er jo fine....

Dvs jeg ser jo et mønster her. Dåpskjole. Korkapper. De greiene prestene går i på jobb. Hvor kommer alle disse kappegreiene fra? Er det nettopp for å skjule hva man går i ellers?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 21:48   #266
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Det med kappene er vel litt fra gammalt av, for at alle, også dei som ikkje hadde så god råd, ikkje skulle måtte bekymre seg for om dei var fine nok. Og så er det kanskje også det alle er like for Gud-prinsippet. Eg er ikkje sikker.

Alba er jo rett og slett kledene kyrkjelege vigde går i når dei gjer teneste i gudstenesta.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 15:13   #267
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Det er dåpskjole for fjortiser. Det virkelige spørsmålet er hvorfor dåpsbarn kles i hvite kjoler...

Dåpskjoler er så hedensk at det er til å le av

Det er fordi det var så risikabelt å reise langs landeveien med et udøpt barn, at de tok på ungen en lang kjole så de underjordiske ikke skulle skjønne det..

oh, the irony...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 20:55   #268
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Dåpskjoler er så hedensk at det er til å le av

Det er fordi det var så risikabelt å reise langs landeveien med et udøpt barn, at de tok på ungen en lang kjole så de underjordiske ikke skulle skjønne det..

oh, the irony...

Er det sant? Gitt at den teorien der hadde vært riktig, hvorfor i alle dager kler de ungen helt annerledes enn alle andre unger, det er jo nesten som å si "se her, her er den vi prøver å gjemme"!.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 20:58   #269
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det sant? Gitt at den teorien der hadde vært riktig, hvorfor i alle dager kler de ungen helt annerledes enn alle andre unger, det er jo nesten som å si "se her, her er den vi prøver å gjemme"!.

Det var fordi de underjordiske skulle tro at det var et mye større (lengre) barn. Nå er jo ikke dåpskjoler så veldig anderledes andre kjoler barn i det udefinerbare "game dager" hadde på seg, bortsett fra at de hadde bein som stakk ut under. Men ja, litt teit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 21:00   #270
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg synes det er flott med hvite kapper.
Var i konfirmasjonen til fadderbarnet mitt for et par uker siden,
og det var så vakkert å se de flotte ungdommene komme ned kirkegulvet i hvite kapper.
Ble ganske rørt, faktisk.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 21:11   #271
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Så det er ikke spøkelsesbaby som er greia altså? Det kan jo nesten se litt sånn ut med den lange hvite greia.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 08:00   #272
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Først nå så jeg at det var snakk om kapper, ikke knapper. Aldri i livet om jeg hadde stilt opp for å sy en hel kappe (jeg vet ikke foran og bak på en symaskin) det hjelper dessverre ikke at jeg er født uten penis.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 08:33   #273
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)


Det var begge deler: De skulle sy knapper i kappene.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 09:51   #274
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

A-ha, ja da kunne jeg deltatt. Knapper i kapper kan jeg fikse. Jeg så for at jeg satt der med kappemønster og en symaskin.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 11:01   #275
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

. Jeg så for at jeg satt der med kappemønster og en symaskin.

De konfirmantkappene skulle jeg gjerne sett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no