Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utdrikningslag og pris

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 22:03   #1
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Utdrikningslag og pris

Jeg arrangerer et utdrikningslag for en venninne og har fått beskjed om at prisen er for høy. Må innrømme at jeg ikke synes det, men lurer på om jeg har en høyere grense. Hva synes dere for et utdrikningslag med dansekurs og et annet kurs, frokost, middag og transport for 650,-? Lunsj og drikke til kvelden kommer utenom.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:07   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Jeg synes ikke det var dyrt. Det kommer jo selvsagt an på økonomien til de som skal være med, men noe rundt der tenker jeg er greit. I dette tilfellet dekker det jo ganske mye også.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:08   #3
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Jeg synes det var mye opplevelser og mat for den prisen.
Men jeg synes at det ofte legges opp til høy pris på slike arrangement, og ønsker selv at det ikke passerer 500kr når jeg er med på slikt (med litt unntak for veldig nære venninner.)

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:08   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Var nylig på noe tilsvarende for ca samme pris.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:08   #5
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg synes ikke det var dyrt. Det kommer jo selvsagt an på økonomien til de som skal være med, men noe rundt der tenker jeg er greit. I dette tilfellet dekker det jo ganske mye også.

Vi har vel i grunnen god økonomi, allikevel ønsker jeg å holde prisene nede på slike arrangement, gaver osv. Jeg synes det begynner å ta av litt

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:10   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Jeg synes det er en helt grei pris. Man får masse for pengene.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:10   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Sist utdrikningslag jeg var i hadde ca dobbel pris av det, men vi fikk veldig mye for pengene. Ingen som reagerte på den prisen. Jeg synes 650 er rimelig.

Men i et utdrikningslag er det gjerne mange med og det kan da kanskje føles mye for de som ikke er i den aller nærmeste kretsen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:11   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.878
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Her får du jo mye for pengene, men generelt er jeg ikke så glad i dyre utdrikningslag. Det blir gjerne dyrt om man blir bedt i flere bryllup på en sommer.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:13   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Ikke mye penger for hele pakken, men kanskje du kan kutte ut det ene kurset?
Kjedelig hvis penger skal forsure stemningen på en slik dag?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:14   #10
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Jeg synes det var OK, men tett opp mot min smertegrense. Ikke pga privatøkonomi nødvendigvis, men i forhold til hva jeg synes er nødvendig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:15   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Det var ganske mye for pengene, og da ville jeg synes det var greit. Jeg har vært på dyrere utdrikningslag med betydelig færre aktiviteter, da synes jeg det kan bli litt feil. Det er et poeng at det kan bli mye for de som skal i flere bryllup og flere utdrikkingslag i løpet av en sommer, det har jeg opplevd selv i en periode der jeg hadde dårligere råd enn nå, og det er ikke så stas. Kan de som synes det er dyrt la være å være med på en av aktivitene og dermed få "rabatt", eller vil det ødelegge totalprisen så de andre må betale mer?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:16   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Vi har vel i grunnen god økonomi, allikevel ønsker jeg å holde prisene nede på slike arrangement, gaver osv. Jeg synes det begynner å ta av litt

Ja, det skjønner jeg. Jeg tenkte helst at det er forskjell på om hoveddelen av gjestene er unge studenter - da bør det koste så lite så mulig - og om de fleste er i fast jobb. Rundt 500 kroner tenker jeg må være greit, om man har inntekt, ellers må man legge opp til noe som er gratis. En tusenlapp synes jeg uansett er for mye. Jeg skal selv arrangere utdrikningslag om ikke lenge (og ligger skikkelig etter med planlegging ), og er opptatt av at alle skal kunne være med, så sant de har tid. Hun jeg skal være forlover for var forlover for meg, og jeg var på spa. De fleste av de få vennene jeg har satt bare og ventet, og det syntes jeg var litt leit, selv om ingen klaget. Det hadde vært hyggelig å gjøre noe sammen. Selv vurderer jeg en annen aktivitet alle kan være med på, pluss spa for kun bruden, men da betalt av meg.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:17   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes ikke 650 er veldig mye for å delta på diverse kurs osv., men jeg kjenner at jeg på mine gamle dager *knirk* kjenner at utdrikningslag med kurs og aktiviteter er noe jeg ikke er overveldende begreistret for å bruke mye penger på.

Jeg er nok temmelig "festbrems" som alle best liker enkle utdrikningslag uten aktiviteter og som ikke koster for mye.

*kjipingTM*

Dette var jo ikke dyrt tatt i betraktning hva man får, men det er jo ikke alle som er så glade for dansekurs etc. Støtter Kirsebærs forslag om å droppe det ene kurset. (Jeg er for øvrig på mine gamle dager, jeg også - så gamle at nesten alle vennene mine er gift for mange år siden. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:30   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Jeg synes at man bør holde seg under femhundrelappen. Ikke forsi jeg ikke har råd, men fordi jeg synes slike greier tar så veldig av.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 23:41   #15
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Jeg syns det er ganske mye penger, jeg. Ja, man får mye for pengene, men jeg trodde utdrikningslag var en fest for den vordende bruden hvor flest mulig skulle være med på å ønske henne lykke til i ektestanden, ikke et sted hvor man skulle gå på flere kurs og måtte fraktes rundt for å rekke alt.

For meg høres dette alt for hesblesende ut. Jeg ville heller ha satset på rimeligere alternativer. Piknik i parken hvor alle stilte opp med sitt. Et spa-opphold eller lignende på den vordende bruden. Slike ting.

Men jeg er visst gammel ...

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 23:47   #16
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikingslag og pris

Det var ikke avskrekkende i seg selv, man får jo endel for de 650,-
Men så kommer lunsj og drikke på kvelden i tillegg og man havner veldig fort på 1000,-
Da blir det fort dyrt. (jeg hadde ikke hatt råd til å være med på det, eller jeg hadde ikke følt at jeg hadde hatt råd til det.)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:07   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Det synes jeg er en helt akseptabel pris for et utdrikningslag og du har fått med mye i prisen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:10   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.186
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg synes ikke det er avskrekkende, og det er helt klart en del man får for pengene. Men dersom noen av dem som skal være med synes det er for mye, så er jo det svar nok, i grunnen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:21   #19
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg syns ikke det er så verst pris, det komme fort på den prisen når en skal arrangere utdrikningslag, i hvertfall om en skal være med på noen kurs/aktiviteter.

Når jeg arrangerte betalte de 600kr. Det inkluderte massasje til bruden, paintball og teambuilding, lunch og grillmat til kvelden. Det var ingen som klaget på det.

Syns grensen går på en tusenlapp jeg, mannen må ha gitt mere en 1000 de gangene han har vært og jeg kjenner at da begynner det å bli veldig mye. Men det virker ut til at det ofte er dyrere i mennene sine utdrikningslag.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:24   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg synes det er uinteressant hva vi mener om saken; det som teller må jo være hva deltakerne mener, og hvis de synes det er for dyrt, så er det jo det, uavhengig av hva man får for pengene eller hva som er vanlig pris i andre selskap.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no