Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det bare vann som er vann?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-17, 09:08   #21
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Sånn har jeg det bestandig selv om jeg kun drikker når jeg er tørst.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 10:29   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Det skal da ikke være et problem at man må på do et par ganger i løpet av en arbeidsdag.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 10:34   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Jeg begynner med et glass vann mens jeg smører matpakker, og så har jeg vannflaske stående på pulten mens jeg jobber som drikkes tom en til to ganger i løpet av dagen. Det er ca 5-6 dl. I tillegg drikker jeg to kopper kaffe på jobb. Til middag drikker jeg et-to glass vann, vann hvis jeg trener på ettermiddag og så litt melk og en kopp te til kvelds.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 10:38   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.


Men dette å drikke fleire liter om dagen er ikkje nødvendigvis fornuftig. Ein urolog vart intervjua ang. dette, og sa bl.a. at fokus på ha lysast mogleg urin var berre tøys. Drikk når du er tørst! Sa urologen.

Riktig, jeg hadde en større operasjon på Ullevål for en del år siden, og legen der sa det samme. De har en alt for høy forekomst av unge med lekkasjeplager, der grunnen er for høyt vanninntak. Drikk når du er tørst. Dette 2 liters rådet stammer visstnok fra en flaskevann-kampanje under et OL på 70-tallet. Der en lege fra vitamininstituttet i Sveits anbefalte minst 2 liter om dagen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 10:38   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Og altså, eh... Man går på do i løpet av arbeidstiden. Det er til og med regulert av arbeidsmiljøloven. Har du arbeidstid som overstiger 5,5 timer, så har du krav på en halv times pause.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 10:40   #26
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Drikker du mer vil du oppdage at du blir tørst når du ikke gjør det. Vannflaske på pulten er smart. Vann med salter er vel ikke så bra som vann uten, ellers er det meste væske tenker jeg.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 10:52   #27
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Hvis målet er å få i deg mer væske sånn generelt så teller alt. Også supper.
Bare tenk på at koffein virker vanndrivende.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 16:04   #28
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Eg kan komme på mange yrker der det ikkje lar seg gjere å gå på do fleire gonger ila. ein arbeidsdag. Ein gong, ja. Mange, nei.

Sjølv synes eg det er så himla bånn å springe på do støtt. Og det må eg om eg drikker ein kopp te eller to. Litt av grunnen er at det rett og slett er ein kjedelig, men nødvendig ting å gjere. Litt fordi eg har total aversjon mot offentlige toalett, for ikkje å snakke om flytoalett. Sjølvsagt går eg om eg absolut må, men eg er veldig god til å holde meg. Og eg drikker alltid minimalt før flyturar. Stikk i strid med anbefaling, eg veit, men det fungerer for meg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 16:33   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Jeg går på do minst fem ganger i løpet av arbeidsdagen. Både for å gjøre stort og smått. Hadde noen reagert på det, hadde jeg rett og slett blitt sjokkert. Ja, altså, folk kan reagere på at det er kanskje er ofte, men hadde noen sett på det som uprofft eller noe, ja, da hadde jeg fått bakoversveis.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 16:39   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

En fin ting med å reise på ryggsekktur i rare land langt fra vestlige storbyer, er at man blir temmelig lite fisefin (ping!) på toaletter. Og dusjer. Er det såpe og rennende vann er det luksus.

Jeg drikker lite vann, men stadig mer kaffe. Det hjelper ikke å se Gilmore Girls, heller. ( )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 17:15   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Det med do var forsøk på en spøk altså. Det er selvfølgelig greit. Bare uvant og upraktisk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 19:03   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Ja, skjønte det, det var en generell spinning videre på Bergensis innlegg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 00:30   #33
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Og altså, eh... Man går på do i løpet av arbeidstiden. Det er til og med regulert av arbeidsmiljøloven. Har du arbeidstid som overstiger 5,5 timer, så har du krav på en halv times pause.

Har du? Da er den regulert av tariffavtalen i så fall. Arbeidsmiljøloven § 10-9 slår til med 30 minutter først etter 8-timers dag.

Jeg er veldig glad jeg har et arbeid som gir meg mulighet til å gå på do når jeg trenger. Og det er ganske ofte.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 04:53   #34
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Koffein og alkohol gir netto væsketap, er jeg ganske sikker på.

Det er jo matvarer med mye væske i, verdt å tenke på, som agurk, tomat og appelsin. Det er naturligvis mer væske i dem, enn kjeks og knekkebrød. Det behøver ikke være flytende for at det skal bidra i væskebalansen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 04:54   #35
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Gratulerer med en veldig artig trådtittel, forresten.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 09:58   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Har du? Da er den regulert av tariffavtalen i så fall. Arbeidsmiljøloven § 10-9 slår til med 30 minutter først etter 8-timers dag.

Jeg er veldig glad jeg har et arbeid som gir meg mulighet til å gå på do når jeg trenger. Og det er ganske ofte.

Jeg slo til og med opp i en arbeidsmiljøjussbok med kommentarer og dommer jeg har liggende på pulten (Arbeidslivets spilleregler av Beck, Due, Lund). Der var dette et eget avsnitt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 10:04   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg slo til og med opp i en arbeidsmiljøjussbok med kommentarer og dommer jeg har liggende på pulten (Arbeidslivets spilleregler av Beck, Due, Lund). Der var dette et eget avsnitt.

Det som står er at man har krav på minst en pause dersom arbeidsdagen passerer 5.5 timer. Dersom arbeidstiden er på minst 8 timer skal pausene være tilsammen minst en halv time. Så dere har forsåvidt rett begge to. Hvor lang pausen skal være på når man har f.eks 5.5 time arbeidsdag blir jo et tolkningsspørsmål, men alle plasser jeg har jobbet har man hatt en halvtimes pause da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 10:06   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Alle har litt rett!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 11:14   #39
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Koffein og alkohol gir netto væsketap, er jeg ganske sikker på.

Kaffe gir kun væsketap dersom du ikke drikker det til vanlig
https://sunnskepsis.wordpress.com/20...kke-dehydrert/
http://www.kk.no/livsstil/kaffe-er-i...drivende-26038

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 11:27   #40
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare vann som er vann?

Jeg kan forresten fortelle at man blir mer tørst av å drikke mer vann. Jeg har hatt "fem om dagen" som mål siden nyttår, og nå merker jeg faktisk at jeg blir tørst og har lyst på vann. Det skjedde ikke før.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no