Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bunad til stedatter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-17, 14:43   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad til stedatter

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Det er mest logisk å tilby den bunaden jenta faktisk har lyst på, tenker nå jeg, eller å tilby jenta bunad, og så la henne velge selv hvilken hun har lyst på, selv om det betyr at hun velger den samme som stemor har.




Dette er jeg helt enig i, jeg bare oppfattet det som at flere mente at jenta ikke burde få tilbud om/"lov til å velge" stemors bunad, heller ikke hvis mor og mors familie ikke hadde bunadspreferanser selv.

Selvfølgelig stiller det seg litt annerledes hvis mor og mors familie har bunader selv, og sterke følelser knyttet til dette. Men til syvende og sist så tenker jeg at jentas egne ønsker også bør telle for noe, selv om dette ikke skulle være i samsvar med mors ønske.

Jeg klarer ikke å se at noen har ment dette?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-17, 15:09   #22
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunad til stedatter

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg klarer ikke å se at noen har ment dette?

Nei, det kan hende jeg leste litt for raskt gjennom innleggene første gangen, og ikke fikk med meg at de fleste var flinke til å påpeke nyansene, at det var en vanskelig beslutning.
Jeg har lest gjennom på nytt nå, og er enig med deg i at det ikke er noen som har uttrykt at jenta ikke bør få velge stemors bunad, forutsatt at hun får fritt velge mellom andre bunader også.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bunad, konflikt, stedatter, stemor

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no