Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-07, 09:12   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Vi fikk en 8-årig jente fra Zambia, og oppdaget at hun straks har bursdag. Jeg løp ut og kjøpte og pakket inn en fin Diddle skulderveske, tusjer, tegneark, blyanter, Diddl-mappe til å ha ark el. skoleark i, og en utklipps papirdukke. Da jeg kom hjem og leste papirene fra Plan-fadder ordentlig, ser det ut som det er litt strenge regler for gaver man skal sende,- at de ikke skal veie mer enn 150 g osv... Noen som har erfaring? Kan man avvike fra reglene, eller blir gaven sendt i retur o. l?

Har så lyst til å sende dette, men er i tvil.....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 16:38   #2
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn...hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Jeg vet ikke hvordan det fungerer om du overskrider vektgrensen, men ville ikke prøvd heller. Du trenger ikke sende alle tingene, du kan jo sende bare noe av det, og resten en annen gang. Husk at de er ikke vant med mye, så bare en ting er nok vil jeg tro.

Jeg sendte julegave til fadderbarnet vårt. Da gikk jeg på plan sin hjemmeside og kjøpte en ting de hadde i butikken sin. Da sender de for oss, og vi er sikre på at vi ikke bommer ang vekt. Vi sendte også med et brev.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 16:43   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Sist jeg sendte gave brukte jeg Plan sine sider jeg og. Jenta vi har i Afrika fikk en lommelykt. Jeg har holdt meg til rundt 150 gr. pr. pakke. Hun har fått T-skjorter, smykker, hårpynt, tegneblyanter osv. Kan jo gå inn på plan sine gavesider og få litt ideer.

Hadde jeg vært deg så ville jeg sendt noe av det du har kjøpt nå og spare det andre til senere. Husk at disse barna er ikke vant til å få noe særlig så det kan bli litt voldsomt med mange gaver.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 16:51   #4
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Jeg har også brukt Plan sin gavebutikk. Der veier alt under 150 gram. Veldig greit.
Det tar lang tid før gaven kommer fram, tror det står ca 8 uker (?).

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 17:03   #5
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Jeg har også brukt Plan sin gavebutikk. Jeg er enig i at det sikkert kan bli litt overveldende å få så mange gaver når man er vant med så lite.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 17:11   #6
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Hyggelig av deg å ha kjøpt så mye fint til henne. Jeg ville delt opp og sendt i flere omganger.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 17:22   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Hyggelig av deg å ha kjøpt så mye fint til henne. Jeg ville delt opp og sendt i flere omganger.

Ja, dette veier jo alt for mye, så jeg må vel det. Men ifølge Plan har man visst bare lov til å sende gaver to ganger i året. Noen som vet om dette er veldig kategorisk?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 17:25   #8
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Ja, dette veier jo alt for mye, så jeg må vel det. Men ifølge Plan har man visst bare lov til å sende gaver to ganger i året. Noen som vet om dette er veldig kategorisk?

Regner med du må holde deg til det. Da har du iallefall gaver i årevis ositiv:

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 17:29   #9
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn, hva har dere sendt som gave(r) til barnet?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Ja, dette veier jo alt for mye, så jeg må vel det. Men ifølge Plan har man visst bare lov til å sende gaver to ganger i året. Noen som vet om dette er veldig kategorisk?

Jeg tror det er kategorisk og årsaken er (mener jeg leste det et sted) at man skal unngå misunnelse. Sikkert flere årsaker til det, men det ble nevnt som en grunn et sted.....mener jeg...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no