Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste sjokoladekakeglasur?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-13, 00:44   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Din beste sjokoladekakeglasur?

Ja, hva er det?

Jeg leter etter en skikkelig god en. (Smakte på en som var lysebrun med et hint av kaffe, den var nydelig, men jeg ander jo ikke hvordan den lages).

Så kom igjen - del med meg!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 01:10   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din beste sjokoladekakeglasur?

100 g smeltet smør
6 ss melk
1 ts. vaniljesukker
3 ss kakao
350 g melis

Knallgod og gjør kaker som Toro langpannekake veldig saftig og holder seg lenge.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 08:07   #3
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste sjokoladekakeglasur?

Jeg bruker å koke opp fløte og ha i sjokolade. Lar den avkjøle og har på kaka. Jeg er ikke noe særlig begeistret for masse melis i glasuren.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 08:33   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste sjokoladekakeglasur?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg bruker å koke opp fløte og ha i sjokolade. Lar den avkjøle og har på kaka. Jeg er ikke noe særlig begeistret for masse melis i glasuren.


Samme her, men jeg bare hiver fløten og sjokoladen i en kasserolle og smelter det sammen. De fleste som spiser kaka skryter av glasuren. Veldig enkelt, og garantert vellykket hver gang.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 09:00   #5
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste sjokoladekakeglasur?

Jeg lagde en utrolig god kaffekrem sist, det skulle egentlig være sjokolade oppi den men jeg smakte på den før jeg smeltet sjokoladen og bestemte meg for å droppe den.
Ca-oppskrift, jeg blander egentlig alt sånt på feeling:
100 gram smør
300 gram melis
1 ss pulverkaffe løses i ca 2 ss vann. Evt mer kaffe etter smak.

Pisk smør og melis sammen og tilsett kaffe etter smak.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 09:11   #6
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste sjokoladekakeglasur?

Denne blir lysebrun med et hint av kaffe:

200 g. smør
500 g. melis
2 ss kakao
2 ss kaffe (jeg tar espresso)
2 ts vaniljesukker

Denne er veldig god!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no