Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nye naboer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 16:15   #21
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Vel, noen av våre beste venner her nede er nettopp naboene som bor i en av de fire leiligheter i bygget vårt - som jeg kastet meg over idet de flyttet inn. Siden de var innflyttere troppet jeg opp på døren med kart/guider over området, samt tok på meg å forklare bossrutinene her. Om 2 uker flytter det inn nye naboer i leiligheten over - og jeg har tenkt å prøve å bli kjent med dem siden de har et lite barn.

Men jeg ville ikke gjort noe for de andre husene i gaten, altså. Kun de med samme oppgang / hus som oss.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 16:38   #22
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg vet ikke hvordan det blir håndtert ellers i nabolaget, men vi gjør i hvertfall ingenting. Jeg hadde overhodet ikke satt pris på kaker og kaffeinvitasjoner. :litt privat av meg: Det verst tenkelige for meg hadde vært å bo i et nabolag der man hele tiden måtte drive med smalltalk hver gang man går inn/kommer ut av huset, kakefester, nabolagsfester osv.

:sær:

Et nikk eller et hei er selvsagt helt ok.

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Enig, naboer man må skravle langvarig med hver gang man møter dem er litt skrekken. Masse tomprat er ikke helt meg, i alle fall ikke stadig vekk.

Der har dere meg også. Vi bor i tomannsbolig og nabokona vår var sånn at var man ute med søpla eller etter avisa og møtte henne så kunne man være sikker på å bli stående. Uansett vær. Har følt meg skikkelig uhøflig flere ganger, men det er jo grenser for hvor interessant man finner lange utredninger om hunden deres eller slektninger man aldri har sett eller møtt.

De har akkurat flyttet. Er litt lettet. :ufølsom:

Det er hyggelig med naboer, altså, så lenge de ikke spiser en opp.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 17:05   #23
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Da vi flyttet til huset vårt arrangerte vi garasjesalg for å selge unna alt vi hadde dobbelt opp av eller ikke trengte. Det var en glimrende måte å bli kjent med naboene på. De fleste kom innom og hilste på, og mange handlet av oss.

Vi har også juletrefester og sommerfester i nabolaget (sameie), og det hender titt som ofte at folk tar med seg en kopp kaffe eller et glass vin/øl og setter seg sammen med andre naboer på benkene på tunet. Kjempekoselig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 18:30   #24
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ja, det var akkurat det jeg skulle til å si. Ikke at jeg er så innmari reservert av natur, men overfor naboene er det OK å holde en lav profil. For min del henger dette mest sammen med at jeg har de naboene jeg har (frels meg sakte, liksom).

Snikfrelsing?

Jeg har noen jeg snakker en del med, men det er såpass få at det ikke utgjør noe "mas". Ellers så er det jo hyggelig å være på hei med de fleste da.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 19:11   #25
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye naboer

Her vi bor nå stikker man bare innom folk. Og ikke nok med det, man går bare rett inn også! Har ennå til gode å se at noen har ringeklokke på døra, faktisk. Dette er veldig rart for meg som egentlig er vant med å bo i byen, og jeg "får ikke til" å dra på uanmeldt besøk. Men jeg øver meg på å ta ting mer på sparket, og dersom vi år nye naboer så vil jeg nok invitere dem over på kaffe.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 19:28   #26
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Jeg prøver å hilse på naboene som flytter inn i samme oppgang som oss. Jeg har også stoppet opp og hilset på naboer som bor i nærheten og som har barn.
Noen naboer har vi etter hvert blitt såpass kjent med at vi har invitert hverandre på kaffe (og kaker!). De har barn på samme alder som Lillemor, så det har falt seg naturlig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 19:32   #27
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nye naboer

...........


Sist redigert av Nelly Nickers : 20-09-07 kl 16:57.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 19:34   #28
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nye naboer

Jeg pleier å hilse dem velkommen og sånn. Vise litt interesse, og spørre hvor gamle barna er ....men ikke akkurat kaffe og kaker...

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 19:42   #29
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Jeg må innrømme at jeg ikke vet om jeg hadde lagt merke til nye naboer en gang, vi bor i et miljø med mange mennesker. De aller nærmeste naboene ville jeg nok registrert. Hvorvidt jeg hilser og slår av en prat kommer an på hva de selv signaliserer. Det er absolutt ikke alle naboene som virker å se nytten av å hilse - og jeg er ikke den påtrengende typen. Kaffe blir det lite av. Nå som vi har barn og det etterhvert har flyttet foreldre med barn i samme alder inn i nærheten, ser det heldigvis ut til å bli mer sosialt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:49   #30
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye naboer

Hilser på nye naboer ja, men banker ikke akkurat på døra med nybakte muffins.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:55   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Vi inviterte de nye naboene på middag, men detv ar vel fordi vi så at de hadde ei jente på alderen med Poden. Vi ville gjerne komme ikontakt med dem. HAdde det vært noen andre så hadde vi nok ikke gjort noenting.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:00   #32
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg vet ikke hvordan det blir håndtert ellers i nabolaget, men vi gjør i hvertfall ingenting. Jeg hadde overhodet ikke satt pris på kaker og kaffeinvitasjoner. :litt privat av meg: Det verst tenkelige for meg hadde vært å bo i et nabolag der man hele tiden måtte drive med smalltalk hver gang man går inn/kommer ut av huset, kakefester, nabolagsfester osv.

:sær:

Et nikk eller et hei er selvsagt helt ok.

Mens jeg syns det er skikkelig hyggelig med naboer. Jeg snakker med alle. Til gjengjeld har naboen min akkurat gitt meg lasagne til kvelds.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:17   #33
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hilser på nye naboer ja, men banker ikke akkurat på døra med nybakte muffins.

Tenk så koselig det hadde vært da
Etter å ha flyttet, bært og lempet en hel dag. Mann er utslitt og skal akkurat slenge seg ned i sofaen, det ringer på døren og mann tenker "hvem i all verden kan det være, håper det ikke er noen slitsomme naboer".Når de åpner blir de møtt av en smilende nabo (deg), med varme nybakte muffins som ønsker dem velkommen til nabolaget og ha en fin kveld. Ikke mer snikk snakk. Tror nok de nye naboene hadde følt seg velkommen i nabolaget da ja

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:19   #34
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ingenting.

Ingenting her heller.

Nye naboer som har kommet til i årenes løp har til en viss grad drevet oppsøkende virksomhet mot oss. Spesielt de som har barn. Det vil si at barna leveres på døren her hos oss.

Vi har et par smågutter i nabolaget som tilbringer mye tid her. (Ettermiddager og helger.) En av dem er en skikkelig fremmelig liten kar, som sikkert bare kunne meldt flytting hit, hvis mulig. Det er i alle fall mye mer stas å spise middagen hos oss enn hjemme. Tidligere denne uken forkynte han at han hater den maten de lager hjemme hos han. Da jeg spurte om det kanskje var best at han spiste sammen med oss kom det kontant: "Ja, absolutt!"

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 00:38   #35
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nye naboer

Hei, sier jeg. Og om de har noe til felles med meg (som barn eller studier) tørrprater jeg gjerne litt. Utennom det blir det som regel heller lite.
Da vi bodde på studentcampusen var det noe helt annet.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 00:39   #36
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nye naboer

Jeg har forresten også naboer som synes det er fantastisk å bare sende hele hurven sin over til oss. Vi har jo bare 3 barn, so keep them coming.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no