Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 11:26   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift

Jeg har to andeegg i kjøleskapet som jeg må bruke opp. Jeg har allerede laget eggerøre på dem, men syns det ble litt fettete. De har høyt fett- og proteininnhold, og egner seg veldig til luftig, mektig bakverk. Men siden bikinisesongen nærmer seg så vil jeg bruke dem til noe sunt.

Tips?

(Oslofolk: De er forresten kjøpt på Bondens Marked, hos dama til han som steker sveler. Hun som lager det fantastiske jordbærdrømsyltetøyet. Når man kjøper egg får man dem i en lite boks med høy i bunnen så det ser ut som et rede, og bilder av hønene og endene! Hiawata ble veldig begeistret. Det er bondens Marked i Birkelunden på lørdag)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 11:41   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift.

Åh, det jordbærdrømsylteyøyet!
Det paret har virkelig god teft på hvordan produkter skal presenteres.

Hva med quiche?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 11:43   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift.

Andeegg er veldig gode å bruke til pannekaker ( eller andekaker som det blei heitande her ) Omelett eller suffle vil dei nok og vera gode til.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 11:49   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift.

http://www.greatbritishchefs.com/rec...-asparagus-ham

posjert egg? (jeg googlet duck egg recipe og fikk endel altså...)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 12:40   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Åh, det jordbærdrømsylteyøyet!
Det paret har virkelig god teft på hvordan produkter skal presenteres.

Hva med quiche?

Ikke sant? Jeg syns det er så flott å møte produsentene på Bondens Marked og blir sjarmert i senk av å få bilder av små andunger som bader i smørskåler.

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Andeegg er veldig gode å bruke til pannekaker ( eller andekaker som det blei heitande her ) Omelett eller suffle vil dei nok og vera gode til.

Andekaker! Ja, det var en god idé, da kan de jo bli både luftige og sunne. Da kan jeg kansje bruke mer grovt mel også.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

http://www.greatbritishchefs.com/rec...-asparagus-ham

posjert egg? (jeg googlet duck egg recipe og fikk endel altså...)

Porsjert egg er deilig! Det var også en god idé.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 12:50   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift

Sleng oppi ein del grovt mjøl, havregryn og revne gulrøter så blir dei sunne, saftige og fine.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 12:51   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift

Jupp, det er det jeg pleier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 16:41   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg lage med to andeegg? En sunn oppskrift

Eller lag Nennes rundstykker, jeg bruker alltid to egg i oppskriften.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no