Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nye naboer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 12:37   #1
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Nye naboer

Er dere flink til å hilse på nye naboer som flytter inn i nabolaget? Blir de invitert på "kaffe" eller? Hvordan gjør dere det der dere bor?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:37   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Ingenting.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:48   #3
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ingenting.

Ikke engang et nikk?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:54   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Ikke engang et nikk?

Hehe, nei.
Joda, vi hilser om vi treffes ute, men det blir ikke tatt noe initiativ til å møtes.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:54   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye naboer

Jeg vet ikke hvordan det blir håndtert ellers i nabolaget, men vi gjør i hvertfall ingenting. Jeg hadde overhodet ikke satt pris på kaker og kaffeinvitasjoner. :litt privat av meg: Det verst tenkelige for meg hadde vært å bo i et nabolag der man hele tiden måtte drive med smalltalk hver gang man går inn/kommer ut av huset, kakefester, nabolagsfester osv.

:sær:

Et nikk eller et hei er selvsagt helt ok.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:55   #6
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye naboer

Det kommer an på om det er snakk om nærmeste naboer eller litt lenger unna. Nå har vi akkurat fått mange nye naboer i generasjonsboligen med tomt som grenser mye mot oss, og dem har vi hilst på til dels. Det er forresten en polsk storfamilie, og jeg tror ikke alle var like komfortable med å snakke norsk/engelsk med oss, så hilsinga gikk sånn passe bra. Yngstebarnet der fungerer som tolk!

Jeg synes det er hyggelig å hilse skikkelig på hverandre når det faller seg naturlig, men det gjør meg ingenting om det tar litt tid eller om vi ikke blir invitert på kaffe.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:55   #7
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye naboer

Vi synes det er veldig hyggelig å hilse på naboene, så det har vi gjort. En del av naboene utgjør sammen med oss et tun og vi har etter hvert begynt å få tradisjoner som felles nyttårsfeiring (veldig greit å slippe å skaffe barnevakt - det er jo umulig den dagen uansett - og likevel kunne være sosiale etter at ungene er lagt), sommerfest, 17. maifeiring og julegløgg.

De andre slår vi av en prat med i ny og ne.

Her er det egentlig vi som er de nyeste naboene, og vi ble tatt veldig godt imot, men det har kanskje sammenheng med at vi er såpass åpne, sosiale og initiativrike som vi er .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:56   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg vet ikke hvordan det blir håndtert ellers i nabolaget, men vi gjør i hvertfall ingenting. Jeg hadde overhodet ikke satt pris på kaker og kaffeinvitasjoner. :litt privat av meg: Det verst tenkelige for meg hadde vært å bo i et nabolag der man hele tiden måtte drive med smalltalk hver gang man går inn/kommer ut av huset, kakefester, nabolagsfester osv.

:sær:

Et nikk eller et hei er selvsagt helt ok.

Enig, naboer man må skravle langvarig med hver gang man møter dem er litt skrekken. Masse tomprat er ikke helt meg, i alle fall ikke stadig vekk.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:59   #9
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Enig, naboer man må skravle langvarig med hver gang man møter dem er litt skrekken. Masse tomprat er ikke helt meg, i alle fall ikke stadig vekk.

Her er naboene såpass interessante og morsomme at det blir lite tomt prat .

Vi er utrolig heldig med nabolaget, rett og slett!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 13:01   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg hadde overhodet ikke satt pris på kaker og kaffeinvitasjoner. :litt privat av meg:.

Naboer med relativt gode sosiale antenner inviterer neppe deg på kaffe og kaker .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 13:02   #11
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Naboer med relativt gode sosiale antenner inviterer neppe deg på kaffe og kaker .

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 13:10   #12
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Nye naboer

Her hilser vi alltid på nye naboer,men har ikke gått til det skrittet å invitere på kaffe. Noen naboer har vi fått veldig god kontakt med opp igjennom(gjennom barna). Synes det er veldig greit å bo i et nabolag der vi kan slå av en prat med naboen av og til og er på nikk med de fleste.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 14:36   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye naboer

Her nikker vi og prater med alle naboene, nye eller gamle spiller ingen rolle.

Men det er få av naboene vi har sosial omgang med og det er godt å kunne få velge hva man vil i så henseende.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 14:46   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Vi bor i en bygård, og jeg hilser og smiler stort sett til alle jeg treffer i gangen, i tilfelle de bor her. Hvor lenge de eventuelt har bodd her, vet jeg ikke med mindre jeg tilfeldigvis var til stede da de bar inn flyttelasset sitt. Å invitere dem på kaffe ville ikke falle meg inn, men jeg har ingenting mot å slå av en prat dersom det faller seg slik. (BM har ansvaret for vaskeriet i kjelleren, så han har en del kontakt med styret og mange av dem som bor her, så han har litt bedre oversikt enn jeg og vet til dels hva de heter og slikt.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 15:09   #15
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye naboer

Vi flyttet til et nytt boligefelt der samtlige i nabolaget har flyttet inn i løpet av det siste året, etterhvert som husene har blitt ferdigstilt. Har god kontakt med alle de nærmeste naboene, og vi er på fornavn med hverandre. Jeg syns det er veldig hyggelig, har alltid ønsket meg et nabolag der man snakkes litt "over gjerdet" nå og da. Føler verken at det blir for tett eller for masete. Har bodd lenge nok i nabolag tidligere der man knapt visste hvordan nærmeste nabo så ut, så dette passer meg ypperlig.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 15:09   #16
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye naboer

Pleier å si "hei" til dem jeg treffer på i nabolaget (stortsett da), men håndhilser ikke, og inviterer dem heller ei på kaffe.

Vi skal flytte om ikke så mange månedene, da blir det et litt annerledes nabolag (har bodd her før, og mine foreldre bor der enda, men de flytter når vi overtar huset ), og her er det nesten litt frustrerte hustruer over nabolaget. Alle hilser og snakker med alle, hekkene er minste høyde, slik at man lett kan hoppe over for å "slå av en prat", man tar gjerne et glass vin eller en kopp kaffe hos hverandre. Jeg kjenner litt at det kan bli too much, er glad i det "private"....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 15:20   #17
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg vet ikke hvordan det blir håndtert ellers i nabolaget, men vi gjør i hvertfall ingenting. Jeg hadde overhodet ikke satt pris på kaker og kaffeinvitasjoner. :litt privat av meg: Det verst tenkelige for meg hadde vært å bo i et nabolag der man hele tiden måtte drive med smalltalk hver gang man går inn/kommer ut av huset, kakefester, nabolagsfester osv.

:sær:

Et nikk eller et hei er selvsagt helt ok.

Litt enig. Orker ikke føle meg "forpliktet" til å menge meg masse med naboene og holder meg bevisst litt for meg selv.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 15:44   #18
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye naboer

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Litt enig. Orker ikke føle meg "forpliktet" til å menge meg masse med naboene og holder meg bevisst litt for meg selv.

Ja, det var akkurat det jeg skulle til å si. Ikke at jeg er så innmari reservert av natur, men overfor naboene er det OK å holde en lav profil. For min del henger dette mest sammen med at jeg har de naboene jeg har (frels meg sakte, liksom).

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 15:52   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye naboer

Jeg hilser på de jeg treffer i gangen og i heisen, men ikke noe mer enn det. Jeg har litt kontakt med de nærmeste naboene, men det blir lite kaffe og kaker

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 16:09   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye naboer

Vi skarvler og er godt kjent med naboene. Håper det blir slik dit vi flytter også. Jeg er fullstendig blottet for sosiale antenner, glad i kaffe og liker å skravle

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no