Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 12:39   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Er det en uting å ha med seg håndarbeid når man er invitert bort? *vurderer hvorvidt jeg kan ta med hekletøyet på barnebursdag i ettermiddag*

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:45   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Ta med deg håndarbeidet, du.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:50   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Litt avhengig av hva man er invitert bort i selvsagt; hvis man skal i bryllup eller formell 50-årsdag, stiller man ikke med hekletøy, skal man i barnebursdag eller på uformelt kaffeselskap, så synes i alle fall jeg det er helt greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 13:00   #4
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.393
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Jeg har mange ganger hatt med håndarbeidet og heller latt det ligge i veska. Ser an hva slags selskap det er jeg skal i. Typisk se an selskapet er når vi er invitert til svigers eller mine foreldre sammen med ulike mennesker i deres generasjon.

Bryllup og høytidelige selskaper passer ikke for hekling. Men barneselskap er supert tror jeg.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 15:08   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

I en uformell setting som barnebursdag synes jeg det er helt OK. (I alle fall så lenge man fremdeles har et halvt øye til overs for eget/egne barn innimellom, men det gjelder jo om man bare sitter og skravler med de andre voksne også.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 17:44   #6
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Jeg er glad ingen i min familie pleier å ha det med seg i barnebursdagene. Liker å ha øyekontakt med de jeg prater med.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 19:30   #7
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Jeg er enig med Teofelia. I en mer formell setting, der man sitter til bords og spiser, synes jeg man kan la håndarbeidet ligge hjemme. Ellers kan man godt ta det med.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:07   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Jeg ville ikke hatt det med meg, og hadde nok syntes det var litt snålt om noen hadde hatt det med i en barnebursdag også.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:39   #9
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Hmmm - registrerer at forsamlingen er en smule delt... Kan opplyse om at det ble til at jeg ikke hadde det med...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:39   #10
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg ville ikke hatt det med meg, og hadde nok syntes det var litt snålt om noen hadde hatt det med i en barnebursdag også.

Why?

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:42   #11
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Det var en veldig fremmed problemstilling merker jeg. :fjortiss:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:43   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Om jeg har et broderi jeg må ha ferdig f.eks i løpet av en helg tar jeg det med i barnebursdagen på lørdag ja ! Vi er i mange barneselskap i løpet av året og sånn må det bare bli. Har ikke med meg håndarbeide i andre type selskap.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:43   #13
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Det var en veldig fremmed problemstilling merker jeg. :fjortiss:

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:13   #14
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Litt avhengig av hva man er invitert bort i selvsagt; hvis man skal i bryllup eller formell 50-årsdag, stiller man ikke med hekletøy, skal man i barnebursdag eller på uformelt kaffeselskap, så synes i alle fall jeg det er helt greit.

Jeg er enig med deg.

Til Go\jenta: Jeg kan love at du ville fått like mye øyekontakt med meg om jeg har håndarbeide eller ikke. Liker også å se folk i øynene når jeg snakker. Jeg ser på tv mens jeg strikker, det går helt fint.

Tror slekt og venner setter mer pris på at jeg har med håndarbeide, enn som det var før da jeg hadde med røyken. Snart 2 år siden jeg sluttet.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:32   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg er enig med deg.

Til Go\jenta: Jeg kan love at du ville fått like mye øyekontakt med meg om jeg har håndarbeide eller ikke. Liker også å se folk i øynene når jeg snakker. Jeg ser på tv mens jeg strikker, det går helt fint.

Tror slekt og venner setter mer pris på at jeg har med håndarbeide, enn som det var før da jeg hadde med røyken. Snart 2 år siden jeg sluttet.

Å, ja.....men da er det jo i grunnen greit.

Egentlig er jeg drit misunnelig på dere som er sååå flinke til å strikke....

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:39   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg er enig med Teofelia. I en mer formell setting, der man sitter til bords og spiser, synes jeg man kan la håndarbeidet ligge hjemme.

Nei, hekling ved middagsbordet er en skikkelig uting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:52   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Jeg mener det kommer litt an på den som sitter med håndarbeidet...

Jeg ville nok blitt sett påsom særdeles usosialom jeg tok med meg strikkingen. Jeg har en sterk evne til å blir meget fokusert på det jeg holder på med, og ramler dermed helt ut av samtaler og alt som skjer rundt meg...

Mens andre igjen strikker omtrent i blinde, mens skavla går.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 00:56   #18
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Hadde jeg hatt eldre og færre barn hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å ta med meg håndarbeid i barnebursdag.

Hadde det vært jeg, og ikke barnet mitt som var invitert, hadde det blitt hjemme.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 01:09   #19
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spørsmål om skikk og bruk og sånn der...

Klart du kan!

Jeg som ikke kan strikke to masker uten å se på strikketøyet lar derimot strikketøyet ligge hjemme :høflig:

(åja- det stemmer! Jeg HAR ikke noe strikketøy, jeg! Aldri...
:litt misunnelig: )

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no