Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dette har jeg, hva kan jeg finne på?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-06, 13:44   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg, hva kan jeg finne på?

Jeg har ca 150 g karbonade deig og noen kalkunpølser.
Jeg har potet, ris og pasta.
Jeg har grønnsaker.

Jeg har de vanligste kryddertypene og alt slikt som er vanlig å ha i hus.


For meg så vil det logiske være å lage en pytt i panne-middag.
Steke karbonadedeigen, pølsene og poteter i panna, ha grønnsaker ved siden av, og så si vær så god.

Noen bedre forslag?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 13:50   #2
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Om du ønsker variasjon, kunne du lage en grateng. Men potetmos, eller pasta eller grønnsaker i bunnen av en ildfastfrom, også kjøttsaus (kjøttdeig, knuste tomater, løk, krydder, pølserester) over og ost på toppen og inn i ovnen til gratinering. For ekempel ..

Risotto er også en mulighet. Med litt mer kjøttdeig kunne du laget kjøttkaker eller karbonader

Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:01   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Om du ønsker variasjon, kunne du lage en grateng. Men potetmos, eller pasta eller grønnsaker i bunnen av en ildfastfrom, også kjøttsaus (kjøttdeig, knuste tomater, løk, krydder, pølserester) over og ost på toppen og inn i ovnen til gratinering. For ekempel ..

Det var en god plan

Men nå fant jeg akkurat ut at jeg hadde hjemmelaget fiskegrateng i fryseren, så det blir det til middag i dag.
Men i morgen skal jeg lage kjøttdeig/pølsegrateng!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:28   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan koke ris, steke kjøttdeigen, dele opp kalkunpølsene og hive alt i woken, sammen med de grønnsakene i wok-biter som du har lyst på. Smak til med soyasaus, sweetchilisaus og hva hjertet ellers skulle begjære.

Du kan også lage en god ovnspanne:
skrell 6-7 store poteter og del dem i små biter, kok dem i usaltet vann. I mens gjør du følgende: Skru ovnen på 200 C, stek kjøttdeigen sammen med løk og gulrøtter i små biter. Ha i kalkunpølsene i småbiter oppi pannen. Hell noen (3-4) dl. kraft i pannen, jevn med maizena brunjevner og ha i en ørliten dæsj med matfløte. Smak til med salt og pepper. Ha dette i en ildfast form. Ha i evt ekstra grønnsaker nå. Brokkolitopper, aspargesbønner, selleri osv.

Potene er sikkert møre nå, bruk mixmaster og mos sammen emd en klatt smør og litt melk og litt fløte. ha gjerne litt revet ost oppi mosen og smak til med salt og pepper. Bre mosen over formen og stek i 15-20 minutter.

Namnam

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:55   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørtes godt ut Madim, men litt for omfattende eller noe.
Ting du bruker 20 minutter på, bruker jeg gjerne 1 time på...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:55   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også Madim da...

Jeg er umåtelig effektiv i dag.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 09:30   #7
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

mmm- den må jeg prøve .

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du kan også lage en god ovnspanne:
skrell 6-7 store poteter og del dem i små biter, kok dem i usaltet vann. I mens gjør du følgende: Skru ovnen på 200 C, stek kjøttdeigen sammen med løk og gulrøtter i små biter. Ha i kalkunpølsene i småbiter oppi pannen. Hell noen (3-4) dl. kraft i pannen, jevn med maizena brunjevner og ha i en ørliten dæsj med matfløte. Smak til med salt og pepper. Ha dette i en ildfast form. Ha i evt ekstra grønnsaker nå. Brokkolitopper, aspargesbønner, selleri osv.

Potene er sikkert møre nå, bruk mixmaster og mos sammen emd en klatt smør og litt melk og litt fløte. ha gjerne litt revet ost oppi mosen og smak til med salt og pepper. Bre mosen over formen og stek i 15-20 minutter.

Namnam

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:25   #8
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dette har jeg, hva kan jeg finne på?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Du kan også lage en god ovnspanne:
skrell 6-7 store poteter og del dem i små biter, kok dem i usaltet vann. I mens gjør du følgende: Skru ovnen på 200 C, stek kjøttdeigen sammen med løk og gulrøtter i små biter. Ha i kalkunpølsene i småbiter oppi pannen. Hell noen (3-4) dl. kraft i pannen, jevn med maizena brunjevner og ha i en ørliten dæsj med matfløte. Smak til med salt og pepper. Ha dette i en ildfast form. Ha i evt ekstra grønnsaker nå. Brokkolitopper, aspargesbønner, selleri osv.

Potene er sikkert møre nå, bruk mixmaster og mos sammen emd en klatt smør og litt melk og litt fløte. ha gjerne litt revet ost oppi mosen og smak til med salt og pepper. Bre mosen over formen og stek i 15-20 minutter.

Namnam

Denne lagde jeg i dag med elgkarbonadedeig, kjempegodt
Tusen takk for oppskrifta Mim

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no