Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-08, 11:39   #1
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

For å si det sånn, det blir poteter til middag i dag. Har kokt altfor mange poteter til middagen på søndag, og i dag må de brukes.

Hva kan jeg lage? Vurderer potetmos.

Har du en sinnsykt god oppskrift å dele?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:40   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Skjær dem i skiver og stek dem. Veldig fort gjort når de er forkokt!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:51   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Når vi har potetrester blir de fort til pytt i panne. Poteter, løk, fiskekaker/pølser/kjøtt og andre grønnsaker og en buljonterning og litt rømme.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:51   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Når vi har potetrester blir de fort til pytt i panne. Poteter, løk, fiskekaker/pølser/kjøtt og andre grønnsaker og en buljonterning og litt rømme.

Steikes i panna.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:52   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Stekte poteter er snadder!

Så kan du ha kjøttpudding og brun saus til.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:52   #6
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Stappe med hvitløk, finhakket løk, revet ost, salt, pepper og en skvett fløte. Gratineres i ovnen i cirka 15 minutter på 200 grader = kan poteter bli så godt?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:55   #7
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Stekte poteter er snadder!

Så kan du ha kjøttpudding og brun saus til.

Må jeg lage brun saus i dag også? Jg holder jo ennå på å studere brun saus tråden min.
Kjøttpudding liker jeg ikke. Men man kan jo ha kjøttpølser til da.

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Stappe med hvitløk, finhakket løk, revet ost, salt, pepper og en skvett fløte. Gratineres i ovnen i cirka 15 minutter på 200 grader = kan poteter bli så godt?

Gratinert potetstappe har jeg aldri hørt om engang. Det hørtes igrunen knallgodt ut.

:noterer:

Er det brun saus til dtte også?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:55   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Jeg trodde ikke kalde poteter egnet seg til å lage stappe, jeg, men aner ikke hvor jeg har det fra.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:56   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Man varmer dem først, ElinBlu.

(Del i biter, kok opp i melk og smør, la surre noen minutter, mos og krydre)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:57   #10
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg trodde ikke kalde poteter egnet seg til å lage stappe, jeg, men aner ikke hvor jeg har det fra.

Man kan jo varme det opp når man har stappet det og fylt på med melk/fløte og det som skal til. Tror du ikke det blir bra?

Eller sånn i ovnen som rajraj foreslår. Da har det vel ikke noe å si?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:57   #11
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man varmer dem først, ElinBlu.

(Del i biter, kok opp i melk og smør, la surre noen minutter, mos og krydre)

Ja, sånn ja. :noterer:

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:59   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Man kan også ha dem i sjokoladekakerøre, men det spørs om sjokoladekake er en fullverdig middag da.
Forresten så kan kokte, moste poteter has i brøddeiger også, da blir brødet ekstra saftig, ifølge en kokke-kamerat.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:02   #13
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man kan også ha dem i sjokoladekakerøre, men det spørs om sjokoladekake er en fullverdig middag da.
Forresten så kan kokte, moste poteter has i brøddeiger også, da blir brødet ekstra saftig, ifølge en kokke-kamerat.

Sjokoladekake vil nok ikke bli helt akseptert av mannen som middag nei..

Og det siste der trenger jeg nok en mer konkret oppskrift på hvis jeg skal ha en mulighet for å få puttet potetene mine inni brødet ja.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:02   #14
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Stappe med hvitløk, finhakket løk, revet ost, salt, pepper og en skvett fløte. Gratineres i ovnen i cirka 15 minutter på 200 grader = kan poteter bli så godt?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Er det brun saus til dtte også?

Det kommer jo an på hva du skal ha til. Stappen er jo "saftig" i seg selv, så det går nok helt fint uten.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg trodde ikke kalde poteter egnet seg til å lage stappe, jeg, men aner ikke hvor jeg har det fra.

Hmmm … Nå ble jeg veldig usikker, men jeg mener jeg har laget dette av kalde poteter før. Har stappet med stappedings og tilsatt det øvrige, bortsett fra osten. Varm det litt i en kjele før det settes i ovnen, slik at det ikke blir svidd før det blir gjennomvarmt. Rør inn ost når du har helt stappen fra kjele til f.eks ildfast form.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:05   #15
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man varmer dem først, ElinBlu.

(Del i biter, kok opp i melk og smør, la surre noen minutter, mos og krydre)

Ja, sånn ja! Se bort fra mitt klønete tull i forrige innlegg. (bortsett fra den delen med ost og steikeovn. )

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:10   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Jeg ville heller stekt dem eller laget potetsalat enn å lage mos. Stekte poteter er jo knallgodt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:10   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Spansk omelett.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:14   #18
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg ville heller stekt dem eller laget potetsalat enn å lage mos. Stekte poteter er jo knallgodt.

Men jeg har ganske mange poteter altså.. Må jo invitere naboene da jo.

Forresten, kan det være godt å kutte dem opp i biter, helle dem over i en ildfast form, smure dem inn med olje og masse godt krydder, fersk basilikum og steke i ovnene?
Eller er jeg helt på viddene nå?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:15   #19
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Spansk omelett.

Liker ikke omelett.
Det er en av de tingene jeg skulle ønske jeg likte, det og vin og kaffe. (Kaffe pga koffeinen som jeg trenger når jeg er trøtt og ikke har tid til å sove. )

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:16   #20
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalde kokte poteter - Hva kan det bli?

Slår et slag for stekte poteter, godt og enkelt.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no