Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barndomsretter du ikke lenger spiser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-15, 20:39   #261
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Jeg husker det var litt fint å spise sånne tørre terteskjell med hvit saus som det var ulike grønnsaker og biter av fiskepudding(?) i da jeg var liten. Jeg likte det ikke noe særlig, og spiste skjellene med hvit saus på.
Fiskepudding stekt i smør hadde vi også ofte da jeg var liten. Har aldri hatt det i voksen alder. Lever hadde vi noen ganger, det spiser jeg heller ikke. Blodpudding liker jeg godt, så det hender jeg steker det fortsatt.

Søkte etter denne tråden da jeg lette etter noe, og så dette. Slike terteskjell fylt med hvit saus med reker og amerikansk grønnsaksblanding er kjempegodt. Det kan vi fint spise den dag i dag - det blir helst hvis jeg har jenter på besøk ol. da, for mannen spiser det ikke. Leeeenge siden nå, fikk jammen lyst på!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 20:40   #262
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Søkte etter denne tråden da jeg lette etter noe, og så dette. Slike terteskjell fylt med hvit saus med reker og amerikansk grønnsaksblanding er kjempegodt. Det kan vi fint spise den dag i dag - det blir helst hvis jeg har jenter på besøk ol. da, for mannen spiser det ikke. Leeeenge siden nå, fikk jammen lyst på!

Mange år siden jeg har spist det, men det er i grunnen veldig godt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 15:29   #263
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

I barneselskap fikk vi formloffskiver med smør, rød gele pyntet med krem. I tillegg var det skiver med banan på. Kake fikk vi alltid skumkake!
Alle fikk en glassflaske (jollycola osv) brus hver som hadde tredd over en disneyfigur med navnet ditt på!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 16:15   #264
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Blodpudding med sukker på, lungemos og spaghetti, torsketunge, brødgrøt (brødbiter og melk kokes opp til grøt), fiskepudding, fløyelsgrøt

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 21:34   #265
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Lammelever i brun saus, og hermetisk torskerogn. Det har jeg ikke spist på mange mange år, og har aldri laget selv. Kunne nok fint spist det om jeg fikk det nå.

Her spiser vi lungemos og blodpølse til middag rett som det er.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 21:36   #266
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Blodprøve?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 21:36   #267
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Klubb, med melis og jordbørsyltetøy

Fylte pannekaker med kjøttsaus

Kokt torsk med poteter og smør

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 21:38   #268
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Blodprøve?

Eventuelt blodpølse. Hersens autocorrect

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 21:58   #269
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Blodprøve?

Matauk for bioingeniører.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 11:55   #270
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.

I barneselskap fikk vi formloffskiver med smør, rød gele pyntet med krem. I tillegg var det skiver med banan på. Kake fikk vi alltid skumkake!
Alle fikk en glassflaske (jollycola osv) brus hver som hadde tredd over en disneyfigur med navnet ditt på!

Ja! Kjenner igjen alt! Bortsett fra formloffskivene, de var hveteboller hos oss. Med de der geleskivene oppå.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 12:00   #271
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Var geleen på loffskivene? Dukker opp et minne om å ha smakt det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-15, 15:46   #272
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Jeg husker det var litt fint å spise sånne tørre terteskjell med hvit saus som det var ulike grønnsaker og biter av fiskepudding(?) i da jeg var liten. Jeg likte det ikke noe særlig, og spiste skjellene med hvit saus på.
Fiskepudding stekt i smør hadde vi også ofte da jeg var liten. Har aldri hatt det i voksen alder. Lever hadde vi noen ganger, det spiser jeg heller ikke. Blodpudding liker jeg godt, så det hender jeg steker det fortsatt.

Terteskjell er bare så digg. Veldig godt med hønsefrikasse i, også.

Hønsefrikasse og plukkfisk er kjempegodt, har aldri laget det selv. Men det er jo ikke høner å få kjøpt, heller. Antar det går like greit med kylling, egentlig.

Vi hadde ofte stekt torskerogn. Likte det veldig godt før, bruker det ikke nå.

Kålruletter har jeg i grunnen ikke savnet. Men direkte vondt er det vel ikke.

Aspik hadde jeg lite sansen for den gangen også.

bortsett fra stekt lever - som jeg likte - var det ikke vanlig med innmat i min familie. Muligens delvis fordi onkelen min jobbet i slakterbutikk en periode

En stund var det veldig pop med kyllingvinger osv., de hadde posisjonen som taco har nå.

Desserter brukte vi mye mer av før, men de var jo litt sånn semi-sunne. Sviskekompott, aprikoskompott, semulepudding og whatnot.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-15, 16:11   #273
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Høner er tilbake i butikkene etter noen års fravær. Vi kjøper på rema, Kiwi og EuroSpar. Hønsefrikasse og hønsesuppe. Kylling kan ikke erstatte.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-15, 16:26   #274
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Jeg har ikke noe problem med å få tak i høne. Jeg tenker nok at kylling også fungerer, men høne er mer smakfullt. Hønsefrikassé er kjempegodt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no