Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-12, 21:33   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Jeg har hatt knekkebrød som fast frokost og kvelds i årevis. Vel, etter en uke med omgangssyke og en uheldig .... retur, er jeg ikke særlig lysten på knekkebrød lenger. Brødskive vil jeg unngå. Det finnes jo salat og sånn, men hva deilig setter man tenna i og smaker godt og i tillegg er sunt? En umulighet, kanskje?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:35   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Egg (f.eks. eggerøre eller en enkel omelett) er lett fordøyelig og perfekt etter omgangssyke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:35   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Havregrøt?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:36   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Etter omgangssyke har jeg hatt sukesess med egg ja, gjerne omelett med skinkebiter eller stekt egg med bacon.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:37   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Eggerøre, spekeskinke og litt potetsalat (ikke akkurat det sunneste, men veldig godt med litt ved siden av eggerøra) og litt agurk, paprika og tomat.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:37   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Takk for tips! Omelett skal jeg lage meg med en gang.

Vil jeg noen gang ha lyst på knekkebrød?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:37   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Yoghurt med müsli.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:38   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Jeg spiser en del yoghurt med musli for tiden istede for brød. Jeg liker beste 0% yoghurten med blåbær.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:38   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Jeg spiser en del egg og skinke, f eks. Oppskåren juleskinke og hardkokte egg eller stekte egg er veldig godt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:39   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Spør heller hva de som går på lavkarbodiett spiser. Da spiser man vel ikke korn,pasta eller ris.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:40   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Fullkornsmakaroni med ost og skinke er min spise-seg-opp-etter-sykdom-mat. God rekonvalesens!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:45   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Havrefras eller en annen lett, sprø frokostblanding.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 21:50   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Diger, stappfull smoothie. Jeg lager til meg og barna om morgenen, da har jeg oppi 5-6 store bananer, en halv pose frosne skogsbær eller andre bær, noen store never babyspinat eller grønnkål (evt. frosne brokkolibuketter om jeg ikke har noe annet), et par dadler, gjerne en appelsin i fileter og isvann.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:02   #14
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Takk for tips! Omelett skal jeg lage meg med en gang.

Vil jeg noen gang ha lyst på knekkebrød?

For å si det sånn så blir det lenge til jeg spiser eller serverer noen form for pølser!

Jeg henger litt her for tips, og konkluderer med at jeg skal lage omelett at vønse!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:19   #15
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Flere forslag:

Surmelk med frø/korn/havregryn/frokostblanding eller hva du nå enn har i hus.
Cottage cheese med bær.
Avocado med litt sukker på.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:27   #16
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Jeg kan iallefall informere om at omelett var ikke et sjakktrekk når man ikke er HELT ute av kvalme-moduset. :kvalm:

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:42   #17
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Cultura eller Biola med Cottage cheese, 4-korn, Vita hjertego' flerkornsflak, og kanskje litt oppskåret banan eller annen frukt.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 06:12   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Frokostblanding eller müsli med biola eller ypghurt? Frokosten min er som regel ei skål firkorn med ei spiseskjei knuste linfrø og ei spiseskjei solsikkekjerner, med blåbærbiola over. Har eg frisk frukt eller bær, putter eg det og oppi. Men eg har aldri skjønt det med varmmat til frokost.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 06:31   #19
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Jeg bruker å lage min egen musli med bær og melk/kefir ol

Ellers funker salat, gjerne med kjøtt/fisk fra middagen dagen før.
Eller middagsrester

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 12:07   #20
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser man til frokost og kvelds i stedet for brødmat el knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Kiwi, her.

Cultura eller Biola med Cottage cheese, 4-korn, Vita hjertego' flerkornsflak, og kanskje litt oppskåret banan eller annen frukt.

en god blanding yoghurt, frukt, tørka frukt og gjerne litt nøtter eller frø på toppen syns jeg er en super frokost. Mannen pleier å knekke et par rugsprø over dersom han skal sykle til jobb, da får han mer energi.

Ellers er havregrøt med lett eplesyltetøy og kanel i grøten mens den varmes en vinner her, litt rosiner og noen hakka mandler på toppen i tillegg til kanel og sukker så blir den veldig god og mettende, bruker ikke sukker på da. Pleier å slenge i en ss havrekli eller kruskakli også for å få metthetsfølelsen til å vare lengre.

Som de andre skriver; egg i alle varianter er godt. Evt en salat med eple, valnøtter, litt ost og andre grønnsaker/litt rosin eller tørka aprikos i biter på toppen, det metter også godt. Jeg er tilhenger av å eksperimentere i salatveien Søstrene Grenes salatkrydder er snadder over.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no