Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Grrrrr (hoppende markør)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 20:39   #1
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Grrrrr (hoppende markør)

Når jeg skriver, så hopper markøren, slik at jeg plutselig begynner å skrive midt inni i tidligere setning jeg har skrevet. Dette skjer igjen og igjen. Noen som skjønner hvorfor? Jeg holder nemlig på å bli gal av dette. Det kan hende at tommelen min kommer borti musen som er på tastaturet med tommelen... Kan jeg koble ut den på en måte? Har Windows Vista hvis det har noe å si?
Håper så inderlig at noen kan hjelpe, for dette er til å bli gal av :gah:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 20:41   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grrrrr

Dette opplever jeg hele tiden på den ene bærbare. Det virker som om touch-paden er altfor følsom, og markerer av og til der hvor jeg satte markøren sist, ofte inni eller i begynnelsen av en setning. Knurr!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 20:42   #3
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grrrrr

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Dette opplever jeg hele tiden på den ene bærbare. Det virker som om touch-paden er altfor følsom, og markerer av og til der hvor jeg satte markøren sist, ofte inni eller i begynnelsen av en setning. Knurr!

Akkurat! Så jeg håper noen kan si hvordan man kobler ut denne touch-paden

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 21:03   #4
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Dette irriterte vettet av meg også, helt til jeg skjønte at jeg kunne koble den ut. På min PC er det en knapp rett ved siden av på-knappen.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 22:14   #5
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Dette irriterte vettet av meg også, helt til jeg skjønte at jeg kunne koble den ut. På min PC er det en knapp rett ved siden av på-knappen.

Hldiggrisen! Jeg har ikke en sånn knapp (iallefall ikke som jeg har sett) Er det ingen som kan hjelpe :desperat:. Jeg har en Acer 7720G.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 22:19   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Kontrollpanel - mus - (velg pekeenhet, f eks Synaptic pad) - enhetsinnstillinger - deaktiver.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:10   #7
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Kontrollpanel - mus - (velg pekeenhet, f eks Synaptic pad) - enhetsinnstillinger - deaktiver.

Hadde virkelig håpet at nå var dette løsningen, men det er ikke den typen alternativer på Windows Vista ser det ut som. etter å ha trykket på mus, så fikk jeg ikke det alternativet som du har skrevet over. Er det noen med Vista som kan sjekke det ut og skrive en t-skje liste. Da ville jeg blitt KJEMPEGLAD! (akkurat nå har jeg lyst å pælme maskinen ut vinduet )

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:27   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

..og det hjelper jo ikke meg som faktisk bruker touch-paden. Det hadde bare vært fint om den ikke levde sitt eget liv i tillegg, liksom...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:49   #9
yt1300
Fullverdig medlem
 
yt1300 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 66
yt1300 er litt kul
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

To ting:
1) Sørg for å ha riktig driver installert (synaptic sin, hvis det er en synaptic touchpad du har).
2) Følsomheten til touchpad kan reguleres. Hvis det er høy følsomhet vil du få utslag om du bare tenker for hardt.

__________________
Den iherdige skal få sin lønn i himmelen.
Den late skal få sin lønn her og nå.
yt1300 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:50   #10
yt1300
Fullverdig medlem
 
yt1300 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 66
yt1300 er litt kul
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

windows sin touchpad/mus-driver fungerer, men ikke så bra som synaptic sin.

__________________
Den iherdige skal få sin lønn i himmelen.
Den late skal få sin lønn her og nå.
yt1300 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 00:06   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Om musen vandrer på den bærbare, så sjekk om det er rusk i kanten av paden. Et lite rusk som er kilt fast under der paden er festet kan få pekeren til å vandre. Stikk neglen i sprekken rundt hele firkanten slik at evt rusk forsvinner.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 20:22   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

yt1300: Ingen av delene funker for meg, for det virker som om PC-en tror at den ikke har touchpad, men så har den det likevel. Det vil si at når jeg trykker på mus på kontrollpanelet får jeg bare opp driver til ekstern mus. Dette irriterer vettet av meg, og jeg kunne selvsagt ha bedt IT-avdelingen om å fikse, men siden de ikke alltid er like serviceinnstilte og ikke har så mye peil heller, så har jeg rett og slett ikke orket.

Så jeg har endt opp med å lære meg å holde hendene unna touchpaden når jeg skriver, sånn at jeg ikke kommer borti. For den er i tillegg til å være uinnstillbar også overfølsom. Skikkelig festlig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 20:32   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Hos meg er det Fn+F7.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:06   #14
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Sjekk nede til høyre på verktøylinjen, en grå firkant som indikerer touchpaden. Klikk på den og juster.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:15   #15
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Hos meg er det Fn+F7.

SMASK!!!!!

(i tilfelle jeg skal bruke den igjen, hva gjør jeg da?)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:19   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

SMASK!!!!!

(i tilfelle jeg skal bruke den igjen, hva gjør jeg da?)

Fn+F7 igjen.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:22   #17
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Fn+F7 igjen.

Love you

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 21:58   #18
yt1300
Fullverdig medlem
 
yt1300 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 66
yt1300 er litt kul
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

yt1300: Ingen av delene funker for meg, for det virker som om PC-en tror at den ikke har touchpad, men så har den det likevel. Det vil si at når jeg trykker på mus på kontrollpanelet får jeg bare opp driver til ekstern mus. Dette irriterer vettet av meg, og jeg kunne selvsagt ha bedt IT-avdelingen om å fikse, men siden de ikke alltid er like serviceinnstilte og ikke har så mye peil heller, så har jeg rett og slett ikke orket.

Tro meg: Riktig driver vil løse problemet (jeg vet, for jeg jobber i it-avdelingen).

__________________
Den iherdige skal få sin lønn i himmelen.
Den late skal få sin lønn her og nå.
yt1300 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 06:47   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Tro meg: Riktig driver vil løse problemet (jeg vet, for jeg jobber i it-avdelingen).

Og hvor finner jeg den da? :vil fortsatt ikke opp til luringene to etasjer over meg:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 07:26   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grrrrr (hoppende markør)

Jeg fant driveren selv, og installerte, og nå har jeg fått skrudd av "tap"-funksjonen på touchpaden. yt1300: En gigantisk grønn prikk er på vei.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no