Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aldersforskjeller på par

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 20:42   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldersforskjeller på par

Hvor stor skal aldersforskjellen være før du hever ørlite på øyebrynet?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:47   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Tja, det kommer an på aldersgruppen. Jo eldre man blir jo mer jevnes det ut. Blir ikke sjokkskadd av at sykehjemsbeboeren på 78 sikler etter naboen på 88, men blir satt ut av 17-åringer som er samboere med 27-åringer.

Generelt da, hvis man nærmer seg de 30 eller mer, så sitter øyenbrynene stille til rundt 10 års aldersforskjell. Den "riktige" veien that is, dvs herren eldre enn damen. Dessverre. Det er jo ingen grunn til at det skal være sånn, men så tradisjonell er jeg at jeg fremdeles lurer bittelitt når det er tilsvarende aldersforskjell den "andre veien".

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:48   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Kommer litt ann på hvor gammel yngste i paret er også synes jeg. Men ved 15-20 års aldersforskjell så begynner jeg å lure litt uansett. Synes personlig at 10 år også er ganske stor forskjell, men det er ikke uvanlig å høre om det, så hva folk velger er jo opp til dem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:51   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Det bryr jeg meg ikke om.

Kjenner flere som har 20 års alder forskjell men de har det så godt i sammen og da synes jeg det er hovedsaken.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:52   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Jeg sliter veldig med å heve ETT øyenbryn av gangen . Noen som kan lære meg?

Men sånn ellers så tenker jeg ikke så mye over det. Men jeg reagerer kanskje litt når noen på 22 er sammen med noen på 44. Jeg tror det går helt fint der og da.. men jeg ser for meg litt mer komplikasjoner når det har gått 20 år.

Men samtidig. Det finnes mange modne 20 åringer, og mange umodne 40 åringer, og sånn sett så synes jeg ikke kjærlighet har noen alder .

Men man stusser vel litt mer om ei jente er 15, og en mann er 30.. For da er jenta så ung enda?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:54   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Det kommer an på hvor gamle de to er. 22-åringer som er sammen med 14-åringer ser jeg på som underlige, men 42-åringer som er sammen med 34-åringer er ikke noe problem.

Generelt tenker jeg at hvis det er to voksne mennesker det er snakk om så finner de vel selv ut hva som er best, men blir aldersforskjellen 12-15 år eller mer lurer jeg litt på om ikke de mangler mange like referansepunkter. Det behøver selvfølgelig ikke være noe problem, men jeg synes det er flott å merke at selv om mannen min er vokst opp i et annet land enn meg så er vi vokst opp i samme epoke, slik at filmer, musikk, klær og andre referanser er like for oss. Det må jo mangle hvis den ene er en ekte sekstiåtter og den andre hadde sin glanstid på åttitallet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:55   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Jeg hever sjeldent på øyenbryn i forhold til aldersforskjeller. Men aldersforskjell i tillegg til andre ting kan jeg reagere på. Menn som helt klart har en 50årskrise gående og som kommer og viser fram kjæresten på 25 blir litt dumt.
Men jeg har møtt menn rundt 50 med 25-årige kjærester der det virker som begge har en likeverdig posisjon i forholdet også, og det har jeg lite problemer med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:55   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Jeg kjenner par med 25 års aldersforskjell. Hever ikke øyenbrynet av det. For min del spiller det ingen rolle hva folk velger, så lenge det passer dem. (Ok - når det er veldig stor aldersforskjell er det greit om den yngste er over 20.)

  Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:59   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Jeg passer på å ikke heve øyenbrynene, men jeg syns jo en aldersforskjell på 20 år er mye. Har et par venninner som har veldig mye eldre menn, og det virker jo som det er endel spesielle utfordringer som kan oppstå i sånne forhold. Jeg har heller ikke så veldig sansen for kombinasjonen ung jente og voksen mann. Personlig kunne jeg aldri valgt en mann som var veldig mange år eldre enn meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:00   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Har du funnet deg en mann eller en gutt.

Aldersforskjellen reagerer jeg på dersom den er veldig synelig, da tenker jeg på utsiden, utsende og på modenhet.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:00   #11
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Reagerer vist en barnløs mann blir sammen med en dame over førti når han er i tjueårene. Syns det blir litt vel mye. Ellers reagerer jeg sjeldent.

Har opplevd en venn som var sammen med en som var 15 år eldre, syns bare det var litt trist egentlig. For da har man ingen mulighet til å bli pappa. Selv om man ikke ønsker det når man er 25, så vet man jo ikke hvordan man føler det når man er 35 f.eks.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:06   #12
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Jeg vil ikke egentlig si så mye....for jeg var en gang sammen med en som var 18år eldre enn meg, så jeg vil ikke kaste den berømte steinen..... Men det var for 11år siden, og jeg er nå sammen med en som er 6år eldre enn meg, og det er jeg egentlig glad for, slik at vi kan vi gamle sammen (sannsynligvis). MEN jeg reagerer når veldig unge jenter er sammen med (unnskyld uttrykket) gamle griser.Jeg så litt for mye av det i Thailand....

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:06   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Hever og hever, men jeg stusser litt der hvor det er over 15 års aldersforskjell. Det kan sikkert ha noe med å gjøre at jeg per dags dato ikke har opplevd at forhold med veldig store aldersforskjeller har overlevd, dessverre. Har en bekjent hvor mannen er 17 år eldre. Hun merket ikke så mye til det når hun var 25 og han 42, men når hun ble 35 og han 52 så ble han så mye mer "gammel og satt" enn det han hadde vært tidligere. "Gammel og satt" var hennes ord, ikke mine.


Sist redigert av Benzo : 16-02-07 kl 21:17. Årsak: La til et lite at.
Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:07   #14
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Når en mann er 38 og jenta er 20 da reagerer jeg litt, samme om en kvinne var 38 og valgte en gutt på 20.

Kjærligheten har jo ingen alder sies det men det er jo litt i ordene kvinne\mann, jente\ gutt.....Men trives de sammen, er ikke jeg den som sier noe, for det har jeg jo egentlig ikke noe med...

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:07   #15
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Hever vel ikke øyenbrynene, men har selv sett hvordan stor aldersforskjell kan slå ut når folk blir gamle. Det var 16 år mellom min bestemor og bestefar og da han ble dårlig og syk så ble hun helt låst. Kom seg ingen plass fordi hun måtte ta vare på han.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:11   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Jeg bryr meg fint lite

Jeg er snart 42 og min kjære fyller 33 til høsten
Det betyr 9 år den gale veien....

Vi har holdt sammen i snart 7 år, og han var barnløs da vi traff hverandre mens jeg hadde tre

Kjærligheten kjenner ingen grenser sies det

Tror de som kjenner oss begge her inne, (og oen av de er det) ikke reagerer overhodet på vår aldersforskjell

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:11   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

. MEN jeg reagerer når veldig unge jenter er sammen med (unnskyld uttrykket) gamle griser.Jeg så litt for mye av det i Thailand....



Jeg hever på øyenbryn (i tankene) når jeg ser eldre menn med thaidamer.
Jeg tror sjeldent det er et forhold basert på gjensidig respekt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:14   #18
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Ei venninne forlovet seg da hun var 18 år men en mann på 52. det synes jeg var mye, de ble sammen da hun var 16 og det ble slutt etter 4 år, da begynte hun å ønske seg barn, mens han hadd 5 stk og synes det klarte seg. nesten alle av barna hans var eldre enn henne.
Jeg synes nok aldersforskjellen var stor, spesielt med tanke på at hun bare var 16 da de traff hverandre og han 50.

20 års aldersforskjell ville jeg ikke reagert på, i allefall ikke hvis den yngste ca 20 eller mer. hadde vel reagert litt hvis den ene var 16 og den andre 36, det fordi den yngste er veldig ung.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:31   #19
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Skal på blinddate med en gammal gubbe på 35 om en uke. Syntes det går greit.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:34   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersforskjeller på par

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvor stor skal aldersforskjellen være før du hever ørlite på øyebrynet?

Kanskje et sted mellom 75% og 100% (av alderen til den yngste)? Men det avhenger selvsagt også av hvor gammel den yngste er, og hvordan de to ellers virker.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no