Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-11, 08:48   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.498
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

Jeg kom over noe som er veldig interessant for meg. Jeg er overvektig, men så vidt jeg vet er jeg ikke helseskadelig overvektig og har ingen intensjon om å slanke meg. Men så kom jeg over dette:

Opprinnelig lagt inn av sitat

Prosjektet vil undersøke hva som skjer når kroppen får en diett som er sammensatt av like mengder karbohydrater, fett og proteiner. Teorien er at aktiviteten til genene som styrer betennelser i kroppen kan styres av karbohydratene i kostholdet, og at noen er mer følsomme for karbohydratene i maten enn andre.

Og det jerg lurer på er:
1) Regnes den dietten som er beskrevet i sitatet som lavkarbo?
2) Er det noen av som har lavkarbo som diett som er blitt bedret av betennelsessykdommer?

Jeg kjenner jeg blir lavkarbo fan bare av å lese sitatet over.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 08:59   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

Jeg har ikke hatt bihulebetennelse så langt i vinter, hvilket er ufattelig. Normalt kommer jeg ikke gjennom en vinter uten antihistaminer daglig og antibiotika når det røyner på.

Jeg har levd ketogent (streng lavkarbo) siden slutten av september og har kuttet ut antihistaminer og har ikke brukt antibiotika.

Om det er lavkarboen eller tilfeldig? Jeg tipper lavkarbo. Jeg har slitt med hovne slimhinner i mange, mange år.

I tillegg er (muse)armen min bedre, men jeg trener jo mer aktivt nå enn før. Nakken har fått fred i vinter og generelt sett har jeg det mye bedre.

Jeg har veldig kraftig gresspollenallergi, og ett kryssallergen med dette er hvetemel, hvilket jeg har kuttet ut, så det er mulig en sammenheng der.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 09:01   #3
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

Jeg vil tro det blir moderat lavkarbo. 1/3 karbo er for mye for de mer strenge lavkarbo-diettene.

Jeg har leddgikt og merker ingen forandring på moderat lavkarbo (som er det jeg har prøvd) men nå var jeg i en veldig god periode før jeg begynte også.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 09:05   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

Ikke akkurat betennelse, men mannen min som har levd LCHF siden april i fjor (og gått ned over 30 kg), har slitt med ekstrem pollenallergi i mange år. Han har ikke hatt et eneste snev av allergi siden han begynte med lavkarbo. Men han kan ikke skeie ut da, så snart han skeier ut feks. en helg, begynner symptomer på både det ene og det andre igjen. Snorking, ledd- og muskelsmerter, allergiske reaksjoner, oppblåsthet osv. Han er blitt et nytt menneske, så det er absolutt ingen tvil om at han har store helsegevinster av LCHF (nå har jeg det av et helt motsatt kosthold også da, så det er nok individuelt. Jeg tror man kommer langt ved å feks. kutte ut hvetemel og sukker).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 09:48   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

`Jeg har en kronisk inflammasjonssykdom som blir vesentlig forverret av et høyt inntak raske karbohydrater.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 10:21   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

Nå husker jeg aldri prosentfordelingen for fett/karbo/proteiner i lavkarbokosthold og offentlig anbefalt kosthold, men intuitivt så høres ikke dette veldig lavkarbo ut?

Sitat:

like mengder karbohydrater, fett og proteiner

Sikkert moderat lavkarbo.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 10:39   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

Husker ikke fordelingen, men det stemmer at lavere insulinmengde i blodet gjør det lettere å bli kvitt betennelser såvidt jeg har erfart og skjønt.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 14:52   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

Nå lever ikke jeg direkte på noen lavkarbo, men har gått over til ett mye mer lavkarbo kosthold enn før, i spiser nesten ikke sukker, hvetemel, ris eller pasta.

Jeg har tidligere årene vært mye syk, spesielt om vinteren. Det siste pret har jeg bare vært småsyk, trodd at ÅNEI, nå får kjeg også omgangsyke, infulensa osv, men så har det gikk seg med en dag kvalm, eller ett par dager litt nedsatt form... Før ble jeg helt slått ut av forkjørelse bare..

jeg har holdt vekten, er slank og vil være sånn.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 15:08   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo

2) Jeg har ikke hatt uvi siden jeg startet på lavkarbo.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no