Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klimastreiken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-19, 20:02   #121
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klimastreiken

Mine var på skolen. Yngste har nok ikke fått det med seg. Men de hadde snakket om det på skolen i dag og plukket søppel i nærområdet. Eldste hadde planer om å dra til byen, men de skulle ha skriveøkt i engelsk og den kunne ikke tas senere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-19, 20:15   #122
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Knerten ELSKET skolen i dag. De var 8 elever og det hadde visst lært utrolig mye.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-19, 20:27   #123
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Jeg har hatt tre 10. klasser i dag, og det var litt som jeg trodde. I klasse nummer en var det 7 som streiket, klasse nummer 2 fire stykker og klasse tre var det kun tre som streiket. I de tre siste 10. klassene var det omtrent det samme bortsett fra en, der var det bare 8 elever igjen. Det var noen på både 8. og 9. trinn som streiket. Men totalt sett var det færre enn vi kanskje hadde regnet med.


Sist redigert av Anne C : 23-03-19 kl 09:09.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-19, 20:30   #124
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klimastreiken

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Knerten ELSKET skolen i dag. De var 8 elever og det hadde visst lært utrolig mye.

Så herlig. Da gir dagen noe ekstra påmange måter

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-19, 20:33   #125
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimastreiken

Min eldste er 7 1/2 og litt for ung til å dra til byen aleine, og jeg kunne dessverre ikke følge, men i dag hadde hun og venninnen helt på eget initiativ plukket søppel rundt skolen i SFO-tiden, fordi de så at det lå mye langs veien. Den oppvoksende generasjonen, altså! Jeg ble både rørt og stolt av bildene fra streiken i dag, og som en som vokste opp med miljødemonstrasjoner (og andre demonstrasjoner) fra ung alder synes jeg dette er veldig kult.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-19, 20:39   #126
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Var opprømte aktivister her hjemme også, som skravlet i munnen på hverandre ved middagen. Tror det hadde vært en opplevelse. Mange hadde møtt opp for å støtte også, blant annet studenter som delte ut boller til de streikende.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-19, 22:34   #127
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Klimastreiken

Eldstemann hadde ikke fått det med seg, femåringen ser Supernytt og er engasjert i det meste. Det ble litt for krevende å streike fra barnehagen, men hun krevde å få gå med “Greta Tunberg-fletter”.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-19, 11:59   #128
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

For en stusselig gjeng voksne som håner barnas klimaengasjement er.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-19, 19:18   #129
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Jeg har vært lunken til streikingen - ikke fordi jeg mener det er dumt, eller at barn må være så og så engasjerte. Jeg opplever bare at denne type demonstrasjoner ikke gir seg så veldig handfaste resultater. Mulig jeg er i overkant skeptisk der.

MEN etter jeg så Ulf Leistein (Frp) var imot så ble jeg glødende for - dessverre så jeg ikke den før etter streiken.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-19, 21:31   #130
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Ja, den er litt sånn "with enemies like that, who needs friends. "

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-19, 21:57   #131
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimastreiken

Jeg spurte mine to, 2. og 5. klasse om de hadde hørt noe om klimastreik, siden ingen av dem hadde tatt det opp hjemme antok jeg de ikke hadde noe planer. Yngstemor er jo ikke aktuell for streik fra småbarnsavd i bhg, tross alt. Mellomste ante ikke hva jeg snakket om, og eldste hadde hørt om det men ikke noe mer, så ikke noe streiking fra våre. Men tema er nå høyst aktuelt til diskusjon likevel.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-19, 22:26   #132
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klimastreiken

16-åringen fløy paradoksalt nok til Oslo i går formiddag for å være med på et hu-seminar om klimakrisen. Hvis han ikke allerede hadde søkt seg fri for dette, hadde han streiket. Russedattera var mest opptatt av revyøving, og 3.klassingen, som gjerne ville streike, fikk ikke, siden ingen av oss voksne kunne komme fra og være med.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-19, 23:20   #133
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimastreiken

Eldste hadde overhørt to mammaer på bussen som hadde snakket (kjente av oss), og hun var helt fra seg da begge to hadde nektet sine barn å streike (11-12-åringer)

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-19, 09:26   #134
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Eldste hadde overhørt to mammaer på bussen som hadde snakket (kjente av oss), og hun var helt fra seg da begge to hadde nektet sine barn å streike (11-12-åringer)

Jeg har jo nektet min 13 åring å streike også, fordi han ikke fikk lov til å dra til Oslo alene. Hadde de hatt noe opplegg i byen vi bor i hadde han fått lov.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-19, 09:31   #135
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimastreiken

Ingen av mine streiket, de er ikke superengasjerte heller. Men som en som lever på denne planeten er jeg glad for at ungdom nå engasjerer seg. Det gir et press på myndigheter og jeg har tro på at ting kan skje som en følge av dette som nå pågår i mange land.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-19, 11:56   #136
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klimastreiken

Jeg fulgte barna til Oslo sentrum, og jeg må si jeg ble såå rørt over engasjementet, samholdet og gjennomføringen. ☺️

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-19, 15:49   #137
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Tore Renberg skriver fint om generasjonen som har forandret seg på FB-siden sin i dag. Jeg er så enig med han.

https://www.facebook.com/torerenberg/

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no