Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Karboreduksjon og sugen

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 10:03   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Vin kan du fint ta et glass eller to av sålenge det ikke er den aller søteste hvitvinen det er snakk om. Det er 70 kalorier på en desiliter og nesten ikke sukker - bare å kose seg.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:07   #42
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Du som trener så mye må ha mer proteiner. Stek en deilig stek som du skjærer i skiver og har i kjøleskapet, og ta en skive eller to med litt ost attått som mellommåltid. Jeg ville aldri ha spist ananas, verken fersk eller i egen lake. Tropiske frukter er høye på karber og da er eple, pære og appelsin mye bedre alternativer. For ikke å snakke om bær.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:08   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Ikke eple - det trigger sug hos veldig mange.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:09   #44
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Og for all del, ikke spis BARE frukt som mellommåltid! Spis et egg eller noen nøtter sammen med frukta for å unngå blodsukkerhopp.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:09   #45
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Eple sammen med mandler og litt kanel gir ikke så mye sug som eple alene.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:11   #46
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Enig - tar man med mandel og kanel så hjelper det en hel del.

Steker man så dette i ovnen og slenger på en klatt krem så begynner det tilogmed å se skikkelig bra ut. :innser at dette ikke hjelper Skvetten:

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:11   #47
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vin kan du fint ta et glass eller to av sålenge det ikke er den aller søteste hvitvinen det er snakk om. Det er 70 kalorier på en desiliter og nesten ikke sukker - bare å kose seg.

Alkoholen blir til sukker når den brytes ned i kroppen, det sukkeret legger seg på flankene mine.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:12   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Alkoholen blir til sukker når den brytes ned i kroppen, det sukkeret legger seg på flankene mine.



Det kan ikke stemme helt vel?
Jeg går ikke ut av ketose om jeg drikker rødvin jo?

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:13   #49
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Du som trener så mye må ha mer proteiner. Stek en deilig stek som du skjærer i skiver og har i kjøleskapet, og ta en skive eller to med litt ost attått som mellommåltid. Jeg ville aldri ha spist ananas, verken fersk eller i egen lake. Tropiske frukter er høye på karber og da er eple, pære og appelsin mye bedre alternativer. For ikke å snakke om bær.

Eplær og pærer er ikke noe for meg, er allergisk. Det at jeg får litt ekstra karber er ikke problemet. For jeg skal ikke i ketose på noen som helst måte, jeg skal få vekk de karbene som gjør at jeg lagrer vann. Etter noen uker skal jeg bedrive karbo-fueling (gleder meg allerede til å fråtse i ris).

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:14   #50
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Det kan ikke stemme helt vel?
Jeg går ikke ut av ketose om jeg drikker rødvin jo?

Aner ikke hvorfor du ikke gjør det, et av biproduktene er i allefall sukker. Men når det er sagt er jeg alt for ømtålig når det gjelder det minste lille sukkerkorn.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:20   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Kan ha noe med mengdene å gjøre kanskje. Jeg drikker jo ikke mer enn ett glass så er jeg på druen når jeg er i ketose.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:20   #52
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Det er kanskje ikke noe problem at du får ekstra karber, men problemet er jo at du får sug. Når du spiser frukt alene så er det ikke så rart. Spiser du proteiner samtidig så får du en mye snillere blodsukkerstigning.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:26   #53
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Jeg har misforstått, det er ikke sånn som jeg sa Smilefjes. At jeg aldri kan lære meg å høre etter.

.....Forbrenningen av alkohol avhenger av både molybden- og zinkholdige enzymer. Alkohol omdannes først til acetaldehyd av et zinkholdig enzym, før dette så omdannes til eddiksyre av det molybdenbaserte enzymet.

Kilde: Kjemisk institutt, UiO, periodesystemet.no

Dermed er det ikke her hunden ligger begravet men det faktum at alkoholen vil stoppe forbrenningen av fett så lenge det er alkohol i kroppen. Videre er det påvist at resultatene blir dårligere dersom man drikker alkohol, nå gjelder det litt større mengder en ett enkelt glass da. Det er også påvist en sammenheng mellom brå hjertestans og har trening etter høyt alkoholinntak.

Så konklusjonen blir da: Jeg holder meg unna helt til jeg skal slippe kroppen ned noen uker i sommer.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:32   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Dette stemmer ja. Fettforbrenningen stopper opp og kroppen vil heller gå på alkohol. Det er det som er grunnen til at man blir snørpe snydens på omtrent ingenting i ketose. Alkoholen går rett i systemet. Ketosen ødelegges ikke for leveren fylles ikke opp med sukker, men fettforbrenningen ligger på vent sålenge.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 12:08   #55
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen


Aner meg at noen er billige i drift. Hihihi, ser for meg en masse ketose mennesker (kan man si det forresten?) på byen.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 12:21   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Ketosemennesker påtreffes lite på byen - de må hjem og sove etter vorspielet.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 14:57   #57
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ketosemennesker påtreffes lite på byen - de må hjem og sove etter vorspielet.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:17   #58
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Selvsagt er det noe alvorlig i veien med meg, se hva jeg driver med. Det er forresten derfor Inter liker meg så godt, hun har en svakhet for Skvetter som ikke virker sånn som andre.

Inter elsker Skvetten sin veldig høyt!


(Friker jeg deg ut med store ord nå her pus? )

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:42   #59
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Inter elsker Skvetten sin veldig høyt!


(Friker jeg deg ut med store ord nå her pus? )

Hun synger E-ordet.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:46   #60
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Hun synger E-ordet.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no