Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Drikker dere melk?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Drikker dere melk?
Både foreldre og barn drikker melk 38 35,51%
En eller begge foreldre drikker melk, barna drikker ikke melk 8 7,48%
Foreldrene drikker ikke melk, barna drikker melk 7 6,54%
Verken foreldre eller barn drikker melk 18 16,82%
Hva er melk? 1 0,93%
En av foreldrene drikker melk, barna drikker melk 27 25,23%
Foreldre drikker melk, ett eller flere barn drikker melk 4 3,74%
Foreldre drikker ikke melk, ett eller flere barn drikker melk 9 8,41%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 14:37   #41
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er helsterkt nok for meg.

Men jeg SKRIVER selvsagt "å drikke, drikker, drakk, har drukket". Men aldri i samme setning som vin eller annen alkohol, da, barna kunne jo se det.

Er det egentlig noen som sier "drukket"?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:39   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Er det egentlig noen som sier "drukket"?

Jeg sier "har drukke" - jeg er nordfra. Og jeg kjenner østlendinger som sier "drukket", med tydelig t-lyd, ja. Sønnen min, for eksempel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:41   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Er det egentlig noen som sier "drukket"?

Å ja da, men vel som oftest uttalt med o. (Ikke jeg, da, selvfølgelig.) Men alvorlig talt: verbet er like sterkt bøyd selv om du sier drikki, altså.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:42   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Ja, jeg/vi sier det med /o/-lyd, altså, ikke med spiss /u/. Men det var ikke det du egentlig spurte om, var det, bina?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:43   #45
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å ja da, men vel som oftest uttalt med o. (Ikke jeg, da, selvfølgelig.) Men alvorlig talt: verbet er like sterkt bøyd selv om du sier drikki, altså.

Så det er nok at den ene formen har vokalendring, så er det sterk bøyning?

Men når ungene mine sier "å drikke, drikker, drikt, har drikt", da retter jeg på dem!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:44   #46
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, jeg/vi sier det med /o/-lyd, altså, ikke med spiss /u/. Men det var ikke det du egentlig spurte om, var det, bina?

Neida, både o og u. Syns "drukket" er et sånt tungt ord å si. Jaffal når man heller kan si drikki eller drekki.

Men sier du det med tydelig t til slutt, eller mer "drokke"?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:45   #47
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sier "har drukke" - jeg er nordfra. Og jeg kjenner østlendinger som sier "drukket", med tydelig t-lyd, ja. Sønnen min, for eksempel.

Se der hadde du svart på det før jeg spurte. Har du en sjette sans, kanskje?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:46   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Poden og foreldre drikker melk. Poden drikker litt melk hver dag, jeg drikker i snitt et lite melkeglass hver dag, og pappan drikker ca 1 liter hver dag.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:46   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Se der hadde du svart på det før jeg spurte. Har du en sjette sans, kanskje?

I could tell you, but ...

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:47   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Så det er nok at den ene formen har vokalendring, så er det sterk bøyning?

Jeg tror det er vokalendring og ikke endelse i preteritum som avgjør. "Drakk" i stedet for "drikte" eller "drikket", altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:47   #51
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Ingen av oss drikker melk. Mine foreldre drakk ikke melk og selv kan jeg ikke fordra det, ikke mannen min heller og dermed ender det opp med at ungene heller ikke gjør det - ja, foruten MME da, som de har drukket morgen og kveld mens de var små, men ikke lenger ammet.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:47   #52
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Jeg er laktoseintolerant og drikker desverre ikke melk. Resten av familien bruker melk på havregryna, men bare to av tre drikker melk av glass.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:48   #53
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

I could tell you, but ...

Nei, vent! Du trenger ikke. For jeg fikk kontakt med min sjette sans, så nå vet jeg ALT!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:49   #54
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Jeg kan finne på å si drukket med tydelig t.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:13   #55
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Jeg drikker ikke melk. Det hender at jeg noen ganger får lyst på O`boy men da har jeg 7-8 skjeer oppi. Ellers er det ikke godt. Propellmannen drikker melk en gang i blandt. De to største ungene drikker ikke melk, minste drikker svært sjeldent melk.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:16   #56
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.543
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Mann og barn drikker melk.
Jeg kan slå til med et glass om jeg får O'boy eller Nesquick oppi.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:30   #57
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Jeg drikker ikke melk. Kald melk var utrolig frastøtende og gav meg brekninger som barn, nå er lukten så ille at det ikke kunne falle meg inn å smake igjen. Litt som med leverpostei.

Kona drikker det av og til, låneungene elsker melk og den egenproduserte er for liten til noe annet enn morsmelk.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:32   #58
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Mann og barn drikker melk, jeg drikker kun melk i kaffe latte.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:58   #59
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Mannen drikker melk, ungene og jeg gjør det ikke. Jeg blir dårlig i magen, ungene tåler det ikke i store mengder. Tidligere brukte vi melkeerstatning som ris/soya/havre melk. Nå bruker vi vanlig melk på frokostblanding og i matlaging.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:05   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker dere melk?

Alle drikker melk. Mannen bare til spesielle ting, ikke til brødmat. Jeg drikker tidvis til brød, i tillegg til visse middager. Guttungen drikker mest morsmelk, men får også kumelk til brødmat, og vi øker mengden stadig, i takt med at ammingen avtar. (Han er 14 mnd)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no