Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fisher-Price laptop for barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-08, 19:46   #41
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Storebror fikk denne i fjor til jul. Stor suksess, og han lærte seg bokstavene på under en uke. Jeg er imidlertid litt pirkete og skulle ønske den lyderte bokstavene. Altså lyden "j" i stedet for "jådd", lyden "f" i stedet for "eff" etc.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 19:59   #42
Umulius
Øverst Kommanderende
 
Umulius sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
Umulius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Vi har den med norske alfabetet.

Vår datter fikk den når hun var 3 år- og lekte mye med den i starten.
NÅ lekes den mest med av våre små gjester.

Og nå har vår 8 mnd gamle datter overtatt den mer eller mindre. Hun hviner av fryd over alt som skjer.


Jeg kikket på flere forskjellige sånne dataer før vi kjøpte denne, og den har faktisk større skjerm enn flere andre. Og den var enklest å forstå. Altså lett å finne frem til de ulike mulighetene som finnes.

Jeg synes den er helt topp!

__________________
Storesøster mars 2005
Lillesøster februar 2008
Umulius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 20:01   #43
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Er det Fisher Price og? Med æ, ø, å?

Ja, det er Fischer Price sin vi har.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 20:03   #44
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Poden fikk den til 3-årsdagen sin nå nettopp (FP Laughtopen). Han hadde såvidt begynt å intr. seg for bokstaver da han fikk den, og på kun kort tid lærte han seg å kjenne igjen alle de store bokstavene, og etter hvert de små også. Nå går han rundt og sier "oi, der er min bokstav jo, der er din bokstav mamma, og der er bestemor sin", når han ser ord rundtomkring, på skilt eller på tranflaska ol. Anbefales!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 20:05   #45
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.693
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Å, flotte julegavetips! Jeg har lurt på om lillegutt er for stor til en sånn laptop (3,5), men han har veldig lyst på når vi er i butikken. Elsker å trykke på ting, lyder, bilder osv. Og kan han lære bokstaver i tillegg, så er jo det flott.

Verktøysettet hadde også vært fint. Skjønner det med ordentlig verktøy, men det bør jo helst brukes utendørs.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 21:22   #46
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Snuppa fikk den samme laptopen til jul ifjor, og viser stor interesse for den enda. Hun kan alle bokstavene i alfabetet, kjenner igjen bokstavene i navn, i tillegg har hun begynt å skrive bokstaver på ark nå, vi pusher henne ikke, men etter at hun fikk denne har hun vist en enorm interesse for bokstaver. Men det er gjerne ikke så rart med en mormor som er barneskolelærer og en mor som pedagog

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 21:50   #47
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Storebror fikk denne i fjor til jul. Stor suksess, og han lærte seg bokstavene på under en uke. Jeg er imidlertid litt pirkete og skulle ønske den lyderte bokstavene. Altså lyden "j" i stedet for "jådd", lyden "f" i stedet for "eff" etc.

Heilt einig. Me har Fisher Price huset og storebror seier ofte "jådd" når han remser opp alfabetet pga at det blir sagt der.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 21:52   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Jeg ser liksom ikke helt poenget. Større læring med skikkelig pc. (gammel bærbar f.eks)

__________________
Min signatur ™
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 21:53   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.028
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Til Hannah hadde jeg faktisk stått over. Det er ikke særlig lenge til hun kan bruke en helt vanlig pc, og da er jo mulighetene bare så uendelig mye større.

Snuppa er nå en dreven pc-bruker, og surfer masse på nrk.no/super. Der bytter de spill hele tiden uten at det koster oss en krone.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 21:54   #50
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg ser liksom ikke helt poenget. Større læring med skikkelig pc. (gammel bærbar f.eks)

Jeg synes hun er litt for liten til å sitte ved en pc, hun er jo ikke mer enn 3,5, men mulig jeg er litt gammeldags der

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 05:04   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg synes hun er litt for liten til å sitte ved en pc, hun er jo ikke mer enn 3,5, men mulig jeg er litt gammeldags der

Storebror er kjempeflink til å bruke pc'en. Han bruker den til spill og til å skrive bokstaver på.
Jeg kan ikke se hvorfor det er værre at en 3,5åring bruker pc enn at han bruker en fisherprice-leke jeg da. (klart: vi har restriksjoner på tid, det har vi kanskje ikke hatt på en fp-leke)

__________________
Min signatur ™
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 08:47   #52
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Kan jeg være helt ærlig; om du har lyst til at hun skal lære bokstaver, kjøp et puslespill med alfabetet og kanskje en bok. Det holder i massevis. Så ville jeg heller introdusert PC-spill etterhvert. Jeg har to jenter som er et år eldre enn Hannah, og jeg tror de ville vært for store for den FP-laptopen rimelig fort om de hadde fått den i fjor.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 11:27   #53
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Kassaapparat er morsomt. Men jeg ville nok ha kjøpt en annen type. Gjerne ett med kalkulator.

Mazungen fikk et fra Exstra leker for et par år siden og det har hun brukt mye, når de leker butikk. Kommer stadig frem. Har strekkodeleser også.

Når det gjelder verktøysett så hadde de veldig greie sett der i fjor. Har vært poppis her. Ikke plastikk (men har det også)


Jeg har kjøpte et mer fancy kassaapparat... men det var ikke like spennende.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 11:29   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Hannah KAN de fleste bokstavene da.. så sånn sett så er det ikke for kun å lære. Men hun synes det er morro å sitte å trykke på søskenbarnet sin sånn liten pc.
Hun får ikke sitte på MIN pc enda.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:50   #55
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.834
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

H og E bruker min PC. Men vurderer en sånn liten en til H siden E skal få Nintendo ds til jul.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:54   #56
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

guniss: Kan hun både store og små bokstaver? Begge deler satt som støpt på kort tid uten innsats fra andre enn den unge mannen selv. (Jeg vil heller ikke dele min PC med noen. )

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:01   #57
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Fisher price laptopen er fantastisk, og det er ikke bare bokstaver du kan lære der, masse annet gøy også, og prisen er veldig fin også.
Denne solgte vi ut i butikken på et par dager i fjor og regner med å gjøre det samme i år, kjempe pop produkt.
Og fisher price er jo kjent for veldig god kvalitet, så denne tåler mye mer enn en vanlig pc til 2500 kr, som man må kjøpe spill til utenom.
Her i huset er den ihvertfall kjempe populær og ungene lærer masse.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:02   #58
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

guniss: Kan hun både store og små bokstaver? Begge deler satt som støpt på kort tid uten innsats fra andre enn den unge mannen selv. (Jeg vil heller ikke dele min PC med noen. )

De ABC bøkene fokuserer både på store og små, men hun har ikke helt grepet om de små enda.
Jeg tror nok en sånn laptop hadde vært et bra opplegg for henne egentlig. Jeg får titte litt rundt. Men orker ikke bruke mer enn max 3-500 kr. Jeg kjøper ikke en pc til 2-3000 til henne nei.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:23   #59
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.173
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Storebror fikk denne i fjor til jul. Stor suksess, og han lærte seg bokstavene på under en uke. Jeg er imidlertid litt pirkete og skulle ønske den lyderte bokstavene. Altså lyden "j" i stedet for "jådd", lyden "f" i stedet for "eff" etc.

Ha, ha, en gang pedagog, alltid pedagog.

I barnehagen til guttene hadde de eldste lært om lyden s. Som ekte pedagog hadde pedagogisk leder vært kjempeflink og bare brukt lyden.
Da smalt det fra en av de 10 skolestarterne: "Du sier det er lyden s, men det er altså bokstaven ess."

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:26   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.160
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg synes hun er litt for liten til å sitte ved en pc, hun er jo ikke mer enn 3,5, men mulig jeg er litt gammeldags der

Enig med Bauche i at det er da ikke noe "verre" å bruke tid på å sitte ved en PC og spille, enn å bruke tid på en "leke-PC". Det er såklart ikke alle som har en gammel laptop til overs, men har man det, synes jeg det er mye greiere. Ikke lager den sånne fæle lyder heller.

Eller mente du at hun er for liten til å få det til? Det tror jeg i så fall ikke. Og det er masse morsomme gratisspill på nettet, så man trenger slett ikke kjøpe dyre PC-spill.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no