Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-21, 10:32   #361
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Så trist kamp.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 10:50   #362
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.659
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Hus i nabogata som pigger hele dagen, og det har pågått i ukesvis.

Jeg får vondt i hodet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 11:42   #363
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Så tragisk, kamp.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 12:36   #364
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.325
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Så trist og vondt, Kamp.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 14-01-21, 16:39   #365
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.505
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Nøyaktig hvor tett i pappen går det an å bli?!?
Jeg hadde et spann med råmelk (første melka etter kalving, proppfull av fett og proteiner)
Stående på kjøkkenet. Oppi der datt det tre håndklær og to (nye) luer. Vel vel. Jeg tenke at det må jeg få i vaskemaskinen med en gang. På 90 grader. Herregud!!!
Eggehvitestoffene i råmelka stivner ved 45 grader. Dette VET jeg jo, men jeg var tydeligvis helt nedsnødd. Nå lukter hele jævla huset svidd råmelk
Heldigvis døde ikke vaskemaskinen. Men om jeg noen hang får vekk lukta er usikkert

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 14-01-21, 17:02   #366
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.297
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Snøkanoner rett utenfor soveromsvinduet. Nnghh.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 14-01-21, 18:13   #367
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg er sulten og ingen har handla. Mannen er opptatt med noe til 20.30. Hrmf.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 14-01-21, 18:49   #368
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Og mens jeg bestilte take away-mat ringte de fra smittesporing. Hurra. 4. karantene for den klassen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 08:10   #369
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nøyaktig hvor tett i pappen går det an å bli?!?
Jeg hadde et spann med råmelk (første melka etter kalving, proppfull av fett og proteiner)
Stående på kjøkkenet. Oppi der datt det tre håndklær og to (nye) luer. Vel vel. Jeg tenke at det må jeg få i vaskemaskinen med en gang. På 90 grader. Herregud!!!
Eggehvitestoffene i råmelka stivner ved 45 grader. Dette VET jeg jo, men jeg var tydeligvis helt nedsnødd. Nå lukter hele jævla huset svidd råmelk
Heldigvis døde ikke vaskemaskinen. Men om jeg noen hang får vekk lukta er usikkert

Unnskyld, men litt

Kjenner lukta bare av beskrivelsen.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 08:24   #370
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.261
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Hjemmeskole og de evige manglende bøker.

Først beskjed om å hente bøker på skolen, de skulle være pakket og ligge i gangen, en bunke i hver hylle.

Vi hentet.

Så 2 dager etterpå oppdaget vi at det manglet mye.

Fikk nærmest kjeft fra skolen, vi måtte da ha forstått at det var TO bunker med bøker. Så det måtte hentes igjen, med all logistikken det innfører.

Så i dag sitter jeg og skal gjøre klart for hjemmeskole.

Og vi mangler ENDA en bok. Nå gir jeg beng. Venninne tar bilde og sender. Når vi finner ut hvilken side, for det står kun inne på OneNote, og vi har ikke passordet til ungene.

Altså, jeg skjønner at dette kom brått på alle. Men bittelitt velvillighet og fleksing fra skolen hadde hjulpet mye, isteden for kjefting og "dere burde skjønt at..." meldinger...


Det er bare gruff og frustrerende her og nå, men det er jo ingen krise. Men er liksom nok greier å holde på med, om jeg ikke skal bruke en hel dag for å få tak i noen på skolen til å få tilatelse til å hente bøker..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 08:32   #371
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.701
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Trenger du nå? Eller har du fått tak i?

Kjæresten ordnet, men takk!

I dag irriterer jeg meg over nytt administrativt system. Det er en fire siders lang bruksanvisning for å sette karakterer. Jeg skal sette 190 av dem.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 08:54   #372
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I dag irriterer jeg meg over nytt administrativt system. Det er en fire siders lang bruksanvisning for å sette karakterer. Jeg skal sette 190 av dem.


Og der ble jeg enda gladere for at fylket her utsatte innføringen i minst ett, kanskje to år. Vi har fortsatt gode, gamle iSkole, som jeg tror vi er de eneste som bruker men som funker som ei kule.


Jeg får gruffe litt siden det er den tråden: Etter å ha tjuvlånt Frøkna si hotellpute i natt, gruffer jeg over at det bekreftet at jeg må ut og bruke penger på ei sånn til meg selv. Jeg er altså blitt så gammel at jeg ikke klarer å sove hvis jeg ligger for flatt mer, og dette var mye mer behagelig enn to småputer over hverandre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 09:09   #373
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.701
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og der ble jeg enda gladere for at fylket her utsatte innføringen i minst ett, kanskje to år. Vi har fortsatt gode, gamle iSkole, som jeg tror vi er de eneste som bruker men som funker som ei kule.

Det var en god avgjørelse, ja. Vi skal bare bruke dette systemet dette året og så skal vi inn i ViS-galskapen til høsten.
Jeg lurer på om noen regner på antall arbeidstimer alle bruker på dette? Blir dyrt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 09:18   #374
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.297
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg håper ikke du trenger å lese bruksanvisningen på 4 sider for alle de 190 karakterene, Blondie.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 09:54   #375
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Kjæresten ordnet, men takk!

I dag irriterer jeg meg over nytt administrativt system. Det er en fire siders lang bruksanvisning for å sette karakterer. Jeg skal sette 190 av dem.

Jeg føler med deg! Vi skal bytte til Visma-etellerannet neste år, og jeg er innkalt til obligatorisk web-seminar samtidig som jeg underviser selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 10:07   #376
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.701
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg håper ikke du trenger å lese bruksanvisningen på 4 sider for alle de 190 karakterene, Blondie.

Ikke langt unna, jeg har måttet dobbeltsjekke på de førti første. (Som sikkert sier mest om min kognitive kapasitet ).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 10:13   #377
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Hjemmeskole og de evige manglende bøker.

Først beskjed om å hente bøker på skolen, de skulle være pakket og ligge i gangen, en bunke i hver hylle.

Vi hentet.

Så 2 dager etterpå oppdaget vi at det manglet mye.

Fikk nærmest kjeft fra skolen, vi måtte da ha forstått at det var TO bunker med bøker. Så det måtte hentes igjen, med all logistikken det innfører.

Så i dag sitter jeg og skal gjøre klart for hjemmeskole.

Og vi mangler ENDA en bok. Nå gir jeg beng. Venninne tar bilde og sender. Når vi finner ut hvilken side, for det står kun inne på OneNote, og vi har ikke passordet til ungene.

Altså, jeg skjønner at dette kom brått på alle. Men bittelitt velvillighet og fleksing fra skolen hadde hjulpet mye, isteden for kjefting og "dere burde skjønt at..." meldinger...


Det er bare gruff og frustrerende her og nå, men det er jo ingen krise. Men er liksom nok greier å holde på med, om jeg ikke skal bruke en hel dag for å få tak i noen på skolen til å få tilatelse til å hente bøker..

Sånt er kjipt.
Her hadde læreren for den klassen jeg sendte i karantene i går skjønt at noe var på gang og hadde sørger for at elevene hadde med seg det de trenger hjem. I tillegg er det 4. karantene siden august så de er drilla.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 12:06   #378
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.261
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg skulle ønske at når skolen kjøper skolebøker, så får de brettboka med også, eller annen digital bok, slik at man faktisk kan logge inn og finne bøkene på nett. Det hadde hjulpet mye i år.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 12:08   #379
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.701
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Brettbok og Smartbok har egne lisenser, de er nesten like dyre som papirbøkene. Frustrerende begge veier, egentlig. (Dog forståelig at forlagene vil ha betalt ).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 15-01-21, 12:10   #380
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg skulle ønske at når skolen kjøper skolebøker, så får de brettboka med også, eller annen digital bok, slik at man faktisk kan logge inn og finne bøkene på nett. Det hadde hjulpet mye i år.

Det pleier vi lærere også å ønske oss.

Så da kan jeg følge opp med et ord som ofte gir glede, men også kan føre til mye gruff: penger.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no