Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan dere hjelpe meg å lage middagsliste?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 19:16   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Kan dere hjelpe meg å lage middagsliste?

Jeg og ungene skal være hjemme alene i 1 1/2 uke igjen - og jeg trenger en matplan, kjenner jeg.

Kjapp, enkel, sunn og god mat til en voksen og to barn?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 19:20   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å lage middagsliste?

Fisk med grønnsaker i folie. Kan lages klar kvelden før og settes rett i ovnen når du kommer hjem.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 19:21   #3
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å lage middagsliste?

Tja jeg hadde nok gjort noe som dette:

Dag1 : lasagne
Dag2 : rester etter gårsdagen
Dag3: fiskekaker
Dag4: pølse og mos
Dag 5: ferdig grillet kylling med salat og hvitløksbrød
Dag6: fiskegrateng
Dag 7: grøt til ungene og wok til meg litt senere
Dag 8: kjøttkaker med poteter,koker litt ekstra poteter
Dag 9: stekte poteter fra gårsdagen med svinefilet
Dag 10: bestille pizza

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 19:23   #4
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å lage middagsliste?

Wow?

Fredag skal de spise hos mamma og pappa - da skal jeg ha sushi.

I morgen tror jeg det blir pasta og kyllingkjøttboller.

Lørdag spiser vi muligens til mamma og pappa.

Også er jeg plutselig tom for ideer. Jeg har en som er superkresen også, men han får bare gå sulten noen av dagene, ev ha noe som jeg vet at han spiser som tilbehør...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 19:25   #5
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å lage middagsliste?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Wow?

Fredag skal de spise hos mamma og pappa - da skal jeg ha sushi.

I morgen tror jeg det blir pasta og kyllingkjøttboller.

Lørdag spiser vi muligens til mamma og pappa.

Også er jeg plutselig tom for ideer. Jeg har en som er superkresen også, men han får bare gå sulten noen av dagene, ev ha noe som jeg vet at han spiser som tilbehør...

iPad korrektur....rettet opp til wok

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 19:40   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å lage middagsliste?

Fiskeburger? Biffstrimler/kylling/svin i pitabrød? Betasuppa (kan lagast klar dagen før)? Panert fisk m/potetbåter? Laks i fløtesaus + pasta? Lasagne (kan lagast klar dagen før)? Tacograteng? Omelett m/ salat og brød? Havregrøt?

No vart eg sulten...

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 20:14   #7
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.437
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å lage middagsliste?

Ovnsstekte nakkekoteletter; kan med fordel ha i gulerøtter, løk, poteter osv også. Lager seg selv i ovnen, ca en time.

Karbonader/Kjøttpølser/Panert fisk/fiskepinner/Kylling-kalkunpanetter osv har en ting til felles: Tillages enkelt i ovnen på bakepapir.

Meksikansk tomatsuppe som tilsettes surra paprika og rødløk. Fullkornsmakaroni og mais til å ha oppi tallerkenen. Varme tortillachips og eller hvitløksbaguetter er supert til. Suppa er god med pølser av noe slag oppi også, men her liker vi den alle uten også.

Stekt fiskepudding på skiver eller med poteter, smelta smør, grønnsaker/råkost og stekt løk.

Fiskepudding/fiskeboller i hvit saus med poteter og grønnsaker

Fiskekarbonader/fiskekaker i hamburgerbrød med ønsket tilbehør

Hm, valgene er egentlig uendelige. Står ikke på det å komme på her, mer på å velge.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no