Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-08, 08:08   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Jeg har, og kommer aldri til å ha (eller ta meg) råd til bunad, selv om jeg hele livet har ønsket meg en. De koster jo flesk! Derfor kunne jeg tenke meg en fin festdrakt, men har fått kommentarer på at "enten må det være bunad eller ingenting" og at festdrakt er harry. Er det virkelig det? Nå snakker jeg ikke om SMAK her, men om selve meningen om at voksne ikke bør gå i festdrakter fordi det er "fake". Ikke alle har god nok råd til å kle seg i bunad heller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:11   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Jeg synes det er helt greit at folk bruker festdrakt så lenge de ikke går rundt og omtaler den som en bunad.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:19   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Jeg har aldri tenkt over at det er harry, akkurat. Nabodama har en veldig fin festdrakt som hun bruker ved samme anledninger som jeg bruker min bunad. Jeg synes hun er minst like fint pyntet som meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:22   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.543
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Det må vel være greit. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe festdrakt, men det henger jo sammen med at jeg ikke vil ha bunad heller.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:28   #5
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Hvor mange svar må du få før jeg kan fjase med utsagnet om at bunad koster flesk?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:35   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:10   #7
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Jeg oppfatter ikke festdrakt som harry, og bryr meg ikke om noen omtaler de som bunad en gang. Hvis du finner en du liker, så hadde jeg kjøpt den. Det finnes mange festdrakter som er dyrere enn enkelte bunader.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:13   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Enig med Føniks.
Hadde jeg ikke hatt bunader selv, ville jeg nok heller gått for festdrakt. Da kan man velge akkurat hvordan man vil ha den, samtidig som man får et plagg som er formelt nok til å bruke på 17. mai og i bryllup.

Moren min har noen venninner som har sydd seg festdrakter selv, og de er knallfine. Mye finere enn vår lokale bunad.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:17   #9
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Jeg ville nok ikke kjøpt meg en festdrakt på Sparkjøp. Men bortsett fra det spiller det ikke så stor rolle, jeg slår ikke akkurat opp i bunadsboka hver gang jeg ser en drakt jeg ikke vet hva er.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:20   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Festdrakter - som de Eva Lie har laget f.eks er fine...Festdrakter fra Sparkjøp derimot....

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:04   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

jeg har norskfestdrakt fra sparkjøp.kjøpt i 2004.
Og den er mye finere en masse annet rart man ser.
Og så kostet den ikke gull og grønneskoger sånn som mye annet gjør.
Skulle jeg ha betalt 15000 for noe så hadde jeg kjøpt meg kystdrakten.
Håper på å arve svigermor sin kystdrakt.Men hun bruker den selv.Men hun prøver å prakke på meg en blå nordlandbunad..Nei takk

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:06   #12
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

jeg har norskfestdrakt fra sparkjøp.kjøpt i 2004.
Og den er mye finere en masse annet rart man ser.
Og så kostet den ikke gull og grønneskoger sånn som mye annet gjør.
Skulle jeg ha betalt 15000 for noe så hadde jeg kjøpt meg kystdrakten.
Håper på å arve svigermor sin kystdrakt.Men hun bruker den selv.Men hun prøver å prakke på meg en blå nordlandbunad..Nei takk

Min diamentrale motsetning! Jeg er nemlig veldig glad i min blå nordlandsbunad, og ville nok aldri iført meg sparkjøpdrakt. Hurra for variasjonen!

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:08   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Jeg synes de fra Sparkjøp er fine jeg.
Men klart, hadde jeg vært "rik" hadde jeg selvsagt valgt en ordentlig Rogalandsbunad, har så lyst på den med beige vest og blått skjørt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:10   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Min diamentrale motsetning! Jeg er nemlig veldig glad i min blå nordlandsbunad, og ville nok aldri iført meg sparkjøpdrakt. Hurra for variasjonen!

Jeg er ikke fra Nordland derfor vil jeg ikke ha den

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:10   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Men hun prøver å prakke på meg en blå nordlandbunad..Nei takk

Skulle ønske min svigermor prakket på meg en bunad jeg.....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:12   #16
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes de fra Sparkjøp er fine jeg.
Men klart, hadde jeg vært "rik" hadde jeg selvsagt valgt en ordentlig Rogalandsbunad, har så lyst på den med beige vest og blått skjørt.

Hvis du har lyst på Sparkjøpfestdrakten synes jeg du skal gå for den. Hva andre synes er jo oppskrytt. Så kan du kjøpe Rogalandsbunad når du vinner i lotto.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:19   #17
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Du kan jo begynne å "samle" Iset. Ha et bunadsfond, og ønske deg tilskudd til det, og forskjelligebunadsting ting til bursdager og jul (sølv, sko, stoff osv. ). Hvis du virkelig ønsker deg en bunad, så hadde jeg gjort det og ikke valgt det nest beste pga kostnad. Heller bruke litt lengre tid og få det du virkelig vil ha.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:20   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Ja jeg har lenge tenkt på å spare, idiotisk at jeg ikke har begynt før. Svigermor jobbet faktisk med å sy bunader før (hun er utdannet skredder) men jeg tør ikke å spør henne om hun kan sy en til meg (mot betaling selvsagt), for hun har to jobber og er så stressa. Men jeg tror jeg skal begynne å spare og ønske meg sølv osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:20   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Jeg har rett nok ikke sett festdraktene fra SparKjøp, men hvis du ønsker deg en sånn så gi nå blaffen i hva andre måtte mene. Det hadde ikke kostet meg en kalori, virkelig ikke. Hvis de ikke koster skjorta, så kan du jo ha en slik å bruke mens du sparer opp til en bunad slik DM foreslår?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:22   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?

Jeg prøver å ikke bry meg om hva andre mener og stort sett er jeg flink til det. Jeg bare kjenner at det plager meg LITT at andre skal gå og skule på meg og synes jeg er harry kledd på 17. mai når jeg føler meg så fin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no