Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 21:43   #261
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hun har faktisk vært her uten å pågripes i likhet med mange andre i veldig mange år. Og i likhet med disse andre så jobbes det med å pågripe dem og sende dem ut. Det ble sendt ut 65 afghanere den helgen Maria Amelie ble pågrepet (tall opplyst av Stoltenberg) så det at dette også gjelder henne er helt på sin plass.

Det er ikke et argument at hun er grei og hyggelig i den sammenhengen. Det er derimot et argument når hun nå søker om arbeidsinnvandring og får komme tilbake.

Afghanerne er ikke papirløse innvandrere men asylsøkere. de tilhører en annen kategori.

Hvorfor vi sender Afghanere tilbake undrer jeg meg på. Vi kan ikke sende flyktninger til krigssoner. Altså er ikke Afghanistan en krigssone. men hvorfor sender vi soldater dit da ?

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:46   #262
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Hvor har du det fra at barn på 9-10 år som er født her blir sendt ut av landet som papirløse innvandrere ?

Stoltenberg sa blant annet dette i intervju på Skavlan.

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Afghanerne er ikke papirløse innvandrere men asylsøkere. de tilhører en annen kategori.

Hvorfor vi sender Afghanere tilbake undrer jeg meg på. Vi kan ikke sende flyktninger til krigssoner. Altså er ikke Afghanistan en krigssone. men hvorfor sender vi soldater dit da ?

Sånn sett er heller ikke Amelie papirløs - det er bare det at hun ikke har papirer som gir henne rett til å være i Norge etter at asylsøknaden hennes ble avslått. Det er dette som var problemet for samtlige av de nevnte afghanerne også.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:46   #263
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Hvordan mener du Maria Amelie har fått "massiv særbehandling" ?

Synes du ikke det? Hvor var mediene og massemønstringen for alle andre papirløse som blir arrestert og uttransportert? Hva med de som sendes ut som har familien sin igjen her? Det finnes utallige eksempler, det skjer hele tiden og det vet du vel.

Maria Amelie saken ble jo nærmest absurd til slutt, eller mer som en parodi.

http://www.journalisten.no/blogg/33439

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:51   #264
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Og til de som ikke så denne filmen på NRK, den er bare helt fantastisk bra laget. Anbefales på det sterkeste.

Emanuel - ureturnerbar

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/706140/

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:54   #265
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Og til de som ikke så denne filmen på NRK, den er bare helt fantastisk bra laget. Anbefales på det sterkeste.

Emanuel - ureturnerbar

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/706140/

Ja, den var bra og den beskrev det meste.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:35   #266
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Synes du ikke det? Hvor var mediene og massemønstringen for alle andre papirløse som blir arrestert og uttransportert? Hva med de som sendes ut som har familien sin igjen her? Det finnes utallige eksempler, det skjer hele tiden og det vet du vel.

Maria Amelie saken ble jo nærmest absurd til slutt, eller mer som en parodi.

http://www.journalisten.no/blogg/33439

Jeg synes mediene får ta opp det de selv ønsker. De kan ikke la være å skrive om en sak bare fordi det også finnes andre saker som er interessante.

Amelie-saken var mediemessig interessant fordi hun har skrevet en bok. Dette var årsaken til at mediene fattet interesse for henne i utgangspunktet. Jeg ser ikke noe rart i det. Utvisningssaken kom etterpå.

I uttrykket "massiv særbehandling" ligger det en antydning om at det offentlige har behandlet henne bedre enn andre. det tror jeg ikke.

Dersom politiet synes det er så vanskelig å finne frem til å utvise de papirløse innvandrerne så vil jeg foreslå en liten runde på nedre grunerløkka og Tøyen. Her skal det nok ikke mange minuttene til før man har fyllt opp en buss med folk uten oppholdstillatelse som selger alt fra dop til seg selv. evt kan man spørre arbeidstilsynet om en liste over alle de som har blitt tatt på byggeplasser uten papirene i orden.

Når Maria Amelie ble utvist tror jeg det skyldes at hun sa ting om norsk asylpolitikk som de sarte ørene til Stoltenbergregimet ikke tålte å høre. Sannheten f.eks....

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:45   #267
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Jeg synes mediene får ta opp det de selv ønsker. De kan ikke la være å skrive om en sak bare fordi det også finnes andre saker som er interessante.

Amelie-saken var mediemessig interessant fordi hun har skrevet en bok. Dette var årsaken til at mediene fattet interesse for henne i utgangspunktet. Jeg ser ikke noe rart i det. Utvisningssaken kom etterpå.

I uttrykket "massiv særbehandling" ligger det en antydning om at det offentlige har behandlet henne bedre enn andre. det tror jeg ikke.

Dersom politiet synes det er så vanskelig å finne frem til å utvise de papirløse innvandrerne så vil jeg foreslå en liten runde på nedre grunerløkka og Tøyen. Her skal det nok ikke mange minuttene til før man har fyllt opp en buss med folk uten oppholdstillatelse som selger alt fra dop til seg selv. evt kan man spørre arbeidstilsynet om en liste over alle de som har blitt tatt på byggeplasser uten papirene i orden.

Når Maria Amelie ble utvist tror jeg det skyldes at hun sa ting om norsk asylpolitikk som de sarte ørene til Stoltenbergregimet ikke tålte å høre. Sannheten f.eks....

Selvfølgelig må det ha vært deilig for Stoltenberg og Co å bli kvitt denne jenta som virkelig skaper blest om den inhumane måten vi behandler papirløse på her i landet. MEN, det er ingen unnskyldning for at medias særbehandling av henne, det er nok av "tårevåte" historier å ta av men de er bare ikke like "attraktive" (i ordets brede forstand) som Maria Amelie.

Jeg bor i bydel Grunerløkka og kan forøvrig forsikre deg om at politiet hele tiden arresterer disse "gutta" du snakker om.

Forøvrig, hvis det du egentlig ønsker er en diskusjon på hvem vi ønsker i landet og om vi bør begynne å "sortere" mennekser vi mener skal få lovlig opphold så er det helt legitimt men en litt annen diskusjon synes jeg.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 00:47   #268
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Selvfølgelig må det ha vært deilig for Stoltenberg og Co å bli kvitt denne jenta som virkelig skaper blest om den inhumane måten vi behandler papirløse på her i landet. MEN, det er ingen unnskyldning for at medias særbehandling av henne, det er nok av "tårevåte" historier å ta av men de er bare ikke like "attraktive" (i ordets brede forstand) som Maria Amelie.

Jeg bor i bydel Grunerløkka og kan forøvrig forsikre deg om at politiet hele tiden arresterer disse "gutta" du snakker om.

Forøvrig, hvis det du egentlig ønsker er en diskusjon på hvem vi ønsker i landet og om vi bør begynne å "sortere" mennekser vi mener skal få lovlig opphold så er det helt legitimt men en litt annen diskusjon synes jeg.

Jeg har aldri lagt opp til en diskusjon om man skal "sortere" mennesker. Poenget mitt er at jeg ikke ser noen saklig grunn til å utvise Maria Amelie. Jeg godtar ikke myndighetenes ensidige propaganda om at det dreier seg om "likhet for loven" da svært mange andre i samme situasjon ikke blir utvist selv om det hadde vært en smal sak. Myndighetene vet hvem de er og til og med hvor mange (ca 3000)

Jeg synes det er helt greit å påpeke at hun har en kompetanse vi trenger her i Norge. Flere bedrifter er villige til å betale ganske mye for å få henne ansatt. I den sammenheng er det verdt å merke seg at det stadig argumenteres med at asylsøkere og ulovlige innvandrere ikke har noe å bidra med og bare er her for å snylte på systemet. Da må det være lov å påpeke det når det motsatte er tilfelle.

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 02:05   #269
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Jeg fikk meg ihvertfall en god latter når jeg fikk greie på at han kjæresten kun er helt fersk og er i Klassekampen-redaksjonen

Tror virkelig ikke vi skal bekymre oss så mye for denne dama her. Jeg spår at hun er tilbake med brask og bram før vi får tenkt tanken.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 07:42   #270
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Poenget mitt er at jeg ikke ser noen saklig grunn til å utvise Maria Amelie. Jeg godtar ikke myndighetenes ensidige propaganda om at det dreier seg om "likhet for loven" da svært mange andre i samme situasjon ikke blir utvist selv om det hadde vært en smal sak. Myndighetene vet hvem de er og til og med hvor mange (ca 3000)

Personlig kjørte jeg i 80 i 70 sonen i forrige uke - jeg ble ikke tatt. Hvis du får fartsbot vil jeg anbefale deg å protestere som en gal, bruk meg som eksempel på at det ikke er: "likhet for loven" da svært mange andre i samme situasjon ikke får bot selv om det hadde vært en smal sak å sette opp bedre fartskontroller.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 08:36   #271
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Jeg har aldri lagt opp til en diskusjon om man skal "sortere" mennesker. Poenget mitt er at jeg ikke ser noen saklig grunn til å utvise Maria Amelie. Jeg godtar ikke myndighetenes ensidige propaganda om at det dreier seg om "likhet for loven" da svært mange andre i samme situasjon ikke blir utvist selv om det hadde vært en smal sak. Myndighetene vet hvem de er og til og med hvor mange (ca 3000)

Jeg synes det er helt greit å påpeke at hun har en kompetanse vi trenger her i Norge. Flere bedrifter er villige til å betale ganske mye for å få henne ansatt. I den sammenheng er det verdt å merke seg at det stadig argumenteres med at asylsøkere og ulovlige innvandrere ikke har noe å bidra med og bare er her for å snylte på systemet. Da må det være lov å påpeke det når det motsatte er tilfelle.

Det er klart at hvis du skal diskutere med å si at alle motpartens argumenter ikke gjelds fordi dette har ikke du sett og du tror ikke på at andre har sett det - da blir du jo vinnende de fleste diskusjoner på walkover altså.

Du ser ut til å ha litt konspirasjonsteorier på gang på Amelies vegne. Kan du da forklare hvorfor hennes sak ikke endte med utvisning og utestengelse fra Norge i 2-3 år slik alle de andre får? Forklar gjerne samtidig hvordan dette ikke er særbehandling.

Og til hims eksempel - bruk gjerne meg også. Jeg har kjørt for fort og ikke fått bot, ergo bør ingen få bot.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no