Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vis meg din bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 00:07   #61
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har den grønne, altså Nordlandsbunad.
Jeg har ikke den grufulle kysen, men jeg har cape til.

Jeg har også den grønne, og jeg har den grufulle kysen

Den har aldri vært på mitt hode, bortsett fra når jeg truer mann og barn med at jeg skal gå med den. Mamma, som var den opprinnelige eier av bunaden, har vel heller aldri brukt den.

Det er mamma som har sydd denne bunaden. Hun var vel ca 17 år da hun sydde den, og hun er nå 70, så den begynner å bli gammel. Men den er like fin som da den var ny. Selv linskjorten har holdt seg fin.

Jeg er så stolt av denne bunaden, spesielt siden det er hun som har sydd den!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 00:09   #62
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Jeg har Lofotbunaden som jeg fikk til konfirmasjonen min:

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 00:51   #63
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Jeg har denne; Segerbrandtdrakt eller som den også kalles; den broderte Vestfoldbunaden, i
blått. Den er ikke godkjent av Bunadrådet.


Det er ikke meg på bildet.



Her er den i hvitt.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 01:39   #64
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Bolsøybunad fra Romsdalen.

Lånt bilde:


Ungene har Kystdrakt

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 06:26   #65
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.508
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Jeg har nettopp skrevet meg på liste til å få Asker-bunaden. Den Mette Marit har på her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=553293 (greier ikke lime inn bilde fra IPad)

Jeg får også nordlandsbunaden til mamma etterhvert (den blå).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 07:14   #66
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din bunad

fikk vite i går at jeg får arve min nylig avdøde tantes bunad..

det er en øst telemark bunad.
denne:


all vår familie stammer fra telemark så det betyr utrolig mye..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 07:34   #67
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Den var fin SR. Så koselig at du kan få arve.

Her er min:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 07:41   #68
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Både storesøster og jeg har Lofotbunaden

Vedlagte bilder
Filtype: jpg TinaIbunadPåBerget.jpg (166,0 KB, 12 visninger)
__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:21   #69
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Jeg har en Øst-Telemarkbunad, broderiet heter ranke.


Jeg arvet håndarbeidet fra farmoren min da jeg var 18 og gjorde den ferdig til jeg giftet meg. Det er så mye historie i smykker og sting i den bunaden. Farmoren min valgte seg den av ymse årsaker ca 1970, årsaker som helt klart ikke hadde passert i dag som "tilhørighet". Derfor stikker det alltid ekstra når det nærmer seg 17. mai og jeg blir påminnet om at jeg ikke burde bruke den. Sånn egentlig.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:35   #70
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg har en Øst-Telemarkbunad, broderiet heter ranke.


Jeg arvet håndarbeidet fra farmoren min da jeg var 18 og gjorde den ferdig til jeg giftet meg. Det er så mye historie i smykker og sting i den bunaden. Farmoren min valgte seg den av ymse årsaker ca 1970, årsaker som helt klart ikke hadde passert i dag som "tilhørighet". Derfor stikker det alltid ekstra når det nærmer seg 17. mai og jeg blir påminnet om at jeg ikke burde bruke den. Sånn egentlig.

Nå ble jeg nysgjerrig. Deler du den spennende historien?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:37   #71
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Helt utrolig at ingen har lagt inn min, siden halve Norge har den.

Jeg har blå Nordlandsbunad

Jeg også. Blå her og.

Mannen har akkurat fått denne, det er Grinaker vev sin festdrakt.


Og når jeg først er i gang, lillesøster og storebror har disse, som også er fra Grinaker vev.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 07-05-12 kl 08:42.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:37   #72
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

fikk vite i går at jeg får arve min nylig avdøde tantes bunad..

det er en øst telemark bunad.
denne:


all vår familie stammer fra telemark så det betyr utrolig mye..

Fantastisk, M ...så koselig, et godt minne - og en vakker, vakker bunad!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:38   #73
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Nå gleder jeg meg til å ta frem bunaden på 17 mai Jeg har Nordlandsbunad som min bestemor har sydd til meg til konfirmasjonen. Den er kjempefin.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:54   #74
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Jeg har Målselvbunad

Bak:


Foran:

Det er ikke meg på bildet.

Jeg har ikke likt sølv som vist, for da min familie skaffet seg bunaden hadde ikke Målselv eget sølv. Så jeg har Gudbrandsdal sølv som var det stedet familien vandret fra i sin tid.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 09:08   #75
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg arvet håndarbeidet fra farmoren min da jeg var 18 og gjorde den ferdig til jeg giftet meg. Det er så mye historie i smykker og sting i den bunaden. Farmoren min valgte seg den av ymse årsaker ca 1970, årsaker som helt klart ikke hadde passert i dag som "tilhørighet". Derfor stikker det alltid ekstra når det nærmer seg 17. mai og jeg blir påminnet om at jeg ikke burde bruke den. Sånn egentlig.

Bunaden er et flott arvestykke og du har ferdigstilt den! Hadde ikke stukket noe som helst sted her ved å bære den 17. mai.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 09:10   #76
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Jeg har Hamarøybunad.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 09:15   #77
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.027
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Visste det var en til som hadde Hamarøybunaden, men hadde glemt at det var deg MaritK.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 09:22   #78
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Fine bunaden.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 09:27   #79
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Jeg har mørk blå Lundebydrakt. Det samme hadde min mor og hennes søster. Min mors bunad er ikke i bruk lengre, sydd inn til det ubrukelige. Jeg har overtatt sølvet inkludert en fin Pillarguri nål til å ha øverst. Jeg skulle ellers hatt Trønderbunad, min søster valgt en rød, jeg kunne nok likt en blå. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 10:26   #80
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Laksevågbunad (bydel i Bergen) (Bilde lånt fra Husfliden)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no