Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 22:47   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

Som enslig mor og dårlig råd, trenger jeg nå tips til rimelig tvab. og mobiltlf.ab.. Vil gjerne ha bredbånd, trenger ikke fasttelefon. Trenger ikke mange tv-kanaler..
Noen som kan tipse meg?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 22:34   #2
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..

Og: Jeg trenger råd om en rimelig og god tv som har innebygd box/mottaker for feks rikstv. Min. 30".

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 22:55   #3
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..

30'' er for lite. Kan ikke noe om tv, men tror ikke det er sånn lenger at minst er billigst. Mest solgt er billigst. Innebygd ditt og datt - skal spørre mannen i morgen. Langt fra sikkert han vet noe, men han har interesser ut over min forstand, så man kan håpe det kommer et tips om noe han har lest.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 23:06   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..

Takk

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 00:00   #5
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..

Han har vært i Sverige i dag. Kommer etterpå. Skal spørre i morgen. Men langt fra sikkert han vet noe altså. Kanskje noen kan tipse om forum der folk vet sånt?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 00:03   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..

Sjekk ut nexttv? Hvis du har bra nok linje kan du ha tv over bredbåndet. Tror man får det ned i 199 pr mnd. Og leie dekoder, trenger ikke kjøpe. Vi har hatt det noen år, betalte 349 i mnd for alt.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 09:48   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..

Et telefonabo med f.eks. 500 ringeminutter til 200 kr/mnd kan kanskje være en god generell løsning? Jeg bruker Chess og har 199 kr for 500 ringeminutter, 500 sms, 500 megabyte data etc.

42" TV-er er vel i dag samme pris, eller lavere, enn 32" TV-er. Bakgrunnen for det ligger i salgsvolumet. Kjenner ikke mye til det segmentet, men har egentlig inntrykket av at selv det rimeligste her nå er ganske kurant.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 09:53   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning

De billigste TV-ene får du på Finn. Og hvis du tar til takke med en TV som ikke er flatskjerm, får du en TV av super kvalitet til bare noen få hundrelapper. Der kan du også finne Riks-TV-mottaker til en slikk og ingen ting.

Vi har en aldeles nydelig, klassisk Bang & Olufsen Beovision, som i sin tid kostet nær 20 000. Den kjøpte vi for 500 kroner, og du skal fortsatt ganske høyt opp i pris for å finne en flatskjerm-TV med bedre bilde og lyd enn den har.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 09:55   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Sjekk ut nexttv? Hvis du har bra nok linje kan du ha tv over bredbåndet. Tror man får det ned i 199 pr mnd. Og leie dekoder, trenger ikke kjøpe. Vi har hatt det noen år, betalte 349 i mnd for alt.

Det er en del "problemer" med NGT sin tv-løsning. Det kan bli en litt mer komplisert installasjon avhengig av hvor man har ting plasser i forhold til hverandre. TV-løsningen er også slik at maksimalhastigheten på bredbåndslinjen begrenses. Hvis man i utgangspunktet ikke har mulighet for så veldig raskt bredbånd kan bredbåndshastigheten bli veldig lav pga. det som dedikeres til TV. Videre kan de begrenseningene man får på bredbåndslinjen, da f.eks. pga. avstand til sentral, kvalitet på kabler til hus osv, for mange bety at man ikke får HD-kanaler.

Nå er det en stund siden sist jeg sjekket NGT sin TV-løsning, men tidligere var i hvert fall bildekvaliteten temmelig dårlig sammenlignet med andre løsninger.

Dekoder trenger som regel ikke å kjøpe. Tegner man et 12 mnd-abo får man den gjerne inkludert ller for 1 kr. Selv parabol med installasjon og dekoder kan man ofte få for 1 kr (riktignok endel krav til hvor enkel installasjonen da skal være...). Tipper NGT også sitt tilbud er ved binding i 12 mnd, noe det meste hos dem vel egentlig er...

Dekoder for RiksTV er integrert i de fleste nye tv-er. Ikke noe fan av RiksTV, men tror jeg hadde foretrekt det framfor den bredbåndsbaserte løsningen fra NGT - spesielt om man ikke er av dem som kan makshastighetene til NGT på bredbåndslinjen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:12   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning

Riks-TV er gratis, hvis man klarer seg med NRK, til orientering. Da må man betale for dekoderen, men slike finner man altså mange av på Finn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:22   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning

Vi kjøpte en flatskjerm til ca 2500 kr med innebygd RiksTV-dekoder. Vi har kun de kanalene som er gratis, dvs NRK 1, 2 og 3. Dette betaler vi kun tv-lisens for. De gangene det er aktuelt å se et program på en annen kanal, ser vi dette via nettTV. Vi ser så lite på TV at det faktisk lønner seg å betale 30 kr eller hvor mye det er for å kjøpe tilgang til f.eks. TV2s nettTV for en uke i steden for å betale for å ha kanalen hele tiden. Vi kobler da PC til flatskjermen med en HDMI-kabel (koster et par hundrelapper på CO).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:23   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning

Sjekk telepriser.no for telefon og bredbånd. Du kan legge inn telefonforbruket ditt, så finner den billigste løsning for deg.

Når det gjelder tv-kanaler blir vel det billigste å bare ha NRK-kanalene fra riks-tv? Da kan du kjøpe en brukt dekoder, og slipper å betale månedlig.

Bor du på østlandet kan du få en gammel 28" monster-tv av meg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:40   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Riks-TV er gratis, hvis man klarer seg med NRK, til orientering. Da må man betale for dekoderen, men slike finner man altså mange av på Finn.

Men dekoderen er også integrert i de fleste TV-ene solgt de senere år, så da slipper man egen boks for dette.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:44   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Men dekoderen er også integrert i de fleste TV-ene solgt de senere år, så da slipper man egen boks for dette.

Det er fortsatt vesentlig billigere å kjøpe begge deler separat på Finn, enn å kjøpe nytt, og jeg oppfattet at pris var et poeng her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:49   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

OneCall hører jeg mange rundt meg er veldig fornøyd med.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:03   #16
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

Hvis du klarer deg med 120 ringeminutter i mnd, og 90 sms, så ville jeg gått for OneCall faktura abbonement. Der betaler du bare oppstarten i tillegg, og ingenting i fast månedsavgift. Ikke noe minimumsfakturering heller. Ringer du, eller sms'er utover det som er inkludert koster det 39 øre pr minutt/sms.
Mannen har dette, og har forsvinnende liten telefonregning.

Selv har jeg OneCall folkepakka, til 199,- i mnd. Her har du 500 ringeminutter, 500 sms, 500 mms og 500 mb data inkludert. Jeg tenker ikke over hvor mye jeg bruker telefonen, og det er sjelden jeg har gått over dette. De gangene jeg har brukt mer, har det blitt kanskje 20 kr i tillegg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:05   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

Ja pris er vesentlig. Men også plass...har ikke så stor plass lenger, så derfor tenkte jeg på flatskjerm med innebygd dekoder.. Mulig jeg kan klare å skaffe meg rikstv-kortet omtrent "free"... men jeg mangler altså dekoder. Så dekoder, kontra tv med innebygt... Mulig jeg skal går for flatskjerm med innebygt om det finst til rundt 2000-3000kr..deromkring..? Noen som kan anbefale merke/modell event?

Bredbånd må jeg ha, men aner ikke fra hvilken leverandør enda, er liksom vant med telenor..men det finst jo andre. trenger ikke fasttlf. tenkte jeg. Men linjeleige på 79kr til telenor må man ut med uansett har jeg forstått?

Akkurat nå bruker jeg ganske mye i mob.tlf. Så mulig jeg skal gå for noe slikt som du anbefaler mrc.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:10   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Men linjeleige på 79kr til telenor må man ut med uansett har jeg forstått?

Vi har hatt NextGenTel i flere år, og det er mulig den linjeleien er inkludert i deres faktura, men vi har i alle fall ikke betalt noe til Telenor.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:57   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Bredbånd må jeg ha, men aner ikke fra hvilken leverandør enda, er liksom vant med telenor..men det finst jo andre. trenger ikke fasttlf. tenkte jeg. Men linjeleige på 79kr til telenor må man ut med uansett har jeg forstått?

Vi har telenor, men må ikke betale linjeleie. Før måtte vi det, men vi har oppgradert til noe de kaller superbredbånd eller noe sånt, og nå trenger vi ikke betale linjeleie. Men det koster litt da. Sjekk telepriser.no som jeg nevnte over, der kan du krysse av for at du vil ha linjeleie inkludert i oversikten.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 12:17   #20
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

Nå får du jo masse hjelp.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no