Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tips til ny gammel konebil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 22:36   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.390
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tips til ny gammel konebil?

Vi selger den ene bilen nå, den er et pengesluk og "out of our league" om en kan si det sånn. Vi håper å få såpass pris for den at vi kan både kjøpe båt, bil OG sette inn endel penger på lånskontoen, men hva slags bil, er da spørsmålet.

-Jeg ser for meg 40 - 60 000 kr?
-4-5 dører
-trenger ikke bagasjeplass
-trenger ikke noe særlig beinplass
-må være plass til 1 bakovervendt sete
-bør helst holde litt lenger enn frem til neste eu-kontroll (tror nemlig vi må bytte ut den andre i løpet av et par år...)

Tja... Har vi noen flere krav, da tro? Kan hende mannen har noe, men han er ikke her, så nå vil jeg drømme meg bort på finn.no.

Tips?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 22:39   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Toyota, Honda, Mazda. Søk på Finn i det prisintervallet dere ser for dere, og sorter etter årsmodell eller kilometerstand, så ser du hva du kan få.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 22:45   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.390
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Er Golf og Polo dumt?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 22:56   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.390
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Falt litt for denne jeg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:12   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Jeg tenkte jeg skulle foreslå Porsche Cayenne, men ser at det ikke passer helt inn med kriteriene dine.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:50   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Falt litt for denne jeg.

Du blir fremst i køa i den der ja. 1.0L og 58hk... wroooom-wroom

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:52   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Toyota, Honda, Mazda. Søk på Finn i det prisintervallet dere ser for dere, og sorter etter årsmodell eller kilometerstand, så ser du hva du kan få.

Toyota-messig blir det vel Yaris som er mest aktuell da. Corolla o.l. i den prisklassen blir vel såpass gammelt at det lett kan ha blitt en del rust.

Rent rustmessig er kanskje Honda her det tryggeste valget. Har ikke sjekket nå, men ville kanskje tro at en Civic fra rundt 2000 kan ligge i den prisklassen?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:56   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er Golf og Polo dumt?

I den prisklassen blir det relativt gamle biler eller kjørt langt. Det er en del andre biler som har en litt dårligere bruktverdi som nok kan være bedre kjøp med tanke på vedlikeholdskostnader.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 00:02   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.390
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Du blir fremst i køa i den der ja. 1.0L og 58hk... wroooom-wroom

Jeg kommer nok til å kjøre steder jeg kommer opp i max 30 mellom lyskryssene og i køen, så det spiller ingen rolle.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 00:03   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Veldig fornøyd med Yarisen min, men den kostet en del mer i innkjøp. 2002-modell, kjøpt i fjor.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 21-08-10 kl 09:28.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 08:20   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.806
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Vi har en Corolla fra 99 som mannen min får bruke. Vi har hatt den i mange år da og det mest positive man kan si om den er at den går. Den er stygg og hvit.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 10:16   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.501
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til ny gammel konebil?

Jeg har en Civic fra 01, vet ikke hvor mye den er verdt, men den går som en klokke hvertfall.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no