Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt om organdonasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 20:38   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt om organdonasjon

Ser på Ekstrem oppussing og der er det en gutt som har mistet livet og som gav flere organer videre.

Og da lurer jeg altså på;

Om du var pårørende og hadde muligheten, ville du da visst/møtt dem som mottok organer?

Om du var organsmottaker, tror du da at du ville møtt pårørende?

Hvorfor/hvorfor ikke?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:44   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Sitter og ser på det samme.
Må innrømme at jeg tenkte: "Stakkars jente", når det gjaldt hun som foran en hel forsamling ble presentert som hun som fikk hjertet til gutten.

Men i andre settinger hadde jeg kanskje satt pris på å møte familien til enten de som har donert eller de som har mottatt.
Men må svare kanskje, for jeg vat ikke helt hva jeg ville om jeg hadde vært i den situasjonen.
Kanksje er det beste å ha det slik vi har det, at man forblir anomym.
Ikek noe press om at man må møtes eller event ha kontakt.
To familier kan jo ha 2 helt forskjellige syn på det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:44   #3
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Jeg tenkte på det da Bengt Eidem sto fram med sitt behov for benmarg for en tid tilbake. Da tenkte jeg at det er synd han ikke får mulighet til å treffe den som til slutt ble hans giver og redning, men jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenkte det.

Må visst tenke litt mer på denne.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:45   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Sitter og ser på det samme.
Må innrømme at jeg tenkte: "Stakkars jente", når det gjaldt hun som foran en hel forsamling ble presentert som hun som fikk hjertet til gutten.

Hun så ufattelig brydd ut. På en måte som "unnskyld, jeg ville ikke at han skulle dø, men jeg VILLE leve."

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:45   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Tror det vil være forskjell på en levende donor og en som er død.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:46   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hun så ufattelig brydd ut. På en måte som "unnskyld, jeg ville ikke at han skulle dø, men jeg VILLE leve."

Signerer denne.
Et helt samfunn står fram pga en de savner så, og hun står der og lever pga han.
Kan kanskje fort gi skyldfølelse.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:12   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.


Om du var pårørende og hadde muligheten, ville du da visst/møtt dem som mottok organer?

Om du var organsmottaker, tror du da at du ville møtt pårørende?

Nei og nei.
Det blir rett og slett "too much" for et stakkars menneske å skulle forholde seg til.
Det er da anonym donasjon i Norge er det ikke? Var det amerikansk versjon av EO dere så på?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:16   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Jo, amerikansk. Det går ikke lenger norsk versjon.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:18   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Det er vel gode grunner til at du ikke får vite slikt.

Som mottaker tror jeg gjerne jeg ville takket de etterlatte, som pårørende som ga tillatelse til donasjon tror jeg det ville vært et sterkt ønske, men lett å få for mye fokus på mottaker som en del som levde videre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:18   #10
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.720
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Nei til begge.

Jeg tror det er en av de gode tingene med å ha anonym organdonasjon, nettopp at man slipper å forholde seg til hvem som får hva etc.

Tror det kunne ha vært tungt for noen som hadde hatt vanskelig for å beslutte at de ville donere bort sin kjæres organer, å for eksempel å få vite at ingen av organene ble akseptert (hva er det rette ordet her montro?) hos mottakeren.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:52   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.420
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Som mottaker hadde jeg nok vært veldig nysgjerrig på dette mennesket som "reddet" livet mitt og hadde kanskje ønsket å vite litt om alder, kjønn og slikt og takke de pårørende (muligens bare skriftlig).

Men som pårørende til giver tror jeg at jeg ville ha ønsket å vite minste mulig. Bare leve i troen om at det er flotte og fine mennesker som lever videre takket være den jeg har mistet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 22:01   #12
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.513
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Jeg tror ikke jeg ville visst noe som mottaker,fordi jeg ville hatt enorm medfølelse og sympati med de som hadde mistet.Som noen skrev ovenfor,det var jo ikke det vi ønsket og takknemlighetsgjelden min ville fått et ansikt.Men egentlig så aner jeg jo ikke hvordan jeg vill reagert, og bankibordet,håper jeg slipper å oppleve det også.

Den andre siden er jeg jo på, og jeg har alltid lurt på hvem som fikk organene fra svigerinnen min.Det har vært trøsten at vi vet at hun hjelpte tre personer videre i livet, men vi vet jo ikke hvordan det har gått.Det er ikke noen trang etter å møte de, men akkurat det å få vite om det gikk bra medisinsk med personene, det hadde gjort godt å vite.Ikke spør hvorfor, for det vet jeg ikke.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 20-01-08 kl 23:41.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:18   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.160
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Jeg ville ønsket å holde dette anonymt, både som mottager og som pårørende til organgiver. Hvorfor? Tja, fordi jeg overhodet ikke kan se for meg at jeg skulle ønske å møte "motparten" i en slik sammenheng. Som pårørende ville det være fint å få vite at noen hadde fått hjelp av et donert organ, men jeg ville ikke hatt noe ønske om å treffe vedkommende. Og som mottager - hva skulle man si, liksom? Det står for meg som om dette ville være en både stressende og vond situasjon for begge, uten at noen ville få noe igjen for det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:29   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Jeg tror nok jeg hadde vært veldig nysgjerrig. Men som flere nevner, så tror jeg at det ville være for stressende og vondt å møte mottakeren av organer fra en som sto meg nær. Jeg tror nok at mye av årsaken til at dette gjøres anonymt bl.a. i Norge, er for å hindre at man skal få en følelse av takknemmelighetsgjeld.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:33   #15
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Når Nicholas døde ble vi spurt om dette. Da klarte vi ikke tanken og svarte nei. Det er klart. Vi var jo i sjokk når vi fikk spørsmålet også.

Tror nok jeg ville ha vært anonym. Og heller ikke vite hvem vi hadde fått det av.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 11:48   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Foretrekker helt klart anonymitet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 11:51   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.325
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville ønsket å holde dette anonymt, både som mottager og som pårørende til organgiver. Hvorfor? Tja, fordi jeg overhodet ikke kan se for meg at jeg skulle ønske å møte "motparten" i en slik sammenheng. Som pårørende ville det være fint å få vite at noen hadde fått hjelp av et donert organ, men jeg ville ikke hatt noe ønske om å treffe vedkommende. Og som mottager - hva skulle man si, liksom? Det står for meg som om dette ville være en både stressende og vond situasjon for begge, uten at noen ville få noe igjen for det.


Ja. Det hun sa!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 11:51   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville ønsket å holde dette anonymt, både som mottager og som pårørende til organgiver. Hvorfor? Tja, fordi jeg overhodet ikke kan se for meg at jeg skulle ønske å møte "motparten" i en slik sammenheng. Som pårørende ville det være fint å få vite at noen hadde fått hjelp av et donert organ, men jeg ville ikke hatt noe ønske om å treffe vedkommende. Og som mottager - hva skulle man si, liksom? Det står for meg som om dette ville være en både stressende og vond situasjon for begge, uten at noen ville få noe igjen for det.

Signerer, kunne heller ikke overhode tenke meg å møte motparten, uansett om jeg hadde vært på giversiden eller mottakersiden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 11:53   #19
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Jeg tenkte på det da Bengt Eidem sto fram med sitt behov for benmarg for en tid tilbake. Da tenkte jeg at det er synd han ikke får mulighet til å treffe den som til slutt ble hans giver og redning, men jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenkte det.

Må visst tenke litt mer på denne.

Det synes jeg kanskje blir litt annerledes for benmargsdonorer lever jo i beste velgående etterpå.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 13:43   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om organdonasjon

Det er bare en grunn til at jeg ikke ville møtt mottager av organer fra f.eks mine barn. Tenk om personen var en komplett idiot som ikke tok vare på den sjansen h*n nå fikk, eller om h*n var en ihuga rasist eller noe annet ekkelt. Tror jeg hadde dødd sakte om jeg hadde visst at en del av mitt barn "levde" videre i en slik person. Tror heller jeg ville vært lykkelig uvitende og heller hatt en rosenrød fantasi.

Når det gjelder å motta organ, så tror jeg kanskje at jeg ville visst hvem det kom fra. Jeg tror jeg ville følt meg så uendelig takknemlig og at det å ikke få kunne vise en brøkdel av denne takknemligheten overfor noen ville vært svært vanskelig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no