Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat glemt på benken: OK eller ikke

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-14, 11:38   #61
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Til info kan jeg da fortelle at alle spiste og ingen ble syke. Men maten var godt kokt både da den var nylaget og da den ble varmet opp.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 20:21   #62
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Luktet, kokt godt og grundig, og spist. Gjort hele livet, gått bra med meg.

Ikke "gått bra med meg" som argument fra deg, vel?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 20:26   #63
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg hadde turt spise det tror jeg, men grunnen til at jeg hadde kastet det er sikkert fordi jeg er så teit i forhold til å gidde spise det samme to dager på rad

Men ellers tror jeg det hadde vært trygt nok, når det er kokt på forhånd, stått med lokk - og kokt opp på nytt igjen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 20:30   #64
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg ville nok spist det hvis det luktet greit, og synes ikke jeg er vill og gal. (Men det spiller nok en rolle at jeg vet jeg har robust mage og stort sett aldri blir syk på reiser osv.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 11:20   #65
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Det er et under at noen overlevde i dette landet før 1950. Og at det er halvannen milliard mennesker i verden som ikke har tilgang til elektrisitet og likevel tidvis overlever. Og at min svigerfamilie har overlevd en strømløs hytte hvor de likevel, sjokkerende nok, har spist mat. Flere ganger om dagen!!!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 11:31   #66
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er et under at noen overlevde i dette landet før 1950. Og at det er halvannen milliard mennesker i verden som ikke har tilgang til elektrisitet og likevel tidvis overlever. Og at min svigerfamilie har overlevd en strømløs hytte hvor de likevel, sjokkerende nok, har spist mat. Flere ganger om dagen!!!

Jeg var veldig forsiktig når jeg var gravid da, men jeg lukter og smaker meg i større grad frem nå. Før kastet vi mye mat, helt unødig.

Et lite tips til frossen farsemat som kjøttdeig, karbonadedeig o.l, trykk det flatt som en pannekake før det legges i frysen, da tiner det fortere, og helt fint i kjøleskap over natten. Selv om det runder kiloen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 11:51   #67
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Hvis den luktet greit hadde jeg varmet opp godt og spist.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker at det høyst sannsynlig er greit. Det er bare bakterier som lager toksiner som kan være problematiske, for bakteriene dør jo når man varmer opp maten på nytt. Og om dette er mat (i dette tilfellet gryterett) som har vært skikkelig kokt første gang så er det lite sjans for at det er toksin-produserende bakterier der.

Takk for nyttig info!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no