Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-17, 15:42   #1
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Vi har en Gilje ytterdør, sort.
Den er vel en 6 år gammel tenker jeg.
Vi hadde snekker her forrige uke.
Han kommenterte at ytterdøren ville bli som ny med litt boning.
Jeg ringte Gilje og spurte hvilken voks de anbefalte tl dette, fikk beskjed at hard voks, turtle vax var bra.
Vel, så kjørte jeg i gang da. Vasket over døren med vann, la på voks og gnikket med rene myke t-skjorter som skulle kastes.
Så til poenget Døren ser ikke ut etter behandling. Den ser gråspettet ut, akkurat som den er full i bittesmå grå prikker
Jeg er fortvilet, en dyr flott ytterdør, nå er den virkelig ikke fin.
Jeg forsøkte å bone på nytt i dag, resultatet er like nedslående.
Skulle ikke bruke noen bonemaskiner på dørflaten, det er ikke gjort.

Hva kan jeg gjøre mon? Noen som har vært borti lignende og har noen tips hva jeg kan gjøre?
Jeg ringte Gilje igjen for å spør, han tipset meg om å ta det på nytt, det ble som sagt ikke bedre. Evnt kunne jeg kjøpe pads/slipepapir til å prøve å få av boningen, men det ser jeg for meg ødlegger den glatte overflaten.
I verste fall må vi slipe ned å male døren.

Håper virkelig noen her inne har gode tips/råd til meg.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 15:47   #2
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Det er ikke bomull fra t-skjortene som lager prikker?
Da tipper jeg i tilfelle du må slipe ned med fiiiiiiiiint papir for å bli kvitt dem og så polere på nytt.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 15:50   #3
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Det er ikke bomull fra t-skjortene som lager prikker?
Da tipper jeg i tilfelle du må slipe ned med fiiiiiiiiint papir for å bli kvitt dem og så polere på nytt.

Kan det være det?
Hva skal jeg evnt bruke til å bone med istedenfor tror du?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 16:12   #4
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Ettersom du snakker om Turtle Wax regner jeg med at det er polere du gjør?
I tilfelle: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Va...rn-2000017134/

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 16:13   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Det er litt vanskelig å gi råd uten bilder. Men er ikke turtle wax en bilvoks? Er døren lakket? Beiset? Oljet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 16:15   #6
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Turtle Wax ble vel anbefalt av leverandøren av døren, så den er nok lakkert.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 16:34   #7
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Du har ikke brukt Turtle Wax med slipemiddel i da?

Disse grå spettene, sitter de i selve malingen, utenpå eller er det på en måte "slitt" i malingen?

Jeg har ville prøvd å vaske døra igjen, med et mildt vaskemiddel.
NB! De fleste ytterdører skal vaskes ovenifra og ned for å unngå riper. Og ikke bruk microfiberklut som også har en slipende effekt.

__________________
M(-04)&M(-07)

Sist redigert av M&M : 26-04-17 kl 16:42.
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 17:40   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Voks som har lagt seg i små sår i overflaten på døra? Jeg irriterer i hvertfall vettet av meg når jeg akkurat har polert sort bil, og den er full av hvite prikker. Forsvinner etter en vask.

Om det ikke er det, uff så kjipt!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 17:58   #9
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Takk for svar.

Uff, dette er kjipt. Synes jeg var riktig så flink som brukte fridagen min på dette, skulle adri gjort det iallefall

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 17:59   #10
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Voks som har lagt seg i små sår i overflaten på døra? Jeg irriterer i hvertfall vettet av meg når jeg akkurat har polert sort bil, og den er full av hvite prikker. Forsvinner etter en vask.

Om det ikke er det, uff så kjipt!

Har du tips til hva jeg skal vaske den ned med?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 18:00   #11
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Du har ikke brukt Turtle Wax med slipemiddel i da?

Disse grå spettene, sitter de i selve malingen, utenpå eller er det på en måte "slitt" i malingen?

Jeg har ville prøvd å vaske døra igjen, med et mildt vaskemiddel.
NB! De fleste ytterdører skal vaskes ovenifra og ned for å unngå riper. Og ikke bruk microfiberklut som også har en slipende effekt.

Det håper jeg ikke, skal sjekke.

De grå spettene ser ut som de sitter i malingen nå, håper det bare er i overflaten.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 12:08   #12
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Oppdatering.

Nå har jeg forsøkt flere ting, døren blir ikke bedre.
Da blir det maling.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 12:15   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp. Har jeg ødelagt ytterdøren min?

Men altså, om du har fulgt råd fra leverandøren så må jo de ta ansvar for dette!!

Jeg syns de bør betale for spraylakkering eller noe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no