Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-17, 07:01   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

La oss si at man har en stor enebolig på over 40 år, litt pen og litt sliten, med tomt på over ett mål som nok bærer preg av manglende hageentusiasme... Hvor mye gjør man da før salg? Jeg forstår at man vasker og rydder og rer opp og har friske blomster og delikate håndklær, bort med dingser og visuell støy, frem med luft og rene flater og alt det der, men maler man? Setter man inn nye skap i mellomgangen/boden der man alltid har tenkt at det burde vært en garderobe? Planter man ute der det burde vært noe? Fyller på mer grus i oppkjørselen? Kjøper man nye gardiner og teppe til barnerommene? Et av badene er fra byggeåret, veggene skal males med våtromsmaling, men - maler man det dølle vinylbelegget på gulvet? Maler man servantskap? Og må utebodene være tømt? Rydder man i alle skap? Må man rydde på loftet?
Hva har dere gjort, dere som har solgt tilsvarende? Og hva forventer dere på visning?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 07:54   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Jeg legger alltid merke til hurtigoppussing gjort like før visning, og blir ikke imponert. Rent og ryddig holder lenge for meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 08:26   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Nei, man gjør ikke det og særlig ikke her hvor du og jeg bor. Fiks ødelagte ting som dørhåndrak osv. Jeg hadde plantet litt. Rydd godt, også bod, men man må ikke tømme. Jeg tror mye av stylingen er et storbyfenomen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 09:58   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Vi hadde nok vasket eller malt der det er skjolder eller merker. Ryddet og tømt som du foreslår, og muligens leid inn stylist til å pynte med moderne greier for å få fine miljøbilder, også i hagen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 10:07   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Ut over vanlig vask og rydding, plenklipp osv. er det sjelden det lønner seg med store investeringer i et vanlig hjem (Hvis ting ikke er i orden, som nevnt over, lister som mangler, løse ledninger, dørhandtak osv. - kan man godt ta en runde på det. Det signaliserer at andre ting ikke er i orden.)

Unntak er hvis det feks er veldig sliten og en stram lukt av innerøyking, kattepiss eller hvahardu. Da kan det være en tanke å hive ut tekstiler, lufte og male.

I et type familiehjem vil kjøperne først og fremst se for seg hvordan de har lyst til å pusse opp selv, og de kan ha en helt annen smak. Da er det en skuffelse for noen at det allerede er pusset opp, for da har de ikke unnskyldning til å male selv.

Kast, rydd og kjør bort - det er ting som likevel skal gjøres når dere flytter, og er en god investering.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 10:29   #6
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

På denne årstida ville jeg prioritert å shine opp uteområdene og terrassen litt, ryddet ordentlig, plantet noen blomster (kanskje i krukker, så kan man enkelt ta dem med seg til neste bolig), møblert terrassen på en koselig og innbydende måte. Ville dog ikke kjørt på grus eller begynt på noe omfattende prosjekt ute.
Ville også flikket over med maling inne der det er skjolder/hakk, som dører, dørkarmer, festet løse lister og ledninger, samt kjøpt noen nye puter til sofaen, freshe håndklær til badet og lagt på sengetepper på sengene.

Ting jeg har manglet har jeg av og til lånt av venner, som f.eks utelykter til verandaen, sengetepper, gulvtepper eller bilde som passer til barnerommet.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 13:18   #7
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Jeg pleier alltid å foreslå at man får noen venner innom i alle fasene av boligsalg for å kunne se med andre øyne hva de reagerer på. Vi gjorde det før vi bestemte hva vi skulle legge tiden på, og hvordan det skulle se ut på visning.
De ser gjerne andre ting enn dere.

Nå var det ikke mye vi endret sist, men fiks den listen som aldri kom opp, reparer enkle ting, kvitt dere med ting dere ikke bruker eller som ikke har en fast plass i huset og rydd rydd rydd.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 13:22   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Vi flytter (altfor) ofte. Og man må rydde i skapene, for folk kommer til å åpne hver eneste skapdør. Bodene må også være oversiktlige, men det kan være ting i dem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 20:38   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Jeg pleier alltid å foreslå at man får noen venner innom i alle fasene av boligsalg for å kunne se med andre øyne hva de reagerer på. Vi gjorde det før vi bestemte hva vi skulle legge tiden på, og hvordan det skulle se ut på visning.
De ser gjerne andre ting enn dere.

Nå var det ikke mye vi endret sist, men fiks den listen som aldri kom opp, reparer enkle ting, kvitt dere med ting dere ikke bruker eller som ikke har en fast plass i huset og rydd rydd rydd.

Veldig bra ide å få utenforblikket, ja. Fint tips!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 23:09   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Jeg tror det er lurt å "freshe", altså sånt som får det til å ikke se sliten og sjuskete ut. Så litt ny grus, fylle utepotter med masse blomster, male vegger som er sjaskete og har flekker som ikke går bort. Bad fra byggeåret vet folk må tas, så det ville jeg latt være i fred. Hylle i mellomgangen kan være en enkel "for illustrasjon", det trenger ikke være en endelig løsning - kanskje de ikke vil ha det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 08:03   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Ikke noe nytt gulvteppe, hos meg fjernet fotografen det på soverommet og sa folk vil kjøpe gulvet mitt og ikke teppet. Gulvteppe får rommet til å se mindre ut.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 08:30   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Ting som er billig og som får boligen til å fremstå fresh og delikat, ville jeg prioritert: rydding og vasking, maling av vegger som er slitte og har flekker. (Jeg malte taket vårt, siden det var på høy tid, og det fikk rommet til å fremstå lysere og større.) Jeg malte også soverommet i en lys, nøytral farge, og fikset gelenderet på verandaen som flasset. Også pyntet jeg med nye håndklær, blomster inne og ute og alt slikt som krever lite og som ser hyggelig ut.

Og etterpå lurte jeg jo på hvorfor i alle dager vi ønsket å flytte fra en så stilig leilighet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 09:37   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og etterpå lurte jeg jo på hvorfor i alle dager vi ønsket å flytte fra en så stilig leilighet.

Ja! Jeg satt og bladde i bilder på mac'en her om dagen, og fant salgsbildene fra forrige leiligheta mi. Jøss, så fint og ryddig, tenkte jeg mens jeg så meg om i min "nye" og mer rotete stue.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 11:40   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Jeg har pleid å spørre megleren hva de synes vi bør gjøre. Da vi solgte hytta var det første hun sa "dere MÅ male hele utvendig", og det var virkelig ingen av oss som hadde lagt merke til at det var nødvendig. Da vi solgte huset vårt hadde vi kjempemange planer, og det var utrolig godt å få en "profesjonell mening" om hva som var nødvendig, hva som var verdt pengene, og hva som faktisk ikke har noe å si.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 11:43   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og etterpå lurte jeg jo på hvorfor i alle dager vi ønsket å flytte fra en så stilig leilighet.

Vi driver og lurer på om vi skal flytte, så vi titter litt rundt. Men vi har faktisk blitt enige om at vi kan jo like gjerne gjøre leiligheten visningsklar med en gang, sånn at hvis det tar lang tid før vi får solgt, kan vi jo nyte de nymalte listene og den ryddige boden. Alle gangene jeg har flyttet har jeg nesten angret når det har blitt klart til visning.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 12:10   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ting som er billig og som får boligen til å fremstå fresh og delikat, ville jeg prioritert: rydding og vasking, maling av vegger som er slitte og har flekker. (Jeg malte taket vårt, siden det var på høy tid, og det fikk rommet til å fremstå lysere og større.) Jeg malte også soverommet i en lys, nøytral farge, og fikset gelenderet på verandaen som flasset. Også pyntet jeg med nye håndklær, blomster inne og ute og alt slikt som krever lite og som ser hyggelig ut.

Japp.

Jeg hadde ikke malt servantskap og gulvbelegg. Det kommer virkelig ikke til å se bra ut. Da ville jeg heller byttet dører på skapet, om de er skikkelig nedslitt.

Vi hadde malt stua ett år før vi flytta, så vi malte deler av soverommene og gangen. Der rev vi ned en slags hylleløsning vi hadde bygget som var veldig praktisk, men fikk gangen til å fremstå veldig liten og stappa. Hang opp en hyllerekke i stedet.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 13:27   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Og må utebodene være tømt?
Nei, men ikke overfylte. Gjerne litt hageutstyr eller noe til oppbevaring, slik at man får et reellt inntrykk av størrelsen. Jeg synes helt tomme rom er vanskelige å forholde meg til.

Rydder man i alle skap?
Nei, men ikke la det være slik at det ramler ut hvis noen åpner skapdørene heller. Skapet under vaskene bør være ryddig slik at man kan se på vannrør, vannlås, osv.

Må man rydde på loftet?
Jeg ville hatt litt orden og system, men ikke tomt eller strøkent.

Jeg var på visning her om dagen hvor det ene kottet så ut som innholdet var kastet inn i full fart. Det får meg til å tenke "det ville ikke vært så mye innsats som skulle til for å stable dette litt bedre", men det har overhodet ikke påvirkning på om jeg er interessert i å kjøpe eller ikke.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 15:06   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Mens jeg tenker at det er fint når det er litt rotete eller ser litt "shabby" ut når jeg er på visning, fordi jeg aner muligheten for å få kjøpt noe til lavere pris enn om det ser helt tipp-topp-strøkent ut. Det er massevis av folk som ikke klarer å "se gjennom" andres rot og møblering og dermed ville miste interessen for den samme boligen. Trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 15:36   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye pusser man opp/styler før salg/visning?

Jeg solgte min bolig fra en annen by. Huset var leid ut, leietaker var på jobbreise og fikk en plutselig visning så det var ikke ryddet eller vasket. Fikk solgt til de som så på det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no