Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Male tak og vegger i samme farge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-17, 22:01   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Male tak og vegger i samme farge?

Vi har et gjesterom som for tiden kun inneholder en dobbeltseng og garnlageret mitt. Jeg har lyst til å bruke det til noe annet, til et kontor/musikkrom/gjemmested, men da må jeg male det. Rommet har skråtak og taket utgjør den største flaten som skal males. For å få en liten "hulefølelse" har jeg lyst til å male taket og veggene i samme farge, for nå er det hvitmalt panel og gule vegger. Iskaldt og stygt.

Har noen prøvd det, eller har synspunkter på dette? Jeg har malt et annet rom i deco blue, som ble dritlekkert, men det blir vel litt for mørkt hvis alle flater males i samme farge. Den ene veggen er dekket av vinduer, så det er lyst der inne.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:35   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Nei, men jeg har malt blått panelskråtak. Det ble egentlig veldig fint.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:38   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Jeg har en tidligere kollega som malte tak og vegger i lys eller grå antikk. Det var veldig Ok. Helt annerledes enn blått da.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:40   #4
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Jeg har lyst til å prøve meg på denne. Det er jo en trendfarge, men det er ingen andre som skal bruke rommet så jeg kan male det svart om jeg vil.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:40   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Åi, det ble schvært!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:42   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Vi har soverom i sort pepper, mens tak og gulv er malt i klassisk hvitt. Kunne det vært en ide å ha helhvitt gulv om du ville ha samme farge på tak IG vegger? Fargen valmuefrø og oslo er også lekre!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:45   #7
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Sett denne artikkelen? http://www.aftenposten.no/bolig/Mork...ite-9488b.html

Der står det en del tips til hvordan du kan skape en hule.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:50   #8
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Vi har malt tak, vegger og lister i samme farge. Droppet taklister

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:55   #9
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Takk for artikkel! Kule tips der. Vurderer å male alt i samme farge, vinduskarmer, lister, døra, men variere glansgraden. Matt på veggen, blank på treverk.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 00:07   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Hvis taket er hvitt fra før, så ville jeg begynt med å male vegger for å se hvordan det blir, og så prøvd å se for meg hvordan det blir med taket i sammefarge. Med en såpass mørk farge, så vil det nok sluke rommet endel om alt blir like mørkt.

Men samtidig, det er jo bare maling, og det er bare å male over om man ikke blir fornøyd. Artig å prøve og leke seg litt også!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 01:12   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Datteren min har malt tak og vegger på rommet sitt i fargen Oslo. Ble veldig fint.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 19:44   #12
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Nå har jeg fått litt mer tiltakslyst og har begynt å rydde rommet. Tenkte jeg skulle legge inn et par før-bilder for å vise hvordan det var. Ferskenhelvete, må jeg innrømme. Når dere ser bildene, hva ville dere ha gjort ang. farger og sånt? De innbygde skrivepultene skal også vekk.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2017-02-22 19.25.06.jpg (38,7 KB, 113 visninger)
Filtype: jpg 2017-02-22 19.25.15.jpg (60,8 KB, 107 visninger)
Filtype: jpg 2017-02-22 19.25.26.jpg (68,3 KB, 109 visninger)
__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 20:25   #13
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Jeg er vill og gal og har lyst på vegg-til-vegg-teppe. Rommet skal brukes som musikkrom og da trengs det litt demping. Noen tanker?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 22:27   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Gulvteppe demper lyd så det er vel Ok?
Jeg så en boligannonse idag med vegg og skråtak i samme farge. Det så veldig greit ut.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 12:00   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Den fargen du viste på det digre bildet må jo bli kjempefin på det rommet du har. Gulvtepper er veldig fin demping mot lyd og deilig å gå på, så vil du ha det er vel det bare fint.

Noen steder må man ha lister, pga avslutningen i skillet mellom veg/gulv/tak/dør eller noe, men de trenger ikke være hvite, hvem har bestemt det? Vi har mye grønne lister i huset.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 12:04   #16
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Hvis rommet skal brukes som kontor ville jeg ikke tatt bort skrivepulten(e). Jeg ville heller malt dem i samme farge som veggene. Pultene ser jo kjempefine og praktiske ut. Med mindre du ønsker en helt annen arbeidsbordløsning ville jeg beholdt dem.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 12:44   #17
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Pultene er ute, de ville jeg ikke beholde i det hele tatt. Muligens kan jeg bruke bordplaten og ha et annet system under, men jeg må fjerne en god del av rare nittitallsting bak skapene og jeg må få malt skikkelig bak der. Hvis jeg skal ha teppe måtte jeg nødvendigvis ha fjernet skapene da også, så det var best å fjerne dem.

Under skapene fant jeg ganske mye rart, ting har en tendens til å skli bak og der var det bilder, bilag til et TOPP-blad, noen avisutklipp og en brosjyre fra 1997 om et eller annet. En liten tidskapsel, det der.

Jeg har ennå ikke bestemt meg om jeg skal male taket hvitt eller en annen farge. Enn så lenge får jeg gjøre forarbeidet, vaske, sparkle, slipe, grunne, maskere osv. Artig å ha noe å gjøre, og rom for rom blir huset endelig MITT!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 13:18   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Jeg veit ikke hva som blir best, men jeg synes fargen på det store bildet var veldig fin, og hvis det skal være din hule uansett hadde jeg kjørt på med den. Jeg vil gjette at det blir fint med samme farge i skråtak.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 13:53   #19
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Jeg beholder bordplaten og kjøper forkrommede bordben til den. Da slipper jeg å kjøpe skrivebord. Det blir antrasittgrått vegg-til-vegg-teppe, og da blir det feil med helt hvitt tak, kjenner jeg. Og skal jeg ha ikke ha hvitt tak blir det fullstendig feil å ha hvite karmer, så da blir de i samme farge. Jeg vurderer likevel å ha høyere glansgrad på tak, karmer og lister for variasjonens del, håper det blir bra. Og så må jeg finne på noe magisk med gardinene, for vinduene er rimelig svære og det finnes ikke ferdigsydde gardiner til sånne monstrum. Det kommer til å ta litt tid dette, men jeg gleder meg til det ferdige resultatet.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 15:45   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male tak og vegger i samme farge?

Er det innsyn gjennom vinduene der? Trenger du gardiner? Kanskje en stang tvers over kan være nok, og så la det være gardinfritt over. Feste stanga enten der skillet mellom vinduene går, eller helt opp der tak møter vegger.

Evt sånne plisségardiner som man drar opp fra bunnen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no