Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem hjelper ungene med leksene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem hjelper ungene med leksene?
Kvinnen gjør det 11 28,95%
Mannen gjør det 0 0%
Vi deler på det 27 71,05%
Deltakere: 38. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 15:11   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvem hjelper ungene med leksene?

Ja hvem hjelper ungene med lekser?
Her i huset er det jeg som passer på at lekser blir gjort, og gir leksehjelp.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:17   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Vi deler på å hjelpe (passer at han får gjort det, sjelden han trenger hjelp) åtteåringen, tiåringen fikser alt selv og har alltid hatt kontroll på egne lekser.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:18   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Vi deler på det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:19   #4
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Foreløpig er det meg. Men hun går i andre klasse, og klarer leksene selv ennå. Men leseleksen må hun lese for en av oss, og da blir det stort sett meg.
Regner vel med at mannen trår til når det blir litt mer sånn avanserte mattestykker, så får jeg ta engelsken.....og ellers får vi dele.
Nå har jeg hjemmekontor, så det er jo også jeg som er i huset når hun gjør leksene.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:30   #5
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

dele på det.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:40   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Vi deler på det, men om jeg skal tippe tror jeg mannen hjelper litt oftere enn meg. (Så er jo han lærer også da )

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:44   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Vi deler på det. Christian er veldig flink og klarer det meste selv. Han går i 3 klasse, men vi kontrolerer alltid etterpå for å se at det er gjort riktig.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:48   #8
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Vi deler omtrent likt.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:52   #9
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Foreløpig er det jeg som hjelper til. Jeg er hjemme i permisjon, og henter skolejenta hver dag - hun gjør leksene med en gang vi kommer hjem

Jeg henter, hun gjør lekser mens jeg lager ferdig middagen, vi spiser etterpå, og da først kommer gubben hjem

Når begge begynner vi full jobb er vi enige om å dele på den oppgaven.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 17:53   #10
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Det er jeg som må sette ungene i gang med leksene. Far husker ikke på leksene. Når jeg først har satt ungene i gang med leksene så er best om far hjelper til.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 18:59   #11
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Det gjør bestefar!!! Han henter 2 barnebarn(min og søsters) når de er ferdige på skolen, så spiser de, gjør lekser, så finner de på saker, drar å bader, sykler, bowler, går på ski.

Så henter vi når vi er ferdige på jobb.

Regner med at vi kommer i kategorien KRAFTIG BORTSKJEMT!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:02   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Det er nok meg. Han gjør det hvis jeg spør om han kan gjøre det. Hvis jeg ikke tar initiativ, så blir det ikke kontrollert.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:09   #13
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Det gjør vi begge avhengig av hvem som er i nærheten.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:50   #14
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Vi deler på det her i heimen.Men jeg gjør nok mest skolearbeid med ungene

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:14   #15
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Ingen av oss, men mormor.

2 klassingen her har Ad/hd og må ha oppfølging under hele lekse opplegget.
Her gjøres hele ukas lekser på en ettermiddag, med masse tøysepauser.

Min mor jobber med Ad/hd og barn med adferdsvansker i småskolen og SFO
Hun spurte pent om hun ikke fikk lov til å ta leksene sammen med han en ettermiddag i uken, da hun synes det er morro, og elsker denne stunden med han.

Skolen er det værste i verden for vår 2 klassing, dermed er lekser det også, og det har vært en kamp å få gjort de leksene mens de andre to leker.

Så min mor kommer hver tirsdag å sitter 1 times tid med han.
Masse pauser til tull, slik at han ikke mister motivasjonen helt.

Denne ene dagen motiverere han til å gjøre en god jobb, siden han da for fri resten av uken for lekse, bortsett fra leseøving, men det gjør vi som kos når vi leser bøker etc. Da leser han ofte for meg istedet. OG det er jo ikke lekser må skjønne.

Så denne leksedagen er blitt han og mormors egen lille greie.
Da tar vi andre å gå tur med bikkja så lenge, så de får jobbe i fred og ro uten masse forstyrrende lyder.


Deilig for oss å slippe den "kampen" med han, da vi har nok av andre
"kamper" pr dag.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:34   #16
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Ingen av oss, men mormor.

2 klassingen her har Ad/hd og må ha oppfølging under hele lekse opplegget.
Her gjøres hele ukas lekser på en ettermiddag, med masse tøysepauser.

Min mor jobber med Ad/hd og barn med adferdsvansker i småskolen og SFO
Hun spurte pent om hun ikke fikk lov til å ta leksene sammen med han en ettermiddag i uken, da hun synes det er morro, og elsker denne stunden med han.

Skolen er det værste i verden for vår 2 klassing, dermed er lekser det også, og det har vært en kamp å få gjort de leksene mens de andre to leker.

Så min mor kommer hver tirsdag å sitter 1 times tid med han.
Masse pauser til tull, slik at han ikke mister motivasjonen helt.

Denne ene dagen motiverere han til å gjøre en god jobb, siden han da for fri resten av uken for lekse, bortsett fra leseøving, men det gjør vi som kos når vi leser bøker etc. Da leser han ofte for meg istedet. OG det er jo ikke lekser må skjønne.

Så denne leksedagen er blitt han og mormors egen lille greie.
Da tar vi andre å gå tur med bikkja så lenge, så de får jobbe i fred og ro uten masse forstyrrende lyder.


Deilig for oss å slippe den "kampen" med han, da vi har nok av andre
"kamper" pr dag.

Så flott en mormor barna dine har.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:53   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Så heldige dere er Michayla som har mormor som trår til.

Her deler vi på å hjelpe til med leksene.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:17   #18
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Begge to hjelper til med leksene.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:40   #19
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Det gjør bestefar!!! Han henter 2 barnebarn(min og søsters) når de er ferdige på skolen, så spiser de, gjør lekser, så finner de på saker, drar å bader, sykler, bowler, går på ski.

Så henter vi når vi er ferdige på jobb.

Regner med at vi kommer i kategorien KRAFTIG BORTSKJEMT!!!

Så koselig barna må ha det. Og bestefar også. Jeg var hos mormor etter skolen. Det er et av mine beste barndomsminner. Hun lærte meg å lage smør fra bunnen av og vi sådde solsikker og grønnsaker som var "mine" i urtehagen hennes. Vi hadde det utrolig koselig, og alltid god tid. *sukk, må besøke mormor snart*

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 00:02   #20
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem hjelper ungene med leksene?

Ja, det er flott med besteforeldre som trår til frivillig.
Min mor har bare denne timen da.
Ser henne sjelden ellers.

Men min manns foreldre hadde de ofte i helger når de bodde i Oslo og storkoste seg hele helgen.
Noen ganger alle tre, og så en og en og oss voksne og.
Men de stakk ofte av tidlig om morgenen, mens vi foreldre purka og sov og våknet til tomt hus.

Nå har de flyttet tilbake til vestlandet, men det er ikke mindre besøk av den grunn, men bare lengre opphold.
Har ungene i uker av gangen.

Gode barndomsminner å få med seg det ja.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no